مواد پاک کننده

قیمت :
25,000
تومان
قیمت :
30,000
تومان
قیمت :
25,000
تومان
قیمت :
35,000
تومان
قیمت :
35,000
تومان

فروش مواد پاک کننده

رعایت بهداشت فردی و اجتماعی یکی از مهم ترین اصول زندگی بشر بوده است و خصوصا در دنیای مدرن امروزی بسیار حائز اهمیت می باشد. از این رو یکی از مهم ترین موارد مرتبط با بهداشت انسان ها و محیط، استفاده از انواع مواد شوینده و پاک کننده ها می باشد. اساس کار پاک کننده ها رفع لک و آلودگی ها از سطوح مورد نظر می باشد. صابون ها اولین مواد شوینده هستند که بشر اختراع کرده است. صنعت پاک کننده ها از زیر مجموعه های متنوع و گسترده ای تشکیل شده است که برای حفظ بهداشت و پاکیزگی وسایل مختلف از جمله لباس، ظروف، وسایل زندگی روزمره و همچنین در پاکیزگی محیط کار و اجتماع نیز بسیار موثر می باشد. هایپر صنعت فامکو برترین شرکت تامین کننده مواد شیمیایی در ایران محصولات پاک کننده را در گروه های مختلف و کاربری های متنوع خدمت مشتریان گرامی خود ارائه می دهد.

مواد پاک کننده

مشخصات فیزیکی و شیمیایی پاک کننده ها

همانطور که گفتیم مواد پاک کننده شامل دسته بندی های متنوعی بر اساس ویژگی های مختلف می باشند. یکی از موارد دسته بندی پاک کننده ها بر اساس شکل ظاهری و خصوصیات فیزیکی مواد پاک کننده سنتز شده می باشد که به چهار شکل پودری، مایع، گرانول و اسپری تولید شده و به جهت پاکسازی و رفع آلودگی ها مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع پاک کننده ها (مواد پاک کننده)

این محصولات بر اساس نوع عملکرد و تمایز در ویژگی ها همچون فرمولاسیون به دسته بندی های زیر تقسیم می شوند که در مورد هر کدام و ویژگی آنها به طور خلاصه توضیح داده شده است:

صابون ها: نمک یک اسید چرب را صابون می نامند. این دسته از مواد شوینده از هیدرولیز قلیایی چربی های طبیعی همچون روغن نارگیل و تحت عنوان واکنش صابونی شدن سنتز می شوند. استفاده از صابون از سال های گذشته برای پاک کردن ذرات آلوده و چربی ها تا به امروز رواج داشته است. اما با پیشرفت تکنولوژی محصولات جدیدی در صنعت پاک کننده ها و شوینده ها اختراع و تولید شد که هر کدام خواص و اثرگذاری به خصوصی را در حیطه بهداشت و پاکیزگی محیط دارند.

پاک کننده های سنتزی: این گروه از محصولات از زنجیره های هیدروکربنی متصل به نمک یک اسید محلول در آب تشکیل شده اند. شایان ذکر است که انتخاب صحیح طول زنجیر و نوع هیدروکربن مورد استفاده در ساخت این گروه از مواد پاک کننده بسیار مهم می باشد.

پودرهای شوینده: این نوع از پاک کننده ها یکی از محبوب ترین انتخاب های مصرف کنندگان می باشد. همچنین به عنوان یکی از محصولات شوینده ارزان قیمت و مقرون به صرفه کاربرد گسترده ای دارند. وجه تمایز این محصولات نسبت به پودرهای رختشویی، دارا بودن چند ماده اضافی نسبت به آنها، از جمله آنزیم ها می باشد. به صورت کلی فرمولاسیون پودرهای شوینده تشکیل شده است از عامل پاک کننده چرک و آلودگی (مواد فعال کننده سطحی غیر یونی و آنیونی)، عامل قلیایی کننده همچون سیلیکات ها به منظور جلوگیری از خوردگی بدنه فلزی لباسشویی، عوامل کاهش دهنده کف و پاک کننده های کمکی

صابون مایع: این مواد جزو پاک کننده های سنتزی دسته بندی شده و جزو صابون ها محسوب نمی شوند. صابون های مایع علاوه بر ساختار اصلی خود شامل پاک کننده و کف کننده، نرم کننده، عامل ضدعفونی کننده و باکتری کش نیز هستند.

شامپوها: امروزه این محصولات به عنوان پاک کننده های سنتزی تولید می شوند. در گذشته به جای شامپو از کتیرا و سدر برای شستشو موها استفاده می شده است. ساختار شیمیایی این محصولات تشکیل شده است از عوامل پاک کننده که خود تشکیل شده از مواد فعال سطحی غیر یونی، آمفوتری و آنیونی (مانند SLS یا تری اتانول آمین سولفات) می باشند. همچنین شامل عوامل تقویت کننده کف، عامل صدفی کننده (مثل اتیلن گلیکول)، عامل افزایش غلظت یا گرانروی (مثل نمک طعام)، حالت دهنده مو، نگهدارنده، رنگ و اسانس نیز می شوند.

سفید کننده ها: این گروه نیز به عنوان شوینده هایی با خاصیت قلیایی، علاوه بر کاربرد در مبحث پاکیزگی و بهداشتی، برای سایر صنایع از جمله صنعت کاغذ سازی نیز مورد استفاده می باشند. از جمله مواد شیمیایی مورد استفاده در سفید کننده ها، هیپوکلریت سدیم می باشد که به عنوان جرمگیر و ضدعفونی کننده نقش دارد. همچنین از این ماده به عنوان عامل رنگبری و سفید کننده در آب ژاول (وایتکس) نیز استفاده می شود.

شوینده های مایع: محصولاتی از جمله مایع لباسشویی، مایع ظرفشویی و مایع دستشویی جزو این گروه از محصولات هستند. از ویژگی های خاص این نوع مواد پاک کننده به قابلیت حل شدن آسان و فرمولاسیون عالی برای رفع آلودگی های مخصوص می باشد. به عنوان مثال برای شستشوی لباس های مشکی و البسه رنگی، مایع لباسشویی به صورت جدا فرموله و ساخته شده است.

مواد تشکیل دهنده محصولات پاک کننده

به منظور ساخت شوینده ها برای مصارف گوناگون و همراه با ویژگی های خاص و منحصر به فرد، از مواد شیمیایی مختلف در فرمولاسیون محصولات پاک کننده استفاده می کنند. در زیر به چند نمونه از این مواد شیمیایی به عنوان مثال اشاره شده است:

  • تری سدیم فسفات: به منظور افزایش قدرت پاکیزگی در پاک کننده ها
  • پربورات سدیم: در شوینده های لباس و ظرفشویی برای از بین بردن بوی نامطبوع البسه و ظروف کاربرد دارد. همچنین این ماده شیمیایی را در ترکیب خوشبو کننده های هوا نیز استفاده می کنند.
  • آب اکسیژنه (پراکسید هیدروژن): به عنوان یک ماده رنگ بر و سفید کننده کاربردی می باشد.
  • فسفات ها: برای کاهش سختی آب و بهبود روند انحلال پذیری صابون ها و مواد شوینده و در نهایت بهبود اثر پاک کننده و فرآیند پاکسازی
  • مواد ضدعفونی کننده و میکروب کش
  • مواد نگهدارنده
  • اسانس ها

نمونه هایی از محصولات پاک کننده

حال که با مفاهیم، ویژگی ها، عملکرد و اساس کار محصولات پاک کننده آشنا شدیم، به چند نمونه از این گروه مواد شیمیایی می پردازیم که در صنعت و خانه کاربرد بسیار گسترده ای دارند.

پاک کننده شیرآلات

این گروه از محصولات شیمیایی با فرمولاسیون بسیار قوی به گونه ای طراحی شده اند تا برای سطوح فلزی مختلف خصوصا سطوح آبکاری شده استفاده شده و بدون آسیب رساندن به سطح فلز و صدمه به آبکاری شیرآلات، موجب پاکسازی لکه ها و آلودگی ها شوند.

براق کننده استیل

همان طور که از نام این محلول شیمیایی پیداست به منظور براق کردن و جلا بخشیدن دوباره به سطح فلزات مختلف مخصوصا استیل از آن استفاده می کنند.

پاک کننده موکت و پارچه

با توجه به کاربرد گسترده فرش و موکت در صنایع مختلف تجاری و صنعتی علاوه بر کاربرد خانگی، اهمیت تمیز کاری و شستشو آنها نیز دوچندان شده است. برای شستشو انواع فرش، موکت و پارچه با جنس های مختلف از این محلول شیمیایی استفاده می کنند. همچنین این محلول پاک کننده قابلیت استفاده در ماشین آلات تمیز کننده و پاک کننده را داراست.

پاک کننده سنگ

این محصول برای رفع آلودگی هایی نظیر چربی، روغن، آثار ماژیک، لکه های رنگ، قیر و غیره از روی سطوح سنگی مختلف همچون سرامیک، کاشی ، موزاییک، سنگ گرانیتی و سایر سطوح سنگی استفاده می شود.

شیشه پاک کن

برای پاک کردن لکه ها و آلودگی ها از سطوح مختلف شیشه ای سنتز می شوند. ویژگی بارز این گروه از محلول های شیمیایی پاکیزه کردن سطح بدون ایجاد رگه و آثار باقیمانده می باشد.

MSDS و نکات مهم حین استفاده از پاک کننده ها

محصولات شوینده یا همان پاک کننده ها جزو مواد شیمیایی محسوب شده و به همین سبب نیز در صورت رعایت نکردن موارد ایمنی منجر به آسیب و صدمه به سلامتی و تاثیرات نامطلوب بر محیط زیست خواهد شد. به همین سبب رعایت موارد ایمنی زیر بسیار با اهمیت می باشد که عبارتند از:

  • هنگام کار با مواد پاک کننده حتما از دستکش استفاده کنید. زیرا محصولات پاک کننده حاوی مواد شیمیایی محرک و آسیب زا برای پوست می باشند. به همین علت نیز در صورت تماس مواد پاک کننده با پوست، سریعا با مقادیر فراوان آب، پوست را شستشو دهید.
  • از به کار بردن محتویات این محصولات در محیط های بسته یا بسیار کوچک همچون سرویس های بهداشتی یا حمام که حاوی بخارات آب هستند جدا خودداری کنید. زیرا بخارات ناشی از مواد شوینده می تواند برای چشم ها مشکل ساز بشود و موجب بروز علائمی همچون سوزش، ریزش اشک، خارش و التهاب شدید چشم ها بشود. در صورت نیاز حتما از کمک های پزشکی استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان مواد شوینده را هنگام استفاده با یکدیگر مخلوط نکنید، زیرا می تواند منجر به انتشار گازهای سمی و تحریک کننده همچون گاز کلر شده و به دستگاه تنفسی و ریه ها آسیب شدید برساند.
  • برای بیشترین عملکرد و نتیجه رضایت بخش در پاکسازی سطوح و لکه زدایی، باید مناسب ترین پاک کننده را که برای سطح مورد نظر به صورت مخصوص طراحی و فرموله شده است، انتخاب کنیم.

faq

پاک کننده ها موادی هستند که برای زدودن انواع مختلف لکه ها، چربی ها و به صورت کلی چرک و آلودگی از سطح اجسام مختلف تولید می شوند.

محلول های پاک کننده حاوی دو سر هیدروفیل (آبدوست) و لیپوفیل (آب گریز یا چربی دوست) هستند. سر آبدوست که شامل گروه های قطبی یا همان قسمت آنیونی می باشد، به راحتی مولکول های آب را جذب کرده و در آب محلول می باشد. سر دیگر مولکول های صابون یا مواد شوینده سنتزی که شامل زنجیره های هیدروکربنی می باشد، در حلال های آلی محلول می باشد. به این ترتیب مولکول های پاک کننده به عنوان پلی میان ذرات چربی و آب قرار گرفته و موجب حل شدن ذرات چربی و شستشو با آب می شوند.

مواد پاک کننده اغلب به چهار شکل پودری، قرص، مایع و اسپری ساخته می شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: