ربات تحویل دهنده هوشمند

فروش ربات دلیوری هوشمند

ربات تحویل دهنده هوشمند (Delivery Robot) یا ربات دلیوری هوشمند که با نام پیک رباتیک نیز شناخته می شود، یک ربات خودکار است که وظیفه اصلی آن، تحویل کالا یا مرسوله می باشد. در برخی موارد که خود ربات تحویل دهنده هوشمند، نمی تواند به تنهایی از پس وظیفه تحویل محموله بر بیاید، ممکن است یک اپراتور، از راه دور ربات را تحت کنترل خود بگیرد، مانند زمانی که در یک شرایط نادر و خاص، بین موانع گیر افتاده باشد. ربات تحویل دهنده هوشمند را با نام ربات تحویل اجناس خودکار نیز می شناسند. ربات دلیوری خودکار می تواند به عنوان انواع پیک رباتیک از جمله ربات تحویل بار، ربات تحویل کالا، ربات تحویل دارو، ربات تحویل دهنده غذا و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

شما می توانید انجام تمامی مراحل راه اندازی پیک رباتیک از جمله ارائه مشاوره، انتخاب ربات دلیوری مناسب، تنظیمات و راه اندازی را به تیم مجرب و متخصص رباتیک ما بسپارید. برای اطلاع از قیمت ربات تحویل دهنده هوشمند با هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

ربات تحویل دهنده هوشمند یا ربات دلیوری (پیک رباتیک)

مشخصات فنی ربات تحویل دهنده هوشمند

عملکرد ربات تحویل دهنده هوشمند بسیار جالب است. در ادامه به طور مختصر، در خصوص چگونگی عملکرد و همچنین مشخصات فنی عمومی ربات تحویل اجناس خودکار صحبت خواهیم کرد.

ماژول SLAM در ربات تحویل دهنده هوشمند

ربات پیک یا ربات تحویل دهنده هوشمند دارای ماژول SLAM می باشد. SLAM مخفف عبارت Simultaneous Localization And Mapping بوده و ترجمه تحت الفظی آن محلی سازی و نقشه برداری همزمان می باشد. در واقع SLAM، یک سیستم ناوبری در ربات تحویل دهنده هوشمند است. عملکرد این سیستم اینگونه است که در ابتدا، نقشه محیطی که قرار است ربات تحویل دهنده هوشمند در آن به فعالیت بپردازد را، در اختیار این پیک رباتیک قرار می دهد. به این مرحله Mapping گفته می شود. اما به دلیل اینکه محیط همواره دارای موانع ساکن و متحرک می باشد، طبیعی است که به طور پیش بینی نشده، موانعی در سر راه ربات تحویل دهنده هوشمند قرار بگیرند. بنابراین ربات با توجه به موانع موجود در آن لحظه، مجددا مسیر دیگری را طراحی کرده و از مسیر دیگری به سمت مقصد حرکت می کند. برای اینکه این فرآیند به خوبی محقق شود، ربات دلیوری هوشمند می بایست مجهز به سیستم های زیر باشد:

  • لیدار (LiDAR): یک سیستم SLAM مبتنی بر لیدار، از یک حسگر لیزری برای تولید نقشه ای سه بعدی از محیط اطراف بهره می برد. لیدار مخفف عبارت Light Detection and Ranging است به معنای مسافت یابی و آشکارسازی نوری است. این حسگر فاصله ربات تحویل دهنده هوشمند تا یک جسم (به عنوان مثال، یک دیوار یا پایه صندلی) را با روشن کردن جسم با استفاده از یک پالس لیزر، اندازه گیری می کند.
  • دوربین (Camera) پیک رباتیک
  • UWB: باند فوق گسترده یا UWB (مخفف عبارت Ultra-wideband) یک فناوری ارتباطی مبتنی بر رادیو در ربات تحویل دهنده هوشمند است که در بردهای کوتاه برای انتقال سریع و پایدار داده ها مورد استفاده قرار می گیرد. به لطف دقت، سرعت انتقال و قابلیت اطمینان بی نظیر، UWB اولین انتخاب برای سیستم های رباتیک خودکاری می باشد که بصورت محلی (Local) وظیفه مکان یابی را بر عهده دارند، مانند انواع پیک رباتیک.

فناوری UWB ربات تحویل دهنده هوشمند

  • RGBD: این سنسور در ربات پیک اجناس، سنجش عمق را انجام می دهند و مبتنی بر RGB کار می کنند.

سنسور RGBD در ربات هوشمند تحویل دهنده

  • IMU: این حسگر نوع خاصی از حسگر در پیک رباتیک است که نرخ زاویه ای، نیرو و گاهی اوقات میدان مغناطیسی را اندازه گیری می کند.

حسگر IMU در ربات تحویل دهنده هوشمند

  • انکودر (Encoder): ماژول SLAM می تواند تضمین کند که ربات دلیوری هوشمند، وظایف خود را در یک محیط شلوغ، با کارایی بسیار زیاد انجام دهد.

کارکرد ماژول SLAM در ربات تحویل دهنده هوشمند

ادراک محیطی ربات دلیوری هوشمند

ماژول SLAM ربات تحویل دهنده هوشمند باعث شده است تا عملکرد ایمنی و اجتناب از برخورد به موانع، در ربات دلیوری هوشمند (یا ربات پیک اجناس) بسیار بهبود بیابد و احتمال تماس با اشیاء متحرک در محیط یا سایر موانعی که در نقطه کور ربات قرار دارند، بسیار کاهش یابد. علاوه بر لیدار، چندین سنسور ویژن (دوربین) اضافه شده است که ربات دلیوری هوشمند را قادر می سازد تا شبیه یک هواپیما، بتواند تمام اشیاء داخل محیط را تشخیص دهد.

درک محیطی ربات تحویل دهنده هوشمند

ماژول 3 بعدی اجتناب از برخورد به موانع در ربات پیک

در مقایسه با رادار دو بعدی سنتی، حسگرهای استریو سه بعدی می توانند به سرعت محیط اطراف را مدل سازی استریو کنند که می تواند احتمال حوادث امنیتی را تا حد زیادی کاهش دهد.

ویژگی های شبکه که برای ربات دلیوری هوشمند تعبیه شده است، یک طرح ارتباطی شبکه ad hoc و معماری الگوریتم غیرمتمرکز و انعطاف پذیر را به کار می برد.

ماژول سه بعدی اجتناب از موانع در ربات دلیوری هوشمند

هر ربات تحویل دهنده هوشمند می تواند مستقیما با هر رباتی در همان شبکه ارتباط برقرار کند و به سرعت محاسبه و تصمیم بگیرد. چنین طراحی، الزامات شبکه و همچنین گره محاسباتی مرکزی را که نیاز به قدرت محاسباتی بالایی دارد، کاهش می دهد و به مکانیسم تعامل بین افراد نزدیک تر است.

ربات دلیوری هوشمند دارای یک ماژول بسیار کارآمد است. این ماژول باعث می شود که ربات تحویل دهنده هوشمند تحت هیچ شرایطی به هیچ مانعی برخورد نکند که این امر ایمنی ربات را بسیار بالا می برد.

سنسور اجتناب از موانع در ربات تحویل دهنده هوشمند

پلتفرم CLOUD

پلتفرم CLOUD یک پشتیبانی سرویس هوشمند ابری قدرتمند برای این ربات ها فراهم می‌کند. با این پلتفرم، به راحتی امکان ارائه خدمات هوشمند، فراهم می شود. این پلتفرم قابلیت این را دارد که در فرآیندهای مختلفی مورد بهره برداری قرار بگیرد. بعنوان مثال کسب و کارها و بیزینس های جدید را به راحتی می توان مدیریت کرد. همچنین یکی از مهمترین زمینه هایی که می توان از خدمات هوشمند ابری استفاده کرد، بهره برداری و تعمیر و نگهداری خودکار تجهیزات صنعتی می باشد. چرا که همه این فرایندها برای اینکه با بهترین راندمان عمل کنند نیاز دارند تا همه اطلاعات، به خوبی جمع آوری شده و در سرور مورد آنالیز قرار گیرند.

پلتفرم Cloud در ربات دلیوری هوشمند

کاربرد ربات دلیوری هوشمند

ربات تحویل اجناس خودکار از انواع ربات می باشد که بعنوان ربات تحویل دهنده در کاربری های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • ربات تحویل غذا در رستوران ها
  • ربات تحویل کالا و بسته (ربات تحویل بار) در کارخانه ها و محیط های اداری
  • ربات تحویل دارو در بیمارستان ها
  • نظافت اتاق در هتل ها

تاریخچه ربات تحویل دهنده هوشمند

در سال 2020، فروشگاه زنجیره ای سیومارت (Save Mart) با استفاده از ربات دلیوری خودکار که از تکنولوژی استارشیپ بهره می برد، خدمات تحویل خواروبار را به مشتریان خود راه اندازی کرد. اوایل سال 2022 شاهد افتتاح فروشگاه نوریش و بلوم، اولین فروشگاه مواد غذایی خودکار آفریقایی-آمریکایی در جهان بودیم. در این فروشگاه، تراکنش ها با استفاده از تجهیزات بینایی کامپیوتری به همراه فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی پردازش می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: