قیمت :
2,100,000
تومان

سمپاش شارژی چیست؟

سمپاش شارژی به گونه ای طراحی شده است که خصوصیات مشترک، سمپاش دوشی، موتوری و دستی را داشته باشد. در طراحی سمپاش های شارژی از موتورهای الکتریکی استفاده می کنند که قادر به تامین پاشش هستند و به منظور تامین انرژی مورد نیاز دستگاه از باتری های بزرگ و قابل شارژ استفاده شده است.

سمپاش های شارژی در گروه و رده، سمپاش های دستی قرار می گیرند که دارای موتورهای الکتریکی می باشند. سمپاش های شارژی را با نام سمپاش های بی سیم نیز می شناسند و به آنها اصطلاح Cordless Sprayer گفته می شود. مکانیسم این دسته از سمپاش ها شامل فشرده شدن هوا توسط کاربر می باشد. به کمک این سمپاش ها می توان عملیات سمپاشی را در حجم و منطقه وسیع مانند باغات و دامدارای ها انجام داد. یکی از مزایای سمپاش های شارژی قوی، فشار بالاتر و بیشتر آنها می باشد که منجر به کمتر شدن سایز قطرات و افزایش راندمان سمپاشی می شود.

انواع سمپاش های شارژی

یکی از ادوات کشاورزی، سمپاش ها می باشند که توانسته است نیاز کشاورزان و باغداران را بر طرف نماید. انواع سمپاش های شارژی شامل مدل های زیر می باشد.

  • سمپاش شارژی تک کاره
  • سمپاش شارژی دو کاره
  • سمپاش شارژی دو موتوره

در ادامه به شرح انواع فوق می پردازیم:

سمپاش شارژی تک کاره

در این دسته از سمپاش ها نیروی لازم جهت پاشش سم توسط نیروی برق تامین می شود. باتری هایی که در سمپاش تک کاره شارژی استفاده شده است، معمولا بین 12 تا 18 ولت می باشد که سم توسط یک مکانیسم الکترواستاتیک و دیافراگم از مخزن سم مکیده می شود و در نهایت توسط یک نازل به پوشش گیاهی هدف می رسد. اصولا سم پاش های شارژی تک کاره، به عنوان سمپاش عادی شناخته می شود. یکی از معایب سمپاش شارژی تک کاره، تک عملکردی بودن آن است و توانایی سمپاشی به صورت دستی را ندارد و در زمان اتمام باتری امکان کار با دستگاه وجود ندارد.

سمپاش شارژی تک کاره

سمپاش شارژی دو کاره

سمپاش های شارژی دو کاره به معنای انجام کاری غیر از سمپاشی نیست بلکه هدف از کاربرد واژه دو کاره به معنای دارا بودن دو ساختار متفاوت برای پاشش سم می باشد. به طور کلی در سم پاش های شارژی دوکاره، یک ساختار اولیه وجود دارد علاوه بر تامین نیروی الکتریسته به کمک باتری، یک نیرو و ساختار دستی نیز وجود دارد که در این مورد به کمک نیروی دست نیز به جای نیروی محرکه باطری، می توان نیرو و توان لازم جهت پاشش سم را ایجاد کند.

سمپاش شارژی دوکاره

سمپاش شارژ ی دوموتوره

سمپاش های شارژی دو موتوره یا اصطلاحا دبل پمپ به عنوان یکی از جدیدترین سمپاش های شارژی معرفی می شود. دستگاه های سمپاش شارژی دو موتوره شامل بدنه تزریقی و با استحکام بالا می باشند که شامل دو عدد لانس یکی لانس تراکتوری و دیگری لانس تلسکوپی بوده که عملکرد و راندمان دستگاه را بالا می برد. نکته قابل توجه آن که این دستگاه دارای فیوز می باشد که از آسیب های ناشی از نوسانات محافظت می کند.

سمپاش شارژ ی دوموتوره

اجزای مهم دستگاه سمپاش های شارژی
  • جنس بدنه دستگاه: به منظور استفاده از سمپاش ها می توان از جنس بدنه متفاوتی استفاده کرد که شامل نوع پلاستیکی و استیل می شود. این آیتم بر روی وزن و قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است.
  • گنجایش مخزن: حجم مخزن انتخابی به طور کامل بستگی به حجم و وسعت کاری دارد.
  • جنس لانس: لانس را می توان از جنس استیل یا فایبرگلاس استفاده کرد که با توجه به نوع کار مورد نظر متفاوت می باشد.
  • طول شلنگ: طول شلنگ هم باید دقت شود براساس پراکندگی گل و گیاهان انتخاب گردد که در نهایت بتوان سمپاشی خوبی را داشته باشیم.

نکات بسیار ضروری در زمان استفاده از سم پاش های شارژی

سمپاش های شارژی را بهتر است به طور جداگانه برای هر یک از عملیات های دفع آفات، علف کش ها و کودها مورد استفاده قرار داد و یا اگر هر زمان استفاده شد با دقت بسیار زیادی شسته شود. بهترین سمپاش شارژی دارای لانس تلسکوپی یا استیل می باشد و سمپاش شارژی 20 لیتری مجهز به مخزن 20 لیتری  بوده و دارای جنس بدنه پلاستیکی می باشد. لازم به ذکر است سمپاش شارژی 10 لیتری از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند و به منظور سمپاشی در زمینه های مختلفی کاربرد دارد.

قیمت سمپاش شارژی

قیمت بهترین سمپاش شارژی بر حسب نوع مدل متفاوت می باشد، در حالی که قیمت سمپاش های شارژی تک کاره پایین تر از مدل های قیمت سمپاش شارژی دو کاره می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های سم پاش های شارژی دو کاره، استفاده و کارکرد موتوری در کنار عملکرد دستی آن می باشد که بر روی قیمت آن تاثیر فزاینده ای دارد. لازم به ذکر است سمپاش شارژی ایرانی نیز دارای کیفیت بالایی بوده و مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. برای دریافت اطلاعات و قیمت انواع سمپاش های شارژی می توانید با مشاوران هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مجید رحمتی
ارسال شده در : جمعه 19 خرداد 1402

سلام، سمپاش شارژی دو موتوره خواستم.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 22 خرداد 1402

سلام جناب رحمتی عزیز، در حال حاضر تجهیز مورد نظرتان ارائه نمی شود.