موتور گیربکس آسانسور

موتور گیربکس آسانسور چیست؟

امروزه در بیشتر ساختمان های مسکونی و تجاری کم جمعیت به طور معمول از ماشین های بالابر AC تک و دو سرعته استفاده می شود. گستردگی دسترسی به درایو های AC با سرعت های مختلف استفاده از آنها را به طور معمول افزایش داده است که این امر سبب گردیده در انتخاب الکتروگیربکس آسانسوری از آنها استفاده شود تا خطرات را به حداقل رسانده و بازدهی عملکرد نیز افزایش یابد. گیربکس آسانسوری به عنوان موتور آسانسور نیز شناخته می شود.

مشخصات فنی موتور گیربکس آسانسوری

هسته اصلی آسانسور، موتور و گیربکس آن می باشد. موتور آسانسور هایی که با استفاده از سیستم نیروی کششی کار می کنند به دو گروه تقسیم می شوند. موتور های گیربکس دار و گیرلس (بدون گیربکس)، الکتروگیربکس های آسانسوری یا همان آسانسور گیربکسی نیز با توجه به نوع استفاده و درایو راه انداز در جریان AC به صورت تک سرعته و دو سرعته توزیع می شود. تمامی موتور گیربکس های آسانسوری دارای پولی می باشند که کابل بکسل بر روی آنها نصب می شود و با جابجایی که در اثر حرکت وزنه تعادل صورت می گیرد، موجب می گردد که آسانسور حرکت کند.

موتور گیربکس آسانسوری

انواع موتور گیربکس آسانسوری

انواع موتور گیربکس آسانسور
موتور گیربکس آسانسور آلبرتو ساسی ایتالیا موتور گیربکس آسانسور ایتالیایی سیکور (Sicor)
موتور گیربکس آسانسور آلبرتو ساسی ایتالیا موتور گیربکس آسانسور ایتالیایی سیکور (Sicor)
موتور گیربکس آسانسور ایتالیایی مونتاناری M50 موتور گیربکس آسانسور ایتالیایی ایتال (Ital)
موتور گیربکس آسانسور مونتاناری M50 موتور گیربکس آسانسور ایتالیایی ایتال (Ital)
موتور گیربکس آسانسور ایتالیایی جم (GEM) موتور گیربکس آسانسور ایتالیایی الکمپ (Elecomp)
موتور گیربکس آسانسور ترکیه ای جم (GEM) موتور گیربکس آسانسور ایتالیایی الکمپ (ELECOMP)
موتور گیربکس آسانسور سوئیسی شیندلر (Schindler) موتور گیربکس آسانسور آلمانی تیسن (Thyssen)
موتور گیربکس آسانسور اسپانیایی شیندلر (Schindler) موتور گیربکس آسانسور آلمانی تیسن (Thyssen)
موتور گیربکس آسانسور ترکیه ای مونتانا (Montana) موتور گیربکس آسانسور چینی تورین
موتور گیربکس آسانسور ترکیه ای مونتانا (Montana) موتور گیربکس آسانسور چینی تورین
موتور گیربکس آسانسور بهران موتور گیربکس آسانسور یاران
موتور گیربکس آسانسوری بهران موتور گیربکس آسانسوری یاران

مکانیزم عملکردی آسانسور

عملکرد آسانسور به این صورت است که انرژی الکتریکی اولیه که از طریق موتور الکتریکی تأمین می شود به توان مکانیکی که در سیستم انتقال قدرت استفاده می شود، تبدیل می کند. آسانسور معمولاً از موتور الکتریکی و یک گیربکس حلزونی تشکیل شده است. گیربکس حلزونی شامل یک چرخدنده ماردون و یک چرخدنده حلزونی است که نه تنها سرعت کشش پولی را کاهش می دهد، بلکه می تواند جهت چرخش آن را هم تغییر دهد. به وسیله کاهش سرعت چرخش، همراه با استفاده از گیربکس کاهنده سرعت، باعث افزایش گشتاور خروجی می شود. در نتیجه این توانایی در آن به وجود می آید که اشیای سنگین تری را با توجه به قطر پولی، بلند کند. علت انتخاب گیربکس حلزونی در کاربری آسانسور به این دلیل است که فشرده بوده و توانایی ایستادگی بیشتری را در برابر بار های ضربه ای دارد، علاوه بر این به راحتی با شفت موتور آسانسور کوپل می شوند. نسبت تبدیل گیربکس حلزونی مورد استفاده در آسانسور ها معمولاً بین 12 الی 30 قرار دارد.

مکانیزم عملکردی آسانسور

هنگامی که دکمه طبقات فشرده می شود با راه اندازی الکتروموتور، گیربکس باعث جابجایی سیم بکسل شده و وزنه تعادل خلاف جهت کابین شروع به حرکت می کند. بنابراین در این نوع از گیربکس ها تنها الکتروگیربکس سبب حرکت سیم بکسل نمی شود بلکه وزنه تعادل نیز به آن کمک می کند. نحوه عملکرد گیربکس به این صورت است که توان مکانیکی اولیه را (در این مورد چرخش شفت) به توان مکانیکی قابل استفاده در سیستم (جابجایی عمودی کابین) تبدیل می کند. اصطکاکی که بین طناب ها و شیار قرقره های روی پولی وجود دارد، باعث ایجاد نیروی کششی بین درایو کششی و طناب می شود.

قطعات الکتروگیربکس آسانسور
  • الکتروموتور
  • گیربکس
  • فلکه یا پولی گیربکس
  • ترمز الکتریکی

مزایای آسانسور های گیربکس دار
  • سرعت آسانسور های گیربکس دار از 0.1 تا 3 متر در ثانیه می توان طراحی شود.
  • در این نوع آسانسور ها ابعاد گیربکس ها و موتور بزرگ می باشد.
  • قطعات این گیربکس ها که حجم زیادی دارند در محفظه ای به نام موتور خانه آسانسور و در بالاترین طبقه نصب می شوند.

قیمت موتور گیربکس آسانسور

عوامل متعددی در قیمت موتور گیربکس آسانسور تاثیر گذار هستند که از جمله آنها می توان به توان موتور، سرعت موتور، برند تولید کننده آن و غیره اشاره کرد. شما می توانید جهت استعلام قیمت خرید موتور گیربکس آسانسور و دریافت مشخصات فنی این محصول با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: