فروش ربات چسب زن

برای کلیه فرآیندهای چسب زنی می توان از فرایندهای رباتیک کارآمد بهره گرفت. فرآیند چسب زنی، روشی است که معمولا برای چسباندن قطعات یا مواد به یکدیگر استفاده می شود. با استفاده از این فرآیند، علاوه بر اینکه در زمان صرفه جویی قابل توجهی ایجاد می شود، تعداد قطعات مورد نیاز برای یک برنامه مونتاژ، محدود می شود. برای اینکه یک فرآیند چسب زنی ایده آل داشته باشیم، بهتر است از ربات صنعتی استفاده کنیم، زیرا ماهیت این کار، حرکات دقیق و تکراری می باشد. ربات های صنعتی که در فرآیند چسب زنی رباتیک و به عنوان ربات چسب زن مورد استفاده قرار می گیرند شامل ربات های 6 محوره سنتی مثل فانوک M-710ic/20L و همچنین ربات‌های دلتا مانند فانوک M-2ia می شوند.

مشخصات فنی ربات چسب زنی

تیم تخصصی رباتیک هایپر صنعت فامکو، مجموعه‌ای از ربات چسب زن بسیار کارآمد را برای فرآیندهای چسب زنی رباتیک و آب بندی رباتیک ارائه می دهد که در اندازه های مختلف و با ظرفیت های باربری متفاوت طراحی شده اند. بسته به وظیفه مورد نظر و نیاز مشتری، می توان End effector های متنوعی را روی این ربات ها نصب کرده و آنها را مورد بهره برداری قرار داد.

ربات چسب زن

ربات چسب زن چه رباتی است؟

ربات هایی که برای کاربردهای چسب زنی استفاده می شوند معمولا به نوعی ابزار دیسپنسینگ یا تزریق بر روی EOAT (یا End of arm tooling) مجهز می شوند. این ابزار، امکان اعمال دقیق چسب را فراهم می کند. ربات های چسب زن، ممکن است در یک خط تولید در کنار سایر ربات ها یا در یک سلول رباتیک بصورت تنها قرار گیرند. برای اطمینان از مونتاژ و اعمال دقیق و مناسب چسب، از ابزارها و گیره های خاصی برای قرار دادن و نگه داشتن صحیح قطعات در زمانی که ربات، چسب را اعمال می کند، استفاده می شود.

از آنجایی که فرآیند چسب زنی، این امکان را فراهم می آورد تا مواد غیر مشابه، به یکدیگر متصل شوند، ربات چسب زن از محبوبیت بسیار زیادی در بین صاحبان صنایع برخوردار است. به عنوان مثال، جوش دادن آلومینیوم و فولاد به یکدیگر می تواند سخت و زمان بر باشد، اما با استفاده از فرآیند چسب زنی می توان آنها را نسبتا آسان و سریع به یکدیگر متصل کرد. علاوه بر این، افزایش روزافزون استفاده از مواد کامپوزیتی نیز باعث شده است تا چسب زنی به عنوان روش اتصال مواد به کار رود.

مکانیزه کردن فرآیند چسب زنی با استفاده از ربات صنعتی منجر به یک فرآیند مونتاژ کارآمد می شود. تولیدکنندگان در صنایع خودروسازی، مراقبت های بهداشتی، دارویی، مبلمان و شیشه، خطوط مونتاژ خود را با ربات چسب زن، خودکار می کنند. چرا که ربات چسب زن توانایی بالایی در اعمال دقیق چسب ها دارد، به گونه ای که ضخامت چسب، در طول مسیر یکسان خواهد بود. در واقع این ربات ها به گونه ای برنامه نویسی می شوند که مقادیر دقیق چسب را به طور مکرر اعمال و مسیری که باید چسب اعمال شود را با دقت دنبال می کنند. طبیعتا اگر فرایند چسب زنی با دقت انجام شود، کیفیت محصول نیز بهبود می یابد، زیرا هر قسمت به درستی و بصورت کاملا ایمن در طول فرآیند چسبانده می شود.

مزایای چسب زنی رباتیک و ربات چسب زن

علت اجتناب از چسب زنی دستی اینست که چسب زنی دستی می تواند منجر به اعمال مقادیر نادرست و نامتعارف چسب شود که قطعا بر کیفیت تأثیر منفی می گذارد. ممکن است قطعات در اثر چسب بسیار کم از هم جدا شوند. چسب اضافی نیز ممکن است زیبایی یا عملکرد قطعات را مخدوش کند. طبیعی است که این مشکلات زمانی که فرآیندهای چسب زنی با استفاده از ربات ها (چسب زنی رباتیک) خودکار می شوند، حذف می شوند.

نکته بسیار اساسی این است که مواد اولیه چسب گران می باشد. حذف خطاهای انسانی در هنگام اعمال چسب منجر به کاهش بسیار قابل توجه ضایعات می شود. این امر می تواند سودآوری را برای تولیدکنندگان بهبود بخشد. بنابراین مهم است که ضایعات را به حداقل برسانید.

یکی از مشکلات بزرگ در فرایند چسب زنی، دسترسی به قطعاتی است که باید چسب روی آنها اعمال شوند. ربات چسب زنی به راحتی می تواند مشکلات دسترسی به قطعات را با استفاده از برنامه های از قبل طرح ریزی شده حل کند. ربات های مفصلی دامنه حرکتی وسیعی دارند که باعث می شود که دسترسی بهتری به قطعات فراهم شود.

ربات ۶ محوره دارای پاکت های کاری یا دامنه حرکتی بزرگتر با دست های بلندتر است که امکان دسترسی بیشتر به بخش ها را فراهم می کند. علاوه بر این، اگر پاکت های کاری (Work envelopes) بزرگتر باشند، می توانند قطعات کار بزرگتری را در خود جای دهند.

چسب زنی رباتیک خودکار با کیفیت قابل تکرار

فرآیندهای خودکار مانند چسب زنی رباتیک و آب بندی رباتیک، سایکل تایم و هزینه های واحد و همچنین نرخ خطا و هزینه تعمیرات را نیز کاهش می دهند. استفاده از ربات چسب زن و ربات آب بندی (ربات سیلینگ)، کارآمد بودن و تکرارپذیر بودن فرآیندها را تضمین می کند. ربات چسب زن در فرآیند چسب زنی رباتیک، کیفیت ثابت چسب را تضمین می کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: