اسکرابر سرنشین دار چیست؟

اسکرابر سرنشین دار به کف شوی خودرویی نیز معروف است و جهت هدایت دستگاه اپراتور بر روی صندلی قرار گرفته و با کنترل فرمان، عملیات نظافت و آلودگی زدایی را انجام می دهد. اسکرابر نفر بر به دلیل پهنای شستشوی بیشتر در مقایسه با اسکرابر دستی کارایی بالاتری داشته و باعث افزایش سرعت و عملکرد بهتر نظافت محیط می گردد. همچنین اسکرابر خودرویی میزان بازدهی را افزایش داده و خستگی کاربر در زمان نظافت را به حداقل می رساند. هایپر صنعت فامکو انواع زمین شوی خودرویی را متناسب با حجم عملیات نظافتی در سایزهای زیر ارائه می نماید:

  • اسکرابر سرنشین دار کوچک
  • اسکرابر سرنشین دار بزرگ
  • اسکرابر سرنشین دار خیلی بزرگ

اسکرابر سرنشین دار

مشخصات فنی کف شوی خودرویی

اسکرابر خودرویی یا زمین شوی سرنشین دار در مقایسه با اسکرابر دستی با پهنای شستشوی یکسان، اسکرابر سرنشین دار قابلیت نظافت 600 متر مربع فضای بیشتری نسبت به اسکرابر دستی داشته که این امر باعث افزایش سرعت عملیات نظافت و کاهش هزینه های نیروی انسانی خواهد بود. در ادامه با انواع سایز اسکرابر سرنشین دار به همراه کاربرد هر یک آشنا خواهیم شد:

اسکرابر سرنشین دار کوچک

اسکرابر خودرویی کوچک دارای عرض شستشوی کمتر از 60 سانتی متر و مخزن آب کوچک تر از 70 لیتر است و مناسب نظافت محیط هایی با مساحت کاری کمتر از 4000 متر مربع می باشد. 

اسکرابر سرنشین دار بزرگ

اسکرابر خودرویی بزرگ دارای دو برس با عرض عملیاتی 66 تا 90 سانتی متر است که معمولا با ظرفیت مخزن آب 60 تا 160 لیتر ارائه می گردد. و مناسب استفاده در سالن های ورزشی و مراکز خرید تا متراژ 7000 متر مربع می باشد.

اسکرابر سرنشین دار خیلی بزرگ

در اسکرابر خودرویی خیلی بزرگ که معمولا دارای عرض عملیاتی بیش از 90 سانتی متر بوده و دارای ظرفیت مخازن بالای 160 لیتر است در مکان هایی مانند حرم های مطهر و پارکینگ های بزرگ بسیار پر کاربرد می باشد.

اجزای دستگاه اسکرابر سرنشین دار
  1. بخش فنی دستگاه اسکرابر سرنشین دار
    • بخش فنی دستگاه اسکرابر راننده دار از اجزایی مانند منبع تغذیه، گیربکس حرکتی و سیستم انتقال، موتور برس و موتور وکیوم به همراه برد کنترل تشکیل شده است که قرارگیری همه اجزا کنار هم باعث حرکت و راه اندازی دستگاه می گردد.
  2. بخش کنترل دستگاه اسکرابر سرنشین دار
    • بخش کنترل اسکرابر نفر بر شامل صندلی اپراتور، فرمان دستگاه و سیستم کنترل شده که معمولا در جلوی دستگاه قرار گرفته و توسط اپراتور کنترل می گردد.
  3. بخش شستشوی اسکرابر سرنشین دار
    • بخش شستشوی اسکرابر خودرویی شامل مخزن آب تمیز و کثیف، برس و سیستم پاشش آب و پارویی مکش شده که عملیات نظافت و آلودگی زدایی را انجام می دهند.

منبع تغذیه اسکرابر سرنشین دار

منبع تغذیه زمین شوی سرنشین دار به دلیل افزایش قدرت مانور و حرکت آزادانه دستگاه، به صورت منبع تغذیه اسکرابر خودرویی باتری دار یا اسکرابر خودرویی سوخت فسیلی ارائه می شود. در کف شوی خودرویی باتری دار ظرفیت باتری از 36 ولت تا 48 متغیر بوده و زمین شوی خودرویی سوخت فسیلی نیز به همراه موتور احتراقی دیزلی یا بنزینی ارائه می گردد.

اسکرابر خودرویی باتری دار

در کف شوی خودرویی باتری دار منبع تغذیه برای حرکت دستگاه و عملیات نظافت محیط باتری بوده به این صورت که باتری انرژی خود را از شارژر جذب و در سلول های انرژی خود ذخیره نموده و در موقعه راه اندازی از انرژی ذخیره شده جهت حرکت استفاده می نماید. در کف شوی خودرویی باتری دار با توجه به ابعاد دستگاه، میزان ولتاژ معمولا به دو دسته اسکرابر خودرویی باتری دار 24 ولت و اسکرابر خودرویی باتری دار 36 ولت تقسیم بندی می گردد.

اسکرابر خودرویی با سوخت فسیلی

در مکان هایی با مساحت بزرگ (بیش از 10000 متر مربع) استفاده از اسکرابر خودرویی باتری دار برای تامین نیروی نیروی محرکه دستگاه میسر نیست. در این حالت استفاده از زمین شوی سرنشین دار با سوخت گازوئیل یا اسکرابر خودرویی با سوخت دوگانه بنزین و گاز مایع بهترین جایگزین است. در اسکرابر سرنشین دار با سوخت فسیلی محدودیت زمان شارژ وجود ندارد و تا زمانی که باک سوخت پر باشد امکان استفاده از کف شور سرنشین دار میسر است. البته ذکر این نکته الزامی است که سوخت های فسیلی به دلیل ایجاد آلودگی زیست محیطی مناسب فضاهای بسته نبوده و با گسترش آلودگی باعث آسیب به افراد و محیط اطراف می گردد. از جمله محیط های پر کاربرد اسکرابر سرنشین دار با سوخت فسیلی به استفاده در محوطه صحن های مطهر و پارکینگ های رو باز می توان اشاره نمود.

نحوه انتخاب اسکرابر سرنشین دار

انتخاب سایز اسکرابر سرنشین دار نقش مهمی در کاهش هزینه های اقتصادی و سرعت نظافت محیط دارد. از جمله مواردی که باید قبل از خرید اسکرابر سرنشین دار به آن دقت نمایید عبارتند از:

  • مساحت کاری اسکرابر سرنشین دار
  • نوع سوخت در دسترس
  • تهویه محیط

به عنوان مثال اسکرابر خودرویی باتری دار به دلیل عدم توانایی در نظافت کامل محیط با انرژی ذخیره شده در باتری برای استفاده در پارکینگ های طبقاتی با متراژ بالا مناسب نبوده و باید از اسکرابر خودرویی با سوخت فسیلی استفاده گردد. لازم به ذکر است که استفاده از اسکرابر سرنشین دار با سوخت فسیلی نیز در محیط های سر پوشیده به دلیل ایجاد آلودگی مناسب نخواهد بود. لذا توصیه می شود جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه انتخاب اسکرابر سرنشین دار مناسب با کارشناسان ما تماس بگیرد. 

کاربرد اسکرابر سرنشین دار

دستگاه کف شوی سرنشین دار مناسب نظافت و رفع آلودگی مکان هایی با حجم نظافتی بالا بوده و در بیمارستان ها و مراکز درمانی، رستوران ها و کافی شاپ ها، سالن مراکز تجاری و پاساژها، سالن انتظار فرودگاه و قطار، کف پارکینگ های طبقاتی بزرگ، انبارهای صنعتی و سالن های تولید کارخانه ها، سالن های ورزشی، صحن های زیارتی و مجمع های مسکونی و اداری قابل استفاده است.

مزایای اسکرابر سرنشین دار
  • مجهز به چرخش 360 درجه
  • استفاده از عایق صوتی جهت ایجاد سر و صدای کم
  • مجهز به نشانگر آب مخزن تمیز و کثیف
  • طراحی بدنه پلی اتیلن با فناوری نانو جهت افزایش استحکام در برابر ضربه
  • مجهز به سیستم هوشمند حفاظتی در هنگام دنده عقب و دور زدن جهت جلوگیر از واژگونی دستگاه
  • مجهز به جک اتومات فرچه و تی
  • افزایش سرعت نظافت و ضد عفونی محیط
  • کاهش هزینه نیروی انسانی
  • دارای سیستم هدایت آسان
  • قابلیت تنظیم سرعت نظافت و حرکت دستگاه
  • افزایش کیفیت سرعت شستشو
  • قابلیت حرکت بر روی سطوح شیب دار

طرز کار اسکرابر سرنشین دار

در دستگاه اسکرابر سرنشین دار اپراتور با قرارگیری در جایگاه کاربر، کنترل دستگاه را به عهده دارد و عملیات شستشو توسط چرخش یک یا دو برس انجام می شود. چرخش برس ها به همراه پاشش آب باعث آلودگی زدایی سطح شده و سپس تی مکنده آب جاری شده را توسط موتور مکش به مخزن آب کثیف منتقل می نماید. مخزن آب کثیف در اسکرابر سرنشین دار با مخزن آب تمیز جداگانه بوده تا انتشار آب کثیف در محیط جلوگیری به عمل آید. لازم به ذکر است که هرچه پهنای شستشوی اسکرابر سرنشین دار بیشتر باشد، سرعت نظافت بالاتر و هرچه میزان مخزن آب بیشتر باشید میزان ساعت کارکرد دستگاه افزایش می یابد.

نکات سرویس و نگهداری اسکرابر سرنشین دار

  • نظافت روزانه کف شوی سرنشین دار باعث عدم کاهش راندمان دستگاه و افزایش طول عمر قطعات مصرفی می گردد. لذا بعد از هر بار استفاده، فرچه و تیغه های زیرین دستگاه را جدا و تمیز نمایید.
  • در صورت فرسایش قطعات قبل از راه اندازی دستگاه اسکرابر سرنشین دار اقدام به تعویض قطعات فرسوده نمایید.
  • پس از هر بار استفاده از دستگاه کف شور سرنشین دار، مخزن آب کثیف را تخلیه نموده و با آب تمیز آبکشی نمایید.
  • جهت جلوگیری از ایجاد کپک و میکروب در داخل شیلنگ، درپوش کلاهک شیلنگ را تخلیه نمایید تا شیلنگ خشک گردد.
  • پس از هر بار استفاده از اسکرابر سرنشین دار باتری دار، قبل از استفاده مجدد باتری را به طور کامل شارژ نمایید.
  • از پاشش آب بر روی بدنه دستگاه جهت نظافت اسکرابر سرنشین دار خودداری نموده و در صورت نیاز با یک پارچه نمناک بدنه دستگاه را تمیز نمایید.
  • به طور هفتگی و منظم اتصالات کابل ها و باتری دستگاه کف شور سرنشین دار را بررسی نمایید.
  • برای روانکاری نقاط محوری اسکرابر سرنشین دار از روغن مناسب یا اسپری سیلیکون استفاده نمایید.
  • برای نظافت مخازن آب، سه گالن آب گرم به همراه مقداری مواد شوینده را درون مخزن آب ریخته و حدود 45 دقیقه دستگاه را روشن نمایید، پس از گذشت یک روز محلول آب مخزن را تخلیه نموده و با آب تمیز شستشو دهید.
  • توجه داشته باشید که استفاده از فرچه و تی لاستیکی فرسوده عملکرد دستگاه را تضعیف نموده و باعث آسیب به موتور می گردد.
  • باتری اسکرابر خودرویی باتری دار به صورت ماهیانه مورد بازدید قرار گیرد و در صورت ایجاد رسوب از محلول جوش شیرین برای نظافت سر باتری ها استفاده گردد، لذا دقت داشته باشید که محلول جوش شیرین وارد اسید باتری نگردد.
  • شارژ کوتاه مدت دستگاه کف شور خودرویی باتری دار باعث کاهش طول عمر باتری می گردد.
  • در اسکرابر سرنشین دار جهت جلوگیری از ورود مواد زائد به داخل لوله ها از یک فیلتر محلول استفاده شده است، همواره فیلتر محلول را به موقعه تعویض نمایید تا از انسداد لوله های جلوگیری به عمل آید.

قیمت ماشین کف شور سرنشین دار

از جمله عوامل تاثیر گذار در قیمت ماشین زمین شوی سرنشین دار به عواملی همچون عرض شستشو، تعداد برس، نوع سوخت مصرفی، ظرفیت مخازن آب و مولفه انتقال قدرت گیربکس اشاره نمود. به عنوان مثال دستگاه کف شوی سرنشین دار در مدل های مختلف توسط برند های متعدد طراحی و تولید می شود. در اسکرابر سرنشین دار باتری دار با افزایش سایز و ابعاد دستگاه میزان دسترسی به منبع انرژی نیز تغییر پیدا نموده و باید از باتری با ظرفیت و ولتاژ بیشتری استفاده گردد طبیعتا استفاده از باتری با ولتاژ 36 ولت دارای قیمت بیشتری نسبت به باتری 24 ولت بوده و همین موضوع باعث افزایش قیمت نهایی کف شوی سرنشین دار نیز خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: