شیر آسانسور هیدرولیک

شیر آسانسور هیدرولیک چیست؟

از شیر آسانسور هیدرولیکی که با نام شیر هیدرولیک آسانسور نیز شناخته می شود، برای تغییر مکان آسانسور استفاده می شود و یونیت های به کار برده شده برای این منظور آماده می شوند. مجموعه پمپ، جک و مسیر تانک به همراه شیر می تواند برای جابجایی آسانسور کافی باشد.

هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع شیر هیدرولیک آسانسوری در برندها و انواع مختلف می باشد.

شیر آسانسور هیدرولیک

فروش شیر هیدرولیک آسانسوری

فشار و لیتراژ مورد نیاز برای آسانسور ها و بالابر ها موضوع بسیار مهمی است. اگر در ساخت آسانسور ها و بالابر ها از شیر های سری و یونیت های حجیم استفاده شود ممکن است روند ساخت سخت و فاقد ایمنی باشد. استفاده از یونیت هایی با فضای اشغال شده زیاد سبب می شود هزینه های بسیار ی به کاربر تحمیل شود. راه حل این مسئله استفاده از شیر آسانسور هیدرولیک یا شیر بالابر هیدرولیک است که یک گزینه کاربردی برای این فضا ها به شمار می رود و در انواع مختلف در هایپر صنعت فامکو به مشتریان ارائه می شود. 

نحوه عملکرد شیر هیدرولیک آسانسور

عملکرد شیر آسانسور هیدرولیک به عنوان یک شیر هیدرولیک به این شکل است که که در لحظه شروع کار آسانسور، روغن از ورودی شیر آسانسوری به زیر جک بالابر انتقال داده می شود و باعث حرکت جک اسانسور به سمت بالا می گردد. هنگام خاموش شدن موتور، قفل کنی که در داخل شیر اسانسوری وجود دارد موجب می شود که مسیر برگشت روغن قفل شده و از تخلیه بی مورد روغن جلوگیری شود.

نحوه پایین آمدن کابین نیز به این صورت است که با وزن دار شدن، جک شیر پاپتی به جریان برق متصل شده و جک به سمت پایین می آید. زمانی که برق قطع شده باشد، در شیر های آسانسوری فلکه ای تعبیه شده است که با استفاده از آن می توان جک را پایین آورد. این فلکه در ایمنی جک ها و آسانسوری ها بسیار موثر است به همین دلیل شیر های آسانسوری با نام شیر پاپتی یا شیر برقی آسانسور هیدرولیک نیز شناخته می شوند.

ساختار داخلی شیر آسانسوری هیدرولیک یا شیر هیدرولیک آسانسور

ساختار درونی شیر هیدرولیک آسانسور یا شیر آسانسور هیدرولیکی به این صورت است که دارای یک ورودی به اسم P می باشد که مستقیماً به پمپ وصل شده و یک خروجی دیگر به نام t که به تانک متصل می گردد. حرف m که بر روی شیر آسانسوری حک شده است نشان دهنده مانومتر یا گیج و a نیز نشان دهنده خط مسیری است که باید به جک وصل شود که اصطلاحاً به آن خط کار نیز گفته می شود. علاوه بر این موارد قطعاتی که بر روی شیر برقی آسانسور هیدرولیک نصب شده است هر کدام وظایف خاص خود را دارند. از جمله این تجهیزات می توان به شیر فشار شکن، شیر کنترل جریان، شیر برقی با فرمان های مورد نیاز، سوپاپ قفل کن هیدرولیک، فیلتر، اشاره نمود که در زیر به شرح عملکرد برخی از آنها در شیر آسانسور هیدرولیک می پردازیم:


شیر تنظیم فشار در شیر آسانسور هیدرولیک

در شیر آسانسوری هیدرولیک یک ولوم به عنوان ریلیف ولو وجود دارد که وظیفه دارد فشار سیستم را تنظیم کند. نیروی که جک می تواند وارد کند با فشار سیستم و سطح مقطع جک رابطه مستقیم دارد و همین امر سبب می شود که افزایش فشار باعث افزایش نیروی جک نیز شود.

شیر تخلیه سریع در شیر بالابر هیدرولیک

در شیر های آسانسوری هیدرولیک یا شیر هیدرولیک آسانسور یک پیچ وجود دارد که برای تخلیه اضطراری به کار می رود. زمانی که بالابر در قسمت بالای مسیر خود باشد و برق نیز قطع شده باشد از این پیچ برای پایین آوردن جک یا کابین استفاده می شود.

شیر کنترل جریان در شیر آسانسور هیدرولیک

در شیر های آسانسوری یا شیر هیدرولیک آسانسور از شیر کنترل جریان برای تنظیم سرعت کابین بالابر استفاده می شود. از دیگر کاربرد های این شیر جلوگیری از ایجاد ضربه و لرزش های اضافه در کابین می باشد.

بوبین شیر بالابر در شیر هیدرولیک آسانسور

زمانی که بوبین به جریان برق وصل می شود باعث می گردد که شیر مسیر تخلیه را باز کرده و روغن از قسمت انتهایی جک به سمت تانک تخلیه شود. بنابراین نتیجه می گیریم که زمانی که برق به بوبین می رسد جک جمع شده و کابین به سمت پایین حرکت می کند. 

برندهای مطرح شیر هیدرولیک آسانسوری

شیرهای آسانسوری به دلیل تکنولوژی پیشرفته ای که دارند تنها در برخی از کشورها ساخته می شوند. از مهم ترین برندهای شیر هیدرولیک آسانسوری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیر هیدرولیک آسانسوری بلین آلمان با بهترین کیفیت
  • شیر هیدرولیک آسانسوری ترک هیدرولیک

مزایای مهم استفاده از شیرهای آسانسوری

  • استفاده از شیر آسانسور هیدرولیک عدم لغزش مداوم کابین در هنگام استارت و پایان حرکت را به دنبال خواهد داشت.
  • محدوده دبی های مختلف از 5 لیتر بر دقیقه تا 1500 لیتر بر دقیقه را شیر آسانسور هیدرولیک جوابگو خواهد بود.
  • شیر آسانسور هیدرولیک یا شیر هیدرولیک آسانسور دارای شیر تخلیه در هنگام حرکت کابین به سمت پایین است.
  • شیر هیدرولیک آسانسور یا شیر آسانسور هیدرولیک فضای زیادی را اشغال نمی کند.
  • استفاده آسان و راحت از ویژگی های مهم شیر آسانسور هیدرولیک می باشد.
  • شیر آسانسور هیدرولیک یا شیر بالابر آسانسور از آمپر کشیدن بالای موتور در هنگام استارت جلوگیری می کند.

لیست قیمت شیر آسانسور هیدرولیک

شیر بالابر هیدرولیک یا شیر آسانسور هیدرولیک در قالب برندهای مختلفی ارائه می شود، برای اطلاع از قیمت شیر آسانسور هیدرولیک با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: