دستگاه دست خشک کن چیست؟

دستگاه دست خشک کن برقی وسیله ای برای رطوبت زدایی دست در توالت یا سرویس بهداشتی مکان های عمومی، ادارات، منازل و کارخانجات ها بوده که بسته به نوع توان در ابعاد با مشخصات فنی مختلف ساخته و طراحی می گردد. عدم انتشار آلودگی دست به محیط اطراف و صرفه جویی در مصرف دستمال کاغذی از مزایای استفاده از دستگاه دست خشک کن می باشد. هایپر صنعت فامکو با بیش از دو دهه تجربه در تامین ماشین آلات نظافت صنعتی، انواع دست خشک کن را با مشخصات فنی زیر ارائه می نماید.

دستگاه دست خشک کن

مشخصات فنی دستگاه دست خشک کن برقی

دستگاه دست خشک کن یا دستگاه خشک کن دست جهت راه اندازی به برق شهری با ولتاژ 220 ولت متصل شده و به دو صورت دستگاه دست خشک کن دکمه ای و دستگاه دست خشک کن با سنسور چشمی هوشمند ارائه می گردد. دستگاه دست خشک کن هوشمند با به صورت خودکار روشن و خاموش شده و دارای سنسورهایی هستند که با قرارگیری دست در جلوی چشمی، فن دستگاه روشن می گردد.

انواع دستگاه دست خشک کن

دستگاه خشک کن دست از لحاظ عملکردی به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

دستگاه خشک کن دست برقی

دستگاه دست خشک کن برقی دارای موتور و فن قدرتمندتری برای طوبت زدایی دست ها بوده و اغلب در مکان های عمومی، اداره ها و هتل ها که دارای تردد بیشتری هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه خشک کن دست خانگی

در محیط های خانگی و کم تردد جهت رطوبت زدایی دست از دستگاه دست خشک کن خانگی استفاده می شود که با طراحی ساده و جمع جور نیاز به فضای کمی جهت نصب و راه اندازی دارد.

دست خشک کن جت

دست خشک کن جت دارای توان موتور بین 1000 تا 1800 وات است که می تواند دست ها را در مدت زمان بین 8 الی 12 ثانیه خشک نماید. استفاده از این دستگاه در محل هایی با تعداد کاربر 10 الی 20 نفر توصیه می گردد.


دست خشک کن سوپر جت

دست خشک کن سوپر جت از قدرتمندترین نوع دستگاه های دست خشک کن است که حتی مصرف انرژی کمتر نیز دارند. قدرت این دستگاه بین 1800 تا 2500 وات است و فقط به مدت زمان 5 تا 8 ثانیه جهت خشک کردن دست ها نیاز دارد. استفاده از دست خشک کن سوپر جت برای محل هایی با تعداد پرسنل 40 تا 80 نفر گزینه ای مناسب است.


دست خشک کن کلاسیک

دست خشک کن کلاسیک دارای قدرت کمتری نسبت به مدل های مشابه بوده و به همین علت به دست خشک کن خانگی نیز معروف است. قدرت این دستگاه بین 600 تا 1000 وات می باشد و برای محیط های خانگی یا اداری با تعداد پرسنل 2 تا 10 نفر مناسب است.


دستگاه دست خشک کن برقی استیل

بدنه دستگاه دست خشک کن برقی استیل از آلیاژ فولادی ضد خش طراحی شده و به دلیل طراحی زیبا نسبت به مدل های پلاستیکی بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است. دست خشک کن برقی استیل برای استفاده در سرویس بهداشتی هتل ها، ادارات دولتی و رستوران ها گزینه ای مناسب بوده و دارای طول عمر بیشتری نسبت به مدل های مشابه است.

دستگاه دست خشک کن اتومات

در طراحی دستگاه دست خشک کن اتومات از یک سنسور چشمی جهت راه اندازی دستگاه استفاده شده که بلافاصله با نگه داری دست در نزدیکی سنسور، موتور دستگاه روشن شده و پس از مدت زمان 10 تا 15 ثانیه به طور خودکار قطع می گردد.


دستگاه دست خشک کن ایرانی

دستگاه دست خشک کن ایرانی به دلیل استفاده از مواد اولیه داخلی در طراحی و ساخت دستگاه و عدم تاثیر نوسانات ارزی، دارای قیمت پایین تری نسبت به مدل های خارجی است. طراحی دست خشک کن ایرانی کاملا با الگو برداری از نمونه های اروپایی انجام شده و می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای دست خشک کن های اروپایی باشد.

کاربرد دستگاه دست خشک کن

امروزه به دلیل اهمیت خشک کردن دست ها و جلوگیری از انتشار آلودگی، استفاده از دستگاه دست خشک کن به طور گسترده در هتل ها، بیمارستان ها، مراکز تفریحی و حتی محیط های اداری و خانگی بسیار افزایش یافته و یکی از لوازم ضروری در مکان های عمومی مانند توالت و استخر می باشد.

مزایای دستگاه دست خشک کن
  • دارای موتور قدرتمند با صدای کم
  • عدم انتشار آلودگی در محیط
  • کاهش مصرف دستمال کاغذی
  • مجهز به سیستم هوشمند حسگرهای چشمی
  • طراحی موتور بدون ذغال با گردش فن قدرتمند
  • مقاوم در برابر پاشش آب
  • دارای حفاظ حرارتی جهت جلوگیری از افزایش دمای موتور
  • دارای سیستم قطع کن اتوماتیک پس از حداکثر 1 دقیقه
  • صرفه جویی در زمان خشک شدن دست

نحوه انتخاب دستگاه دست خشک کن

انتخاب دستگاه دست خشک کن باید متناسب با تعداد تردد افراد مجموعه صورت گیرد. در صورت عدم انتخاب صحیح دستگاه دست خشک کن، دستگاه خریداری شده کارایی لازم را نداشته و باعث افزایش هزینه های مصرفی و عدم کسب نتیجه دلخواه خواهد شد. لذا لازم است در انتخاب دست خشک کن قبل از خرید اقدام به دریافت مشاوره از افراد با تجربه در این زمینه نمایید. هایپر صنعت فامکو مفتخر است با ارائه مشاوره رایگان، شما مشتریان عزیز را در زمینه خرید دستگاه دست خشک کن مناسب یاری نمایند.

طرز کار دستگاه دست خشک کن

نحوه راه اندازی دستگاه دست خشک کن بسیار آسان بوده و نیاز به اقدامات خاصی ندارد. ابتدا دستگاه دست خشک کن را به پریز برق متصل نموده و سپس با قرار دادن دست در جلوی سنسور حسگر چشمی عملیات تولید گرما برای رطوبت زدایی دست ها با حرارت نسبتا ملایم آغاز می گردد.

نکات سرویس و نگهداری دستگاه دست خشک کن

  • قبل استفاده از دستگاه دست خشک کن با تکان دادن دست، آب های اضافه دست را گرفته و سپس اقدام به استفاده از دستگاه نمایید.
  • مطابق با دستورالعمل دستگاه از دست خشک کن استفاده نمایید.
  • کف دست خود را جلو دمنده هوا باز نمایید و اجازه دهید هوا به خوبی به دست شما برسد.
  • از مالش دست ها به یکدیگر در هنگام استفاده از دستگاه دست خشک کن اجتناب نمایید.
  • از برخورد و لمس نمودن لبه دستگاه خودداری نمایید، زیرا افرادی که از دستگاه استفاده می نمایند در معرض انتقال آلودگی قرار می گیرند.
  • دست های خود را به طور کامل خشک نمایید، وجود رطوبت در دست باعث انتشار آلودگی می گردد.

دست خشک کن برقی دست دوم

در حال حاضر در هایپر صنعت فامکو به دلیل دشواری در تشخیص سلامت دستگاه و عدم اطمینان از عملکرد، امکان ارائه دست خشک کن دست دوم وجود ندارد. شما عزیزیان می توانید با دریافت مشاوره رایگان، دستگاه دست خشک کن را به صورت نو به همراه ضمانت نامه معتبر تهیه نمایید.

قیمت دستگاه دست خشک کن

قیمت دستگاه دست خشک کن با توجه به استفاده از فن قدرتمند و بخار کم مصرف، بسیار مقرون به صرفه است و در رطوبت زدایی سرعت فوق العاده ای دارد. توصیه می شود از تهیه دستگاه دست خشک کن برندهای متفرقه با قیمت ارزان خودداری نمایید، زیرا در این صورت ممکن است کیفیت محصول کمتر از حد انتظار باشد و عملکرد مناسبی نداشته باشد.

faq

برای انتخاب دست خشک کن مناسب باید معیارهایی نظیر تعداد کاربر استفاده کننده از دستگاه، جنس بدنه، شهر محل زندگی و خدمات پس از فروش دستگاه توجه قرار گیرد. جواب سوالات بالا شما را به بهترین برند دست خشک کن مورد نظر نزدیک می نماید.

به عنوان مثال در استان های شمالی به دلیل آب و هوای مرطوب باید از دستگاه دست خشک کن با سرعت انتشار هوای بالاتری استفاده نمود و در استان هایی با آب و هوای کوهستانی، به دلیل سرمای شدید هوا باید دستگاه دست خشک کن مجهز به هیتر قدرتمندتری باشد. جهت دریافت مشاوره با کارشناسان واحد فروش تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: