چمن زن برقی چیست؟

چمن زن برقی به عنوان یکی از ماشین آلات کشاورزی و باغداری بسیار کاربردی و کلیدی به منظور کوتاه کردن چمن مورد استفاده قرار می گیرد. این ماشین چمن زنی، قادر است چمن ها را در ارتفاع و اندازه معینی کوتاه کند. برای محیط های کوچک تر و خانه می توان از چمن زن های برقی استفاده کرد. نکته بسیار مهم در استفاده از این دستگاه، دسترسی به برق می باشد. یکی از ویژگی های مهم این دستگاه سازگار بودن با محیط زیست می باشد.

چمن زن برقی

مشخصات فنی چمن زن برقی

چمن زن های برقی شامل مدل های شارژی و قابل استفاده با برق شهری می باشند. یکی از مهم ترین ویژگی های چمن زن های برقی وزن سبک و پایین آنها می باشد که موجب حمل و نقل و جابه جایی راحت و ساده آنها می شود. به طور کلی ماشین چمن زن برقی در مقیاس کوچک و مصارف خانگی بیشتر کاربرد دارند. ماشین فوق دارای قدرتی معادل 1000 تا 1900 وات می باشد که به کمک یک کابل به برق شهری متصل می گردد. این چمن زن دارای هزینه نگهداری و تعمیر پایین بوده و از نظر تکنیکی، طول عمر آن زیاد است. چمن زن های برقی دستی 4 چرخ دارند و بین باغدارن بسیار پرطرفدار می باشند.

ویژگی های بهترین چمن زن برقی
  • دارای طراحی ساده و ارگونومیک باشد.
  • دارنده یک موتور با قدرت و توان بالا باشد.
  • قابلیت حفظ تعادل در حین کار باشد.
  • آلودگی صوتی کمی داشته باشد.
  • نیازمند به تعمیرات سخت و پیچیده ای نباشد.

اجزای اصلی ماشین چمن زن برقی

شاسی موتور

شاسی به عنوان یکی از اجزای مهم و اساسی هر چمن زنی به شمار می رود که مابقی ادوات و تجهیزات بر روی آن سوار می شوند.

تیغه برش

تیغه های برش در این دستگاه از جنس فولاد ضد زنگ می باشند که شامل مدل های مختلفی است. تیغه ها دارای مقاومت و کیفیت قابل قبولی هستند و قادرند فرآیند چمن زنی را با سرعت و دقت بالایی انجام دهند.

اتصالات چرخ ها

بخش پیچ و مهره و اتصالات آنها بسیار مهم هستند که باید همیشه چک و کنترل شوند.

سیستم انتقال برق دستگاه

اصولا جریان و محرک ماشین های چمن زن برقی یا به کمک برق شهری تامین می شوند یا اینکه از طریق شارژ شدن قابل تمدید هستند.

فیلتر هوا

در ماشین چمن زن برقی به منظور راندمان بالاتر دستگاه و کیفیت کار خروجی، فیلترهایی در آن تعبیه شده است تا از ورود گرد و خاک و غبار و آلودگی ها جلوگیری می کند.

قیچی چمن زن برقی

قیچی چمن زن برقی شامل باتری لیتیومی می باشد که به صورت کم حجم و بی سیم طراحی شده است و کارایی بالایی در برش چمن دارد.

مزایای چمن زن برقی
  • دارای قدرت بالا
  • آلودگی صوتی بسیار کم
  • قیمت پایین تر نسبت به مدل های بنزینی
  • وزن پایین تر نسبت به مدل بنزینی
  • کاربری آسان

چمن زن برقی دست دوم

چمن زن برقی دست دوم نسبت به چمن زن برقی نو، دارای قیمت پایین تری می باشد اما به علت میزان کارکرد چمن زن برقی دست دوم، مستهلک شدن آن و هزینه بالای تعمیر یا داشتن سابقه تعمیر که باعث بروز ایرادات دیگر به علت تعمیر در مراکز نامعتبر می گردد، لذا هایپر صنعت فامکو چمن زن برقی دست دوم را پیشنهاد و ارائه نمی نماید.

قیمت چمن زن برقی

قیمت چمن زن های برقی برحسب قدرت، توان، عرض کاری و برند آنها متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت و دریافت مشاوره فنی رایگان در زمینه انتخاب چمن زن برقی یا سایر ادوات و ماشین آلات کشاورزی با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: