دستگاه نماشوی چیست؟

در گذشته نظافت نمای ساختمان در ارتفاع به شیوه سنتی بسیار پر خطر، وقت گیر، پر هزینه و دشوار بود. این فرآیند با استفاده از دستگاه شیشه شور یا نما شور سهولت یافت و بدون نصب داربست و از روی سطح زمین با ایمنی کامل و کیفیت بی نظیر کلیه خطرات احتمالی از میان برداشته شد. دستگاه نماشویی از ابزارها و ماشین آلات مکانیزه نظافتی برای شستشوی حرفه ای نمای ساختمان های شیشه ای و سنگی در ارتفاع حداکثر 16 متر بوده که دارای طراحی و سیستمی خلاقانه است. استفاده از دستگاه نماشوی عملیات دشوار و پر هزینه نظافت و شستشوی شیشه و نمای ساختمان را به فرآیندی آسان و کم هزینه با سطح ایمنی بالا تبدیل نموده است. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع دستگاه نماشوی و شیشه شوی با مشخصات فنی زیر می باشد.

دستگاه نماشویی

مشخصات فنی دستگاه نماشویی

دستگاه نماشور یا شیشه شوی جهت عدم باقی ماندن لکه در نما و شیشه ساختمان ها مجهز به سیستم فیلتراسیون آب بوده که ناخالصی ها و املاح آب را تصفیه می نماید. دستگاه نماشویی جهت انتقال آب به ارتفاع مجهز به پمپ آب است و تمامی این تجهیزات به صورت کاملا انعطاف پذیر، مقاوم و با کیفیت طراحی و ساخته شده اند و امکان شستشوی حرفه ای، با کیفیت و کارآمد سطوح شیشه ای و نما ساختمان را در نقاط دور از دسترس برای کاربر فراهم می نماید. از بخش های اصلی دستگاه شیشه شوی می توان به سه بخش لنس تلسکوپی، سامانه فیلتراسیون و برس دستگاه اشاره نمود.

دستگاه شیشه شور صنعتی

دستگاه شیشه شوی یا شیشه شور صنعتی مجهز به فیلتر آب ورودی چند مرحله ای بوده که سبب می شود آب عاری از هرگونه مواد معدنی و رسوبات گردد. شستشوی شیشه ها با آب خالص باعث می شود که پس از نظافت پنجره ها، هیچ گونه اثری از لک و آلودگی بر روی شیشه باقی نماند. در دستگاه شیشه شوی دسته بلند به کاربر این امکان را می دهد که از روی سطح زمین بدون نیاز به بالابر و نردبان نظافت شیشه و سطوح شیشه ای را تا ارتفاع 21 متری به راحتی انجام دهید.

اجزای دستگاه نما شوی

اجزای دستگاه نما شوی

  1. لنس
  2. دستگاه سنجش آب
  3. مخزن فیلتراسیون
  4. شاسی فولادی
  5. قرقره شیلنگ جمع کن
  6. باتری و شارژر
  7. لاستیک پنوماتیکی

کاربرد دستگاه نماشوی

آلودگی های محیطی، گرد و خاک، تغییرات آب و هوا می تواند تاثیر منفی بر نمای ساختمان داشته باشد. باقی ماندن این آلاینده های باعث کاهش جلوه نمای ساختمان می گردد. به کمک نمای شوی می توانید نمای ساختمان های سنگی و شیشه ای را تا ارتفاع 16 متر شستشوی نماید.

مزایای دستگاه نماشوی

  • مجهز به سیستم شستشوی شیشه با آب خالص
  • کاهش مصرف مواد شوینده
  • قابلیت نظافت نمای ساختمان های شیشه ای و سنگی
  • عدم آسیب به محیط زیست
  • طراحی لنس های تلسکوپی از جنس آلومینیوم یا کربن
  • سهولت عملکرد در نظافت برای کاربران
  • کاهش خطر کار در ارتفاع
  • کاهش هزینه های شستشوی نمای ساختمان
  • کاهش بروز احتمال خرابی و نیاز به تعمیرات نما

نحوه انتخاب دستگاه نماشویی

مهم ترین نکته ای که قبل از خرید دستگاه نماشور باید به آن دقت نمایید، ارتفاع سازه است. با استفاده از ارتفاع سازه، طول لنس تلسکوپی مورد نیاز جهت شستشوی نمای ساختمان تعیین می گردد. لازم به ذکر است که هایپر صنعت فامکو با ارائه مشاوره رایگان، شما مشتریان گرامی را برای خرید دستگاه نماشور یا شیشه شور مناسب راهنمایی می نمایند.

طرز کار دستگاه نماشوی

در ابتدا برای راه اندازی دستگاه نماشور، آن را به منبع آب متصل نمایید. با فعال سازی بخش فیلتراسیون، آب برای شستشوی نما فراهم می شود. آب به وسیله پمپ در ارتفاع بالا رفته و توسط نازل های تعبیه شده بر روی لنس دستگاه خارج و بر روی برس و سطح شیشه می ریزد. کاربر در حین پاشش آب برو روی سطح نما، با حرکت برس و اعمال فشار، عملیات نماشویی را انجام می دهد. لازم به ذکر است که قبل از شروع عملیات نظافت نما، باید با تخمین ارتفاع، لنس مورد نیاز برای دسترسی به آن سطح را تهیه و بر روی دستگاه نصب نمایید.

نکات سرویس و نگهداری دستگاه نماشویی

به علت کارکرد مستقیم دستگاه با جریان برق، مراقب موارد ایمنی کار با دستگاه باشید.
ایمنی و سلامت دستگاه قبل از شروع به عملیات شستشوی نما بررسی گردد.
شیلنگ آب نما شوی بخش دیگری است که در اثر حرکت بر روی لبه های تیز آسیب می بیند، مراقب آن باشید.
در استان های سردسیر یا روزهای سرد زمستانی، جهت شستشوی نمای ساختمان از آب با درجه حرارت گرم استفاده نمایید.
جهت حفظ تعادل لنس در ارتفاع و پیشگیری از بهم خوردن تعادل لنس، باید از دو دست برای گرفتن لنس استفاده گردد.
بررسی و تعویض فیلتر نماشور به صورت ماهیانه و به صورت منظم انجام شود. تغییر رنگ فیلتر نشانه ای برای تعویض آن است.

قیمت دستگاه نماشوی

از عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی دستگاه نماشوی به عوامل زیر می توان اشاره نمود:

  1. طول لنس تلسکوپی
  2. برند شاسی
  3. کیفیت فیلتراسیون
  4. قدرت پمپ

حداکثر طول لنس تلسکوپی دستگاه نماشور 6+16 متر بوده که سایز آن متناسب با ارتفاع نمای ساختمان تعیین می شود. طبیعتا استفاده از لنس تلسکوپی با طول بیشتر، با افزایش قیمت نهایی دستگاه نماشور همراه خواهد بود. توان پمپ نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت دستگاه شیشه شور هستند. همچنین برند و اصالت یک محصول نیز تاثیر مستقیم بر روی قیمت نهایی دستگاه نماشور دارد.

faq

در مرحله اول رسوبات درشت دانه تا قطر 5 میکرون فیلتر شده و در مرحله دوم از فیلتر کربن به منظور فیلتر کردن کلر و رنگدانه استفاده می شود. در آخر نیز فیلتر سوم که اسمز معکوس نام دارد، کلیه ذرات آب از قبیل نیترات و ذرات تا قطر 0.0001 میلیمتر را تصفیه می نماید.

حداکثر طول لنس تلسکوپی دستگاه نماشور 6+16 متر است که می تواند ارتفاع دسترسی حداکثر 22 متر را برای کاربر از سطح زمین میسر نماید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: