هواده چمن چیست؟

هواده چمن یا برنده عمودی به عنوان یکی از ادوات کشاورزی مهم در زمینه حفظ و نگه داری چمن شناخته می شود. به طور کلی تراکم و فشردگی بالای چمن، هوادهی و آبرسانی را به چمن کاهش می دهد. در نتیجه استفاده از دستگاه هواده چمن به کمک حفر مسیرهای کوتاه بینابین چمن ها به این امر کمک شایانی می کند. به منظور داشتن چمن های پرپشت و حجیم، استفاده از این دستگاه توصیه می گردد. هوادهی چمن بخش بسیار مهمی از مراقبت چمن ها می باشد که به مرور زمان، زمین می تواند فشرده و متراکم شود و در نتیجه نفوذ آب و هوا، کود و مواد مغذی دشوار شود. هواده چمن در مدل های زیر ارائه می گردد:

  • هواده چمن دستی
  • هواده چمن موتوری
  • هواده چمن رولی یا غلتان
  • هواده چمن تراکتوری
  • هواده چمن انگشتی

مشخصات فنی هواده چمن

در ورزشگاه ها و مراکزی که دارای چمن هستند برای حفظ و نگهداری چمن ها از چمن زن و هواده چمن استفاده می کنند، زیرا باعث افرایش کیفیت چمن می گردد. معمولا در اثر رفت و آمد زیاد و تردد بیش از حد در زمین های چمن، تراکم و فشردگی بسیار زیادی در چمن ایجاد می گردد. به همین منظور چمن ها نیازمند ترمیم و محافظت می باشند. از جمله دستگاه های مهمی که در این زمینه می توان استفاده کرد دستگاه هواده چمن می باشد. مکانیسم عمل این دستگاه به این صورت می باشد که با هوادهی کردن قسمت ریشه ای چمن و زهکشی آن به سلامت چمن کمک شایانی می کند.

هواده چمن دستی

هواده چمن دستی

هواده چمن دستی به منظور استفاده در محوطه های کوچک و خانگی قابل استفاده می باشد که به کمک این ابزار می توان به طور دستی، خاک را سست و هوادهی کرد. به طور کلی به کمک این ابزار می توان در میزان مصرف کود و آب صرفه جویی کرد. از لحاظ تکنیکی این ابزار به صورت کاملا مستحکم و با دوام طراحی شده است که دارای جنس فولادی و همچنین ضد زنگ می باشد. در نتیجه به کمک دستگاه هواده چمن دستی می توان ریشه های قوی داشت و باعث کاهش رواناب می گردد.

هواده چمن موتوری

هواده چمن موتوری

ماشین هوادهی چمن موتوری یکی از ادوات و ماشین آلات کشاورزی بسیار کارآمد می باشد که قابلیت هوادهی با ظرفیت 4 هکتار در ساعت را دارد. این دستگاه دارای روتور قلابی شکل با 24 عدد تیغه انگشتی می باشد که به کمک همین ویژگی، قدرت مانورپذیری بالایی دارد. دستگاه هوادهی چمن موتوری شامل سیستم تنظیم نفوذ تیغه می باشد تا بتوان از نفوذ بهینه خاک اطمینان حاصل کرد. مکانیسم هواده چمن به این صورت می باشد که با ایجاد شیارهایی در خاک باعث افزایش نفوذ آب و هوا به ریشه های چمن می گردد و در نهایت به کمک این مکانیسم، شرایط بسیار خوبی برای رشد چمن ها فراهم می شود. اصولا به کمک ماشین هوادهی چمن موتوری و به کمک شیارهایی که ایجاد می کند مصرف کود بهینه می گردد و از راندمان بالاتری برخوردار خواهد بود. در نهایت می توان نتیجه گیری کرد که به کمک این دستگاه تماس بذر چمن با خاک بیشتر شده و در نتیجه جذب آب و مواد مغذی امکان پذیر می شود.

هواده چمن رولی یا غلتان

هواده چمن رولی یا غلتان

دستگاه هوادهی چمن مدل رولی به تنفس و هوادهی بهتر چمن و رشد عمیق تر ریشه کمک می کند. همچنین این دستگاه دارای وزن پایینی می باشد. به طور کلی دستگاه هوادهی چمن غلتان راهی بسیار سریع و کارآمد به منظور هوادهی چمن می باشد و کمک شایانی به جذب بهتر مواد مغذی می کند. هواده چمن غلتان در کوتاه ترین زمان عمل هوادهی را انجام می دهد و به این منظور بهترین زمان جهت هوادهی در فصل بهار می باشد که فشردگی خاک ناشی از سرمای زمستان را از بین می برد.

هواده چمن پشت تراکتوری

هواده چمن پشت تراکتوری

ماشین هوادهی چمن پشت تراکتوری قابلیت نصب بر روی انواع تراکتور را دارد و شامل 32 تیغه مستقل می شود. به کمک این دسته از هواده چمن می توان هوادهی چمن را در مقیاس های بزرگ انجام داد. این نوع از هواده های چمن به راحتی با تراکتور 15 اسب بخاری اتصال پیدا می کنند و هوادهی را تا عمق 10 سانتیمتری انجام می دهند. به طور کلی این دسته از چمن زن ها دارای طراحی منحصر به فرد، عملکرد عالی و قابل استفاده برای زمین های بسیار فشرده می باشند.

هواده چمن انگشتی

هواده چمن انگشتی

دستگاه هوادهی چمن انگشتی کمک زیادی به رشد و کیفیت چمن می کند. این دستگاه توسط ایجاد چند حفره که عمق متوسطی دارند به بهتر شدن جریان آب و هوا کمک می کند. ماشین هوادهی چمن انگشتی شامل تیغه های انگشتی می باشد که عملکرد و کارایی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و همچنین موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های این دستگاه، کاربری بسیار راحت آن می باشد. دستگاه هوادهی چمن شامل 2 چرخ می باشد. لازم به ذکر است این دستگاه به صورت موتور بنزینی طراحی شده است. مکانیسم انتقال قدرت در این هواده چمن به صورت اتوماتیک می باشد و نیازی به نیروی کاربر نمی باشد.

مزایای هواده چمن
  • کمک به افزایش توانایی جذب آب و مواد غذایی
  • کمک به رشد عمیق تر ریشه
  • راندمان بهتر کودپاشی و بذرپاشی

قیمت دستگاه هواده چمن

قیمت دستگاه هواده چمن معمولا برحسب نوع مدل و نوع برندی که انتخاب می گردد متغیر می باشد. هواده چمن Stiga، هواده چمن Alphina و هواده چمن SKN از معتبرترین برندهای قابل ارائه در هایپر صنعت فامکو می باشند. به منظور خرید دستگاه هواده چمن باید به پارامترهایی نظیر حجم و مقیاس کاری، میزان فشردگی و تراکم خاک نیز توجه کرد. برای اطلاع بیشتر از قیمت ها و نحوه خرید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: