ماشین لباسشویی صنعتی

ماشین لباسشویی صنعتی و کاربرد آن چیست؟

در واحدهای صنعتی که نظافت لباس کارکنان و شستشوی رومیزی های پارچه ای به صورت روزانه از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد، از دستگاهی به نام ماشین لباس شویی صنعتی استفاده می شود. ماشین لباسشویی صنعتی که دارای ظرفیت و گنجایش بسیار بزرگ تر از یک ماشین لباسشویی عادی است، از جمله تجهیزات بخش لاندری یا رختشور خانه در رستوران های بزرگ، بیمارستان ها و هتل ها بوده و به گستردگی مورد استفاده قرار می گیرید. ماشین لباسشویی صنعتی انواع البسه و ملحفه را با سرعت زیاد در حجم بسیار بالا شسته و خشک می نماید. هایپر صنعت فامکو انواع ماشین لباس شویی صنعتی را در ظرفیت های مختلف با مشخصات فنی زیر ارائه می نماید.

مشخصات فنی ماشین لباسشویی صنعتی

ماشین لباسشویی صنعتی به دلیل طراحی مخزن با حجم بالا قابلیت شستشوی پتو و پرده نیز داشته که این کار با ماشین لباسشویی خانگی امکان پذیر نیست و یا بسیار دشوار است. ماشین لباس شویی صنعتی دارای قدرت پاک کنندگی بسیار بالاتر نسبت به ماشین لباسشویی خانگی بوده و درجه آب و حجم مواد شوینده در آن قابل تنظیم می باشد، به این ترتیب تار و پود پارچه ها صدمه نمی بیند. انواع ماشین لباسشویی صنعتی با ظرفیت مخزن 20 تا 150 کیلوگرم قابل عرضه خدمت مشتریان گرامی می باشد.

انواع ماشین لباسشویی صنعتی

ماشین لباس شویی صنعتی از لحاظ عملکرد به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

ماشین لباسشویی ایستاده صنعتی

لباسشویی ایستاده صنعتی یا لباسشویی صنعتی درب از جلو از پر استفاده ترین نوع ماشین لباسشویی صنعتی در بخش لاندری هتل ها، بیمارستان ها و خشکشویی ها بوده که عمل بارگیری مخزن از درب جلویی دیگ صورت می گیرد.

ماشین لباسشویی ایستاده صنعتی

ماشین لباسشویی خوابیده صنعتی

لباسشویی خوابیده صنعتی یا پتو شور صنعتی اغلب در بیمارستان ها جهت شستشوی و ضد عفونی ملحفه و پتو مورد استفاده قرار گرفته و نحوه چرخش دیگ و بارگیری در آن به صورت افقی است.

ماشین لباسشویی خوابیده صنعتی

لباسشویی صنعتی خشکشویی

ماشین لباسشویی صنعتی ارائه شده به دلیل قابلیت استفاده در خشکشویی ها به لباسشویی صنعتی خشکشویی نیز معروف است. لباسشویی صنعتی خشکشویی در دو حالت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ارائه می شود که در حالت اتوماتیک تمامی مراحل شستشوی البسه به همراه سیستم خشک کن و آبگیری به صورت اتوماتیک و بدون دخالت اپراتور صورت می پذیرد.

ماشین لباسشویی صنعتی نیمه اتوماتیک

در ماشین لباسشویی صنعتی نیمه اتوماتیک تنها ورود آب به صورت اتوماتیک انجام می شود و تمامی مراحل شستشوی نظیر تخلیه و دور تند به صورت دستی انجام می گردد.

ماشین لباسشویی صنعتی تمام اتوماتیک

در ماشین لباسشویی صنعتی تمام اتوماتیک همه مراحل شستشو نظیر ورود و تخلیه آب به همراه دور تند تماما اتوماتیک انجام شده و دستگاه مجهز به صفحه نمایشگر و هوش مصنوعی به نام PLC است که قابلیت برنامه ریزی دارد.

ماشین لباسشویی صنعتی نیمه استیل

در طراحی ماشین لباسشویی صنعتی نیمه استیل از ترکیبی از استیل نگیر و رنگ کوره ای استفاده شده که باعث می گردد قیمت دستگاه در مقایسه با مدل تمام استیل کاهش یافته و وزن دستگاه نیز سبک تر گردد.

ماشین لباسشویی صنعتی تمام استیل

در تمام بدنه ماشین لباسشویی صنعتی تمام استیل از استنلس استیل با بدنه نگیر ضد خش استفاده شده که باعث افزایش زیبایی و دوام دستگاه در برابر شرایط سخت محیطی می گردد. لازم به ذکر است که ماشین لباسشویی با بدنه تمام استیل دارای وزن بیشتری نسبت به ماشین لباسشویی نیمه استیل می باشد.

اجزای اصلی ماشین لباسشویی صنعتی

موتور

موتور در ماشین لباسشویی صنعتی وظیفه تامین نیروی محرکه و تبدیل انرژی اکتریکی به دورانی را به عهده داشته و باعث چرخش دیگ می گردد.

پمپ تخلیه

پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی صنعتی وظیفه تخلیه آب داخل دستگاه از طریق شیلنگ مخصوص به چاه فاضلاب را دارد.

شیر برقی

شیر برقی در ماشین لباسشویی صنعتی وظیفه انتقال آب به ماشین لباسشویی را به عهده دارد .

هیدرو استات

هیدرو استات در ماشین لباسشویی صنعتی وظیفه تنظیم آب مخزن را داشته و با عبور آب به حد مجاز تعیین شده، آبگیری ماشین را متوقف می نماید.

میکرو سوئیچ

میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی صنعتی نقش یک قفل ایمنی را داشته تا در حین کار درب ماشین لباسشویی باز نشود.

کاربرد ماشین لباسشویی صنعتی
  • استفاده در بخش لاندری یا رختشوی خانه هتل ها
  • قابل استفاده در بیمارستان ها جهت شسشتوی و ضد عفونی ملحفه و پتو به صورت دائم
  • قابل استفاده در خوابگاه های دانشجویی و دانشگاه ها
  • قابل استفاده در پانسیون ها و سوئیت های اجاره ای
  • استفاده در تالارهای پذیرایی
  • قابلیت استفاده در بخش لاندری پادگان های نظامی
  • قابلیت استفاده در مغازه های خشکشویی

مزایای ماشین لباسشویی صنعتی
  • استفاده از شیر تخلیه برقی برای تخلیه آب هنگام شستشوی
  • قابل ارائه در ظرفیت های 20 الی 150 کیلوگرم
  • قابلیت برنامه نویسی و سفارشی سازی عملیات شستشوی
  • قابلیت آبگیری و شستشوی 24 ساعته
  • مجهز به سیستم اتوماتیک جهت صرفه جویی در مصرف آب و مواد شوینده
  • مجهز به سنسور هوشمند خودکار شروع و اتمام کار
  • افزایش کیفیت نظافت و سرعت شستشوی
  • مجهز به دروایو اینورتر جهت کاهش توان مصرف برق
  • مجهز به فناوری شستشوی پیشرفته
  • پنل کاربری آسان و راه اندازی دستگاه تنها با یک دکمه
  • چرخه های شستشوی قابل تنظیم بر اساس نوع و الیاف پارچه
  • قابلیت شستشوی با دمای کنترل شده جهت عدم آسیب به الیاف پارچه

نحوه انتخاب ماشین لباسشویی صنعتی

برای انتخاب ماشین لباسشویی صنعتی مناسب همانند دیگر ماشین آلات نظافتی، معیارهای زیادی تاثیر گذار هستند. از جمله این عوامل عبارتند از:

  1. برند دستگاه
  2. ظرفیت مخزن
  3. سنسورها و عملکردهای شستشوی
  4. قدرت موتور دستگاه
  5. تابلوبرق و اینورترها
  6. آلیاژ بدنه

هایپر صنعت فامکو یکی از شرکت های تامین کننده تجهیزات و ماشین آلات نظافت صنعتی است که محصولات را بر اساس نیاز مشتریان سفارشی سازی می نماید. تیم هایپر صنعت فامکو با بیش از دو دهه تجربه بالا در این زمینه و بر عهده گرفتن پروژه های متعدد و تخصصی می تواند مشاوره مناسب و مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد.

نحوه نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی صنعتی

طراحی بخش لاندری یا رختشوی خانه در مراکز تجاری و صنعتی نیازمند صرف زمان و دقت زیادی می باشد. لذا تمامی عملیات نصب و راه اندازی ماشین لباس شویی صنعتی باید توسط مهندسین آموزش دیده انجام گیرد. با نصب و راه اندازی صحیح و با کیفیت ماشین لباسشویی صنعتی، عملیات شستشوی البسه به صورت موثر، قابل اطمینان و ایمن انجام خواهد شد. به طور کلی اطمینان از کیفیت نصب بالا، موجب ایجاد اطمینان خاطر نهایی از صحت اجزا می گردد. هر دستگاه ماشین لباسشویی صنعتی دارای یک شیر ورودی آب سرد و آب گرم می باشد. در ابتدا باید شیلنگ ورود آب را به محل اتصال پشت دستگاه متصل نمایید و سپس شیلنگ تخلیه را در جای مناسب خود قرار دهید.

نکات سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی صنعتی

  • جابجا بستن شیرهای ورودی آب سر و گرم در ماشین لباسشویی صنعتی باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه خواهد شد.
  • دستگاه ماشین لباس شویی صنعتی باید به اندازه مشخصی از دیوار فاصله داشته تا به راحتی قابل استفاده و در دسترس باشد.
  • قبل از نصب لباسشویی صنعتی باید فونداسیونی متناسب با ابعاد شاسی در محل قرارگیری دستگاه ساخته شود تا از لرزش اضافه دستگاه جلوگیری شود.
  • از قراردادن موکت و فرش در زیر فونداسیون دستگاه خودداری نمایید.
  • ایجاد تهویه مناسب برای بخش لاندری یا رختشوی خانه مراکز تجاری و صنعتی امری بسیار مهم است.
  • در زمان نصب تجهیزات باید از دسترسی به مورد نیاز دستگاه اطمینان حاصل نمایید.
  • لباس شویی صنعتی باید جوری در محیط قرار داده شود که امکان باز و بسته شدن درب و دسترسی به قسمت های مختلف دستگاه به راحتی برای کاربر میسر باشد.
  • توصیه می شود جهت افزایش طول عمر قطعات ماشین لباسشویی صنعتی از مایع لباسشویی به جای پودرهای صنعتی استفاده گردد.
  • دقت نمایید که پریز برق، چاه فاضلاب و شیر آب باید در نزدیکی دستگاه قرار گرفته باشد.
  • ماشین لباسشویی صنعتی به علت ارتباط مستقیمی که با آب دارد دارای رطوبت زیادی است، به همین سبب باید سیم کشی برق از استاندارد لازم برخوردار باشد.
  • فونداسیون ایجاد شده در بستر دستگاه باید کاملا مسطح، صاف و عاری از رطوبت باشد.

قیمت ماشین لباسشویی صنعتی دست دوم

در حال حاضر در هایپر صنعت فامکو امکان ارائه ماشین لباسشویی صنعتی به صورت کارکرده وجود ندارد. خرید ماشین لباس شویی صنعتی دست دوم به دلیل عدم اطمینان از سلامت موتور و دیگر قطعات دستگاه، ممکن است باعث ایجاد هزینه های اضافی تعمیرات و نگهداری دستگاه گردد که این امر از لحاظ توجیه اقتصادی مقرون به صرفه نیست. لذا توصیه می شود جهت اطمینان خاطر از ماشین لباسشویی صنعتی نو به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر استفاده نمایید.

قیمت ماشین لباسشویی صنعتی

از عوامل موثر در قیمت ماشین لباس شویی صنعتی عبارتند از:

  1. کیفیت قطعات مصرفی
  2. حجم مخزن لباسشویی
  3. برند و کشور سازنده
  4. قدرت موتور و توان مصرفی
  5. سیستم تابلو برق

سیستم تابلو برق

سیستم تابلو برق در ماشین لباس شویی صنعتی به دو صورت نیمه اتوماتیک و اتوماتیک (هوشمند) ارائه شده که در مدل نیمه اتوماتیک فقط ورود آب به صورت اتوماتیک بوده و تخلیه و دور تند به صورت دستی انجام می شود، اما در حالت تمام اتوماتیک همه مراحل ورود، تخلیه و دور تند تماما به صورت اتوماتیک انجام شده و دستگاه مجهز به صفحه نمایشگر و سنسور کامپیوتری هوشمند می باشد که قابلیت برنامه ریزی نیز دارد. استفاده از این تجیهز باعث افزایش قیمت نهایی ماشین لباس شویی صنعتی نیز می گردد. از طرفی افزایش ظرفیت مخزن نیز بر قیمت نهایی ماشین لباسشویی صنعتی موثر است و با افزایش گنجایش مخزن، قیمت ماشین لباسشویی صنعتی نیز افزایش می یابد. جهت مشاهده قیمت انواع ظرفیت های ماشین لباسشویی صنعتی بر روی محصول مورد نظر کلیک نموده یا با کارشناسان واحد فروش تماس بگیرید.

faq

ماشین لباسشویی صنعتی دستگاهی است که از آن برای شستشوی لباس، رومیزی، ملافه و سایر منسوجات پارچه ای در ظرفیت ها و کمیت های بسیار زیاد در مدت زمانی کم استفاده می شود و در هتل ها، بیمارستان ها و رختشویخانه سایر اماکن مشابه بسیار کاربرد دارد.

  • ماشین لباسشویی صنعتی نیمه اتوماتیک با بدنه نیمه استیل
  • ماشین لباسشویی صنعتی نیمه اتوماتیک با بدنه تمام استیل
  • ماشین لباسشویی صنعتی تمام اتوماتیک با بدنه نیمه استیل
  • ماشین لباسشویی صنعتی تمام اتوماتیک با بدنه تمام استیل

ماشین لباسشویی صنعتی ارائه شده در بازار، متناسب با بودجه کاربر در دو نوع موتور ایرانی و موتور اروپایی (زیمنس چک) قابل ارائه خدمت مشتریان گرامی می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
عبدالملکی
ارسال شده در : چهارشنبه 04 آبان 1401

سلام و عرض ادب. عبدالملکی هستم. شرکت ما تولید کننده ماشین های لباسشویی صنعتی و تجهیزات نظافت صنعتی هست. خوشحال می شیم در این زمینه همکاری داشته باشیم.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 07 آبان 1401

سلام دوست عزیز، همکاران ما با شما تماس خواهند گرفت. شما نیز می توانید جهت گفتگو با مسئول واحد مربوطه با شماره 02148000049 (داخلی 280) تماس بگیرید.