علف تراش پشتی چیست؟

علف زن پشتی یا علف تراش پشتی یکی از انواع علف زن از نظر نوع کاربری است. این علف زن شامل یک موتور 2 یا 4 زمانه است که بر روی یک شاسی شبیه کوله پشتی، سوار شده و از طریق شیلنگ لاستیکی مخصوص، موتور به دسته علف زن متصل می شود. این علف زن در مقایسه با علف زن دوشی وزن بیشتری دارد.

انواع علف زن پشتی

انواع دستگاه های علف تراش پشتی از نظر نوع موتور شامل موارد زیر می باشند:

  • علف تراش پشتی (دو زمانه)
  • علف تراش پشتی (چهار زمانه)

مشخصات فنی علف زن پشتی

علف تراش پشتی شبیه یک کوله پشتی، بر پشت کاربر قرار می گیرد و کاربرد آسانی دارد. در این مدل از علف تراش ها، موتور دستگاه بر روی یک پایه گردان بر روی یک شاسی تعبیه شده است که این امر سبب می شود تا در زمان کار در جهت های مختلف، موتور به راحتی همراه با دسته بچرخد و مانع کار کاربر نشود. دستگاه علف تراش پشتی به عنوان ابزاری مناسب جهت کار طولانی مدت می باشد و مانع از خستگی کاربر می شود. نکته مهم این است که تعادل این دستگاه بالا بوده و کیفیت کار را به میزان چشمگیری بالا می برد. این علف تراش شامل یک موتور کوچک و یک لوله می باشد که توانایی انتقال نیرو را دارند. این دستگاه به دلیل بلند بودن دسته در مقایسه با علف زن دوشی، برای افرادی که قد کوتاهی دارند مناسب نیست و بهتر است در چنین شرایطی از علف زن دوشی استفاده شود.

علف تراش پشتی دو زمانه

دستگاه علف زن پشتی دو زمانه دارای موتور با دوام و قدرتمند می باشد. طراحی این دستگاه به گونه ای است که در صورت استفاده از موتورهای دو زمانه 43 و 52 سی سی، به راحتی بتوان آنها را بر روی شاسی کوله پشتی سوار کرد. از آنجایی که موتورهای 2 زمانه لرزش زیادی دارند، در نوع پشتی، این لرزش توسط شاسی به نحوی کنترل شده است و با استفاده از این علف تراش، در پایان کار، کاربر احساس خستگی کمتری می کند. علف تراش های 2 زمانه اصولا دارای قیمت پایین تری نسبت به علف تراش های پشتی 4 زمانه هستند و از قدرت و گشتاور بالایی برخوردارند.

علف تراش پشتی دو زمانه

علف تراش پشتی چهار زمانه

این علف تراش پشتی دارای یک موتور بنزینی چهار زمانه است که به دلیل 4 زمانه بودن موتور، در مقایسه با نوع پشتی 2 رمانه، لرزش و صدای کمتری دارد و به همین دلیل لرزش کمتری به پشت کاربر منتقل می شود. این دستگاه از نظر طراحی شاسی هیچ تفاوتی با علف زن پشتی 2 زمانه ندارد و تنها تفاوت آنها در نوع موتور است. موتور چهار زمانه این دستگاه و استفاده از شاسی کوله پشتی برای حمل موتور، باعث شده است تا این دستگاه از طول عمر بالایی نیز برخوردار باشد و خستگی کاربر در زمان استفاده از این دستگاه در مقایسه با مدل های دیگر به مراتب کمتر باشد. دستگاه های علف تراش پشتی 4 زمانه معمولا به صورت آرام و روان کار می کنند و به طور کلی دوستدار محیط زیست می باشند.

علف تراش پشتی چهار زمانه

مزایای علف تراش پشتی
  • کاربری آسان
  • قابل استفاده برای باغداران و کشاورزان و همچنین فضای سبز
  • حفظ تعادل دستگاه
  • امکان نصب تیغه ها و انواع هد شخم زن و دروگر
  • امکان هرس علوفه و یونجه
  • دارای قیمت مناسب
  • دارای راندمان بالا
  • خستگی کمتر کاربر

قیمت علف تراش پشتی

قیمت علف زن پشتی برحسب نوع موتور و نوع برند انتخاب شده متفاوت است. هر کدام از مدل های علف زن پشتی بنزینی برحسب مانورپذیری، سرعت کارکرد، وزن دستگاه و توان خروجی قیمت های مختلفی دارند. برای انتخاب علف تراش پشتی مناسب با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: