واتر جت صنعتی آب سرد چیست؟

دستگاه واترجت صنعتی آب سرد یا کارواش صنعتی آب سرد انتخابی مناسب جهت افزایش بهره وری و راندمان کاری در عملیات های نظافتی بوده که با استفاده از پاشش آب سرد پر فشار بر روی سطوح، انواع آلاینده های چسبیده بر روی سطح را شستشو می دهد. دستگاه واتر جت صنعتی آب سرد به دلیل پاشش آب با فشار بالا می تواند در بهبود کیفیت نظافت و شستشوی تجهیزات، قطعات و سطوح تاثیر به سزایی داشته باشد. موتور به کار رفته در اغلب مدل های دستگاه کارواش صنعتی آب سرد از نوع الکتریکی بوده و سطح صدای پایینی دارند. استفاده از نیروی محرکه الکتریکی باعث عدم ایجاد گازهای گلخانه ای و سازگاری دستگاه با محیط زیست می گردد. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع واتر جت صنعتی آب سرد در مدل ها و ابعاد متنوعی می باشد که هر یک از آنها کارایی ویژه ای دارند.

علت ارائه واترجت صنعتی آب سرد با قیمت ارزان توسط برخی از تامین کننده ها چیست؟

دلیل ارائه واترجت صنعتی آب سرد ارزان قیمت توسط برخی از تامین کننده ها، استفاده از پمپ و الکتروموتور با کوپل دستی می باشد که استفاده از آن، اصلا توصیه نمی شود. استفاده از پمپ و الکتروموتور کوپل فابریک باعث تناسب کارکرد بین پمپ و الکتروموتور شده و سبب می شود، طول عمر دستگاه در طولانی مدت افزایش پیدا کند. لازم به ذکر است که این موضوع به هیچ عنوان توسط افراد معمولی قابل تشخیص نیست، به همین موجب توصیه می شود برای تهیه دستگاه واترجت صنعتی آب سرد حتما از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید نمایید. از دیگر دلایل این اختلاف قیمت استفاده از لانس های چینی و شیلنگ با کیفیت پایین است که اغلب در هنگام استفاده دچار مشکل شده یا کارایی لازم را ندارند. تمامی واترجت های صنعتی ارائه شده در هایپر صنعت فامکو دارای گارانتی معتبر از سوی شرکت سازنده بوده و دارای حداقل 15 سال خدمات پس از فروش است.
 

واتر جت صنعتی آب سرد

مشخصات فنی کارواش صنعتی آب سرد

واتر جت صنعتی آب سرد یا کارواش صنعتی آب سرد با توجه به دو عامل مهم دبی و فشار آب خروجی، به 3 دسته واتر جت صنعتی آب سرد نیمه فشار قوی با فشار کاری کمتر از 250 بار، واتر جت صنعتی آب سرد فشار قوی با فشار عملیاتی 250 تا 1000 بار و واتر جت صنعتی آب سرد فوق فشار قوی با فشار کاری بیش از 1000 بار تقسیم بندی می گردد. در ادامه مطلب با تاثیر رابطه فشار بر دبی خروجی دستگاه واترجت صنعتی آب سرد آشنا خواهیم شد.

انواع واترجت صنعتی آب سرد

دستگاه های واترجت صنعتی آب سرد بر حسب برق مصرفی به سه دسته واترجت صنعتی آب سرد برقی، واترجت صنعتی آب سرد بنزینی و واترجت صنعتی آب سرد دیزلی تقسیم بندی می شوند، علاوه بر این نوع برقی دستگاه نیز به دو دسته واترجت صنعتی آب سرد تک فاز و واترجت صنعتی آب سرد سه فاز تقسیم بندی می گردد.

واترجت صنعتی آب سرد بنزینی

در صورت عدم دسترسی به کابل برق جهت نظافت محیط، واترجت صنعتی آب سرد قابلیت راه اندازی با موتور بنزینی نیز دارد. در واترجت صنعتی آب سرد بنزینی، اغلب پمپ دستگاه با موتور بنزینی برند هوندا یا روبین کوپل شده و به دلیل ساختار کاملا صنعتی، برای عملکرد پیوسته تحت شرایط کاری سخت بسیار مناسب است.

واترجت صنعتی آب سرد دیزلی

واترجت صنعتی آب سرد دیزلی به دلیل استفاده از موتور احتراقی فاقد هرگونه منبع تغذیه الکتریکی است. این دستگاه برای عملیات نظافت صنعتی در فضای باز و محیط های فاقد دسترسی به کابل برقی گزینه ای بسیار مناسب است. طراحی واترجت آب سرد دیزلی به گونه ای است که موتور دیزلی دستگاه کاملا در دسترسی بوده و به سهولت قابل سرویس و نگهداری است.

واترجت صنعتی آب سرد برقی

واترجت صنعتی آب سرد برقی به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم بندی می گردد که در ادامه با مشخصات فنی هر یک آشنا خواهیم شد.

  • واترجت صنعتی آب سرد تک فاز

در کارخانه های صنعتی جهت شستشوی تجهیزات ونظافت محیط معمولا از واترجت صنعتی آب سرد تک فاز استفاده می گردد. این واترجت با برق شهری 220 ولت راه اندازی شده و اغلب با فشار کاری 110 بار به همراه الکتروموتور 1400 دور در دقیقه با توان 3 کیلووات ارائه می شوند.

  • واترجت صنعتی آب سرد سه فاز

در پروژه های صنعتی جهت لایه برداری از سطوح و شستشوی ماشین آلات کارگاهی در صورت دسترسی به برق سه فاز 380 ولت از دستگاه واترجت صنعتی آب سرد سه فاز استفاده می گردد. این تجهیز دارای حداقل فشار کاری 200 بار است که در آن الکتروموتور به صورت مستقیم بر روی پمپ کوپل می گردد.

اجزای واترجت صنعتی آب سرد

ورودی آب، پمپ، موتور، شیلنگ فشار قوی، لنس و نازل پاشش از اجزای اصلی کارواش صنعتی آب سرد بوده که به همراه شاسی مقاوم با پوشش ضد سایش برای دوام بیشتر دستگاه ارائه می گردد.

اجزای واترجت صنعتی آب سرد

رابطه فشار و کارایی در واتر جت صنعتی آب سرد

با افزایش فشار آب در واتر جت صنعتی آب سرد، توانایی دستگاه برای نظافت لایه های عمیق آلودگی بیشتر شده و هر چه سرعت خروج آب (دبی) بالاتر رود، سرعت عملیات نظافت نیز افزایش می یابد. اغلب کارواش های صنعتی آب سرد مجهز به شیر تنظیم فشار بوده که متناسب با نوع آلاینده ها و جنس سطوح، امکان انتخاب فشار خروجی مناسب برای کاربر فراهم می گردد. 

کاربرد واتر جت صنعتی آب سرد

در صورتی که آلودگی از نوع چربی و روغن نباشد استفاده از واترجت صنعتی آب سرد یا کارواش صنعتی آب سرد مناسب ترین گرینه در شستشوی سطوح خواهد بود. واترجت صنعتی آب سرد به دلیل قابلیت کارکرد طولانی در طول روز در نظافت محیط هایی همچون محیط های تجاری و صنعتی مانند نمای ساختمان، نظافت خودرو، تجهیزات و قطعات صنعتی کاربرد دارد. بسیاری از صنایع و کارخانه ها، کارگاه ها، انبارها، ساختمان های تجاری و اداری، بیمارستان ها، مراکز آموزشی، اماکن مذهبی و زیارتی همواره از دستگاه کارواش یا واتر جت صنعتی آب سرد بهره می برند.

مزایای استفاده از واترجت صنعتی آب سرد
  • کاهش مصرف و هدر رفت آب نسبت به شیوه سنتی استفاده از شیلنگ
  • افزایش کیفیت شستشو
  • کاهش مدت زمان نظافت
  • امکان نظافت سطوح غیر قابل دسترس
  • کاهش هزینه های نظافتی مانند نیروهای خدماتی
  • کاهش مصرف مواد شوینده
  • عدم آسیب به محیط زیست
  • افزایش طول عمر تجهیزات

نکات سرویس و نگهداری واتر جت صنعتی آب سرد

  • استفاده از آب با دمای بالاتر از حد تعریف شده برای دستگاه واتر جت صنعتی آب سرد باعث بروز آسیب به پمپ دستگاه می گردد.
  • استفاده از آب با املاح زیاد باعث آسیب به پمپ و متعلقات دستگاه واتر جت صنعتی آب سرد می گردد.
  • قبل از راه اندازی دستگاه کارواش صنعتی آب سرد، دفترچه راهنمای محصول را به دقت مطالعه نمایید.
  • در صورت استفاده از مواد شوینده، سر نازل را پس از اتمام عملیات نظافت شستشو نمایید.
  • قطعاتی مانند لنس، پمپ و نازل به صورت دوره ای مورد بازبینی قرار گیرد.
  • از پاشش آب بر روی شاسی واتر جت صنعتی آب سرد خودداری نمایید.
  • جهت جلوگیری از انسداد شیلنگ واتر جت صنعتی آب سرد، پس از پایان عملیات شستشو آب داخل شیلنگ را به طور کامل خارج نمایید.
  • استفاده از موادی همچون سیلیکون به منظور افزایش عمر مفید دستگاه واتر جت صنعتی آب سرد جهت روغنکاری اتصالات و واشرهای به کار رفته الزامی می باشد.

قیمت واتر جت صنعتی آب سرد

از عوامل موثر بر قیمت واترجت صنعتی آب سرد می توان به عواملی همچون کیفیت شاسی، قدرت پمپ و عملکرد نازل اشاره نمود. قیمت خرید واتر جت صنعتی آب سرد یا کارواش صنعتی آب سرد به دلیل عدم استفاده از ساختار پیچیده و تجهیزات مرتبط با افزایش دمای آب، دارای هزینه اقتصادی مقرون به صرفه تری نسبت به واترجت صنعتی آب گرم بوده و در صورت عدم نیاز به چربی زدایی محیط، قادر به رفع کامل نیاز مصرف کننده در نظافت محیط می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: