واتر جت صنعتی آب گرم چیست؟

دستگاه واترجت صنعتی آب گرم یا کارواش صنعتی آب گرم از پر استفاده ترین ماشین آلات نظافتی در صنعت نظافت محیط بوده که علاوه بر پاشش پر فشار آب، دارای مخزن گرمکن جهت افزایش دمای آب می باشد. واتر جت صنعتی آب گرم به دلیل پاشش آب با حرارت بالا، برای جداسازی آلاینده های چسبیده به سطوح توانایی ویژه ای در نظافت و از بین بردن انواع آلودگی های چرب، روغنی و دوده ای دارد. پمپ دستگاه کارواش صنعتی آب گرم یکی از اصلی ترین بخش های دستگاه بوده که فشار آب وارد شده به داخل دستگاه را افزایش می دهد. آب پر فشار خارج شده از پمپ، قبل از خروج از دستگاه و پاشش بر روی سطوح به منظور افزایش دمای آب، وارد سیستم گرمکن می گردد. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع واتر جت صنعتی آب گرم با مشخصات فنی زیر می باشد.

واتر جت صنعتی آب گرم

مشخصات فنی دستگاه کارواش صنعتی آب گرم

در طراحی کارواش صنعتی آب گرم یا واتر جت صنعتی آب گرم جهت جلوگیری از آسیب آب داغ به پمپ دستگاه، سیستم گرمکن همواره بعد از پمپ قرار می گیرد، به همین علت سرعت عبور آب از داخل سیستم گرمکن رابطه معکوسی با دمای آب خروجی دارد. به بیان دیگر، هر چه جریان خروجی آب از داخل سیستم گرمکن کمتر باشد، دمای آب خروجی افزایش بیشتری داشته و هر چه سرعت جریان آب بیشتر باشد، افزایش دمای آب کمتر خواهد بود. لازم به ذکر است که عبور آب از داخل سیستم گرمکن تا حدودی منجر به کاهش فشار آب می گردد. انتخاب حرارت و فشار مناسب تاثیر قابل ملاحظه ای در افزایش بهره وری و کارایی دستگاه داشته و مانع از ایجاد آسیب به سطوح می شود.

اجزای واترجت صنعتی آب گرم
  • الکتروموتور
    • در کارواش صنعتی آب گرم از الکتروموتور برای تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی استفاده می شود.
  • پمپ
    • پمپ در واتر جت صنعتی آب گرم وظیفه تامین فشار و پاشش آب را به عهده داشته و واحد سنجش آن بار (bar) می باشد.
  • گرمکن
    • وظیفه گرمکن در واترجت صنعتی آب گرم، افزایش دمای آب بوده و امکان گرم کردن آب تا 90 الی 155 درجه سانتی گراد وجود دارد.
  • نازل و شیلنگ
    • پس از خروج آب از سیستم گرمکن، آب با فشار وارد شیلنگ شده و توسط نازل پاشش می گردد. طول شیلنگ واترجت صنعتی آب گرم با توجه ظرفیت واتر جت می تواند از 10 تا 50 متر متغیر باشد.

منبع تغذیه واتر جت صنعتی آب گرم

واترجت صنعتی آب گرم با گرمکن الکتریکی

از واتر جت صنعتی آب گرم در محیط های سر پوشیده و دارای حساسیت به آلودگی یا الزام به رعایت نکات ایمنی در هنگام کار با دستگاه کارواش صنعتی آب گرم، جهت افزایش دمای آب از گرمکن الکتریکی استفاده می شود که نسبت به دستگاه های تجهیز شده با گرمکن دیزلی به مراتب توان پایین تری دارد.

کارواش صنعتی آب گرم با گرمکن دیزل

واتر جت صنعتی آب گرم با گرمکن دیزل مجهز به گرمکن با سوخت گازوئیل بوده که در آن جریان آب پر فشار پس از پمپ، وارد یک کویل استوانه ای می گردد. در بخش میانی کویل یک مشعل عمودی قرار دارد که عبور آب از داخل استوانه، سبب افزایش دمای آب می گردد. بیشتر دستگاه های واترجت صنعتی آب گرم به سیستم گرمکن دیزلی تجهیز گردیده اند.

کاربرد واتر جت صنعتی آب گرم

به دلیل قدرت پاک کنندگی بالاتر آب داغ نسبت به آب سرد، استفاده از دستگاه کارواش صنعتی آب گرم برای نظافت آلودگی های سر سخت همچون آلاینده های چرب و روغنی مناسب است. دستگاه کارواش یا واترجت صنعتی آب گرم علاوه بر شستشوی سطوح دارای آلودگی به دلیل استفاده از آب با دمای بالا، توانایی ضد عفونی محیط را نیز دارد. در صنایع حساس به آلودگی مانند، صنایع مواد غذایی، صنایع نفت و پتروشیمی، کارخانه های تولیدی و بسیاری از واحدهای صنعتی دارای آلاینده های سر سخت، نفتی و روغنی واترجت صنعتی آب گرم بیشرین کاربرد را دارد.

مزایای دستگاه کارواش صنعتی آب گرم
  • کاهش مدت زمان خشک شدن محیط
  • ضد عفونی محیط با استفاده از فشار آب داغ
  • کاهش مدت زمان نظافت و صرفه جویی در مصرف آب
  • کاهش میزان مصرف مواد شوینده
  • حذف تمامی آلودگی های چرب و روغنی از روی سطوح
  • عدم آسیب به محیط زیست

نکات سرویس و نگهداری واتر جت صنعتی آب گرم

  • قبل از راه اندازی دستگاه واتر جت صنعتی آب گرم، دفترچه راهنمای محصول را به دقت مطالعه نمایید.
  • در واتر جت صنعتی آب گرم در صورت عدم نیاز به استفاده گرمکن، می توان به صورت پاشش آب سرد نیز مورد استفاده قرار گیرد.
  • در صورت استفاده از مواد شوینده، سر نازل را پس از اتمام عملیات نظافت شستشو نمایید.
  • از پاشش آب داغ بر روی افراد داخل مجموعه خودداری نمایید.
  • در محیط های سر پوشیده استفاده از واترجت صنعتی با گرمکن دیزلی توصیه نمی گردد.
  • قطعاتی مانند لنس، پمپ و نازل به صورت دوره ای مورد بازبینی قرار گیرد.
  • از پاشش آب بر روی شاسی و بدنه کارواش صنعتی آب گرم خودداری نمایید.
  • استفاده از آب سنگین با املاح زیاد باعث آسیب به پمپ و متعلقات دستگاه واتر جت صنعتی آب گرم می گردد.
  • جهت جلوگیری از انسداد شیلنگ کارواش صنعتی آب گرم، پس از پایان عملیات شستشو آب داخل شیلنگ را به طور کامل خارج نمایید.
  • قبل از تنظیم دمای واترجت صنعتی آب گرم، از عدم آسیب دیدگی سطوح در دمای مورد نظر اطمینان حاصل نمایید.

قیمت واتر جت صنعتی آب گرم

قیمت واترجت صنعتی آب گرم به عوامل متعددی همچون، دبی خروجی، میزان فشار کاری دستگاه، کیفیت ساخت قطعات و حجم مخزن آب گرمکن بستگی دارد. در کارواش صنعتی آب گرم به دلیل استفاده از تجهیزاتی همچون گرمکن جهت افزایش دمای آب، طبیعتا دارای قیمت نهایی بیشتری نسبت به واتر جت صنعتی آب سرد می باشد. از طرفی افزایش فشار کاری و دبی خروجی نیاز به استفاده از پمپ قدرتمند جهت پاشش آب است که همین موضوع سبب افزایش قیمت نهایی واترجت صنعتی آب گرم نیز می گردد.

faq

در واترجت صنعتی آب گرم، مشعل بعد از پمپ قرار می گیرد که این عمل باعث می شود سرعت عبور آب از داخل سیستم گرمکن با دمای آب خروجی رابطه معکوسی داشته باشد. به عبارت دیگر هر چه جریان خروجی آب از داخل سیستم گرمکن کمتر باشد، دمای آب خروجی افزایش بیشتری داشته و هر چه سرعت جریان آب بیشتر باشد، افزایش دمای آب کمتر خواهد بود.

دستگاه واترجت صنعتی آب گرم به دلیل پاشش آب داغ بر روی سطوح، قدرت پاکیزگی بیشتری برای سطوح چرب و روغنی داشته و می تواند سطح را به طور کامل ضد عفونی نماید.

در واترجت صنعتی آب گرم، سیستم گرمکن می تواند به دو صورت دیزلی یا برقی موجود  باشد که متناسب با شرایط پروژه پیشنهاد می گردد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رحیم قهرمانی
ارسال شده در : شنبه 15 مهر 1402

با عرض سلام و خسته نباشید. آیا این مدل واترجت برای کارواش سواری جوابگو هست که روزانه حداقل 40 تا سواری قراره باهاش شسته بشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 22 مهر 1402

سلام جناب قهرمانی عزیز، برای شستشوی ماشین در کارواش ها معمولا از پمپ های کارواش به دلیل داشتن قابلیت خروجی سرد و گرم استفاده می شود. همکاران واحد مشاوره فنی برای راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

سید حسین محمدی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 اردیبهشت 1402

سلام، وقت بخیر. دمای آب خروجی از نازل در چه بازه ای قرار دارد؟ چنانچه آب داغ موجود باشد، می توان واترجتی تهیه کرد که فقط عملیات پاشش آب را انجام دهد و نیازی به سیستم گرم کن نباشد و تحمل آب داغ را داشته باشد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 23 اردیبهشت 1402

سلام جناب محمدی عزیز، واترجت های صنعتی در حالت معمول، آب را تا حداکثر دما 80 درجه سانتیگراد گرم می کنند. به علت این که پلانجرهای پمپ ها از نوع سرامیکی است، دمای بالای 40 درجه باعث آسیب به پمپ می گردد. به همین سبب در طراحی واترجت های صنعتی، مشعل و گرم کن بعد از پمپ نصب می گردد.