ادوات کشاورزی پشت تراکتوری

قیمت :
67,000,000
تومان
قیمت :
271,000,000
تومان
قیمت :
13,500,000
تومان
قیمت :
22,000,000
تومان
قیمت :
102,500,000
تومان
قیمت :
44,000,000
تومان
قیمت :
389,500,000
تومان
قیمت :
220,000,000
تومان

ادوات پشت تراکتوری چیست؟

به ادوات و تجهیزاتی که از طریق اتصال سه نقطه به تراکتور متصل می شوند و برخی از آنها به توان نیاز ندارند یا در برخی دیگر توان دستگاه از طریق محور تواندهی و سیستم هیدرولیک تراکتور تامین می شود تا عملیات کشاورزی شامل عملیات خاکورزی، کاشت، داشت و برداشت را انجام دهند، ادوات پشت تراکتوری می گویند.

انواع ادوات پشت تراکتوری

از مهم ترین ادوات پشت تراکتوری پر کاربرد، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • روتیواتور
  • کولتیواتور
  • مرزکش
  • بیل صاف کن
  • دیسک
  • خاکورز مرکب چند منظوره
  • ساقه خرد کن
  • سرشاخه خرد کن
  • علف زن تراکتوری
  • هرس تراکتور
  • بیل تراکتوری
  • سنگ شکن پشت تراکتوری
  • لیفتراک تراکتوری
  • بالابر باغی
  • سیکلوتیلر

در ادامه به شرح هر یک از ادوات پشت تراکتوری ارائه شده توسط هایپر صنعت فامکو می پردازیم:

ادوات پشت تراکتوری

روتیواتور پشت تراکتوری

روتیوار را به عنوان یکی از مهم ترین ادوات پشت تراکتوری می توان نام برد که به منظور شخم زدن و آماده سازی خاک مورد استفاده قرار می گیرد. روتیوارها برای حذف علف های هرز، وجین، سله شکنی و احیا کردن زمین های بایر کاربرد دارند. روتیواتورها معمولا در دو نوع ساده و سنسوردار موجود هستند که نوع سنسور دار، برای افزایش سرعت عملیات خاکورزی در باغ ها بسیار موثر است و از آسیب رسیدن به درختان میوه جلوگیری می کند. روتیواتورها در عرض های مختلفی طراحی شده اند و با توجه هدف کاری، می توان انواع تیغه ها را به آن متصل کرد.

روتیواتور پشت تراکتوری

کولتیواتور پشت تراکتوری

کولتیواتور برای عملیات خاکورزی به کار می رود و به کمک کولتیواتور می توان هوادهی به خاک را افزایش داد. طور کلی این دستگاه برای نرم کردن، سله شکنی و هم زدن خاک با کمپوست مناسب ترین تجهیز می باشد. کولتیواتورها با توجه به تعداد شاخه های آن می تواند متفاوت باشد و هر چه تعداد شاخه های کولتیواتور بیشتر باشد عرض کاری آن نیز بیشتر خواهد و به تراکتوری با توان بیشتر نیاز دارد. عمق کار کولتیواتور 15 سانتیمتر است.

کولتیواتور پشت تراکتوری

مرزکش پشت تراکتوری

مرزکش پشت تراکتوری به منظور ایجاد مرز و کرت مورد استفاده قرار می گیرد. این تجهیز پشت تراکتور در دو نوع ثابت و قابل تنظیم وجود دارند و به طور کلی مرزکش ها به صورت دیسکی طراحی شده اند که شامل مدل های یک طرفه و دو طرفه هستند. با توجه به شرایط کاری مرزکش ها، اغلب این دستگاه دارای گل گیری بر روی دیسک های خود است. با استفاده از مرزکش می توان زمین را به کرت ها یا بخش های مختلفی تقسیم کرد. این شیوه در کشت سنتی محصولات یا کشت سبزیجات رایج است.

مرزکش پشت تراکتوری

بیل صاف کن پشت تراکتوری

از بیل صاف کن تراکتوری می توان به تسطیح زمین های کشاورزی، کاهش و کنترل علف های هرز و همچنین صرفه جویی در میزان مصرف آب اشاره نمود. این دنباله بند که از قدیمی ترین ادوات مورد استفاده در کشاورزی است در زمین هایی که پستی و بلندی زیادی دارند به کار می رود، تا بتوان زمین را برای کشت بذر آماده کرد. بعد از تسطیح زمین، می توان از سایر دستگاه های کاشت به راحتی استفاده کرد.

بیل صاف کن پشت تراکتوری

دیسک یا هرس بشقابی پشت تراکتوری

دیسک ها یا هرس های بشقابی کاربرد گسترده ای در تمامی مراحل خاکورزی دارند که به منظور شکستن لایه های مستحکم خاک، خرد کردن کلوخه ها، مخلوط کردن بقایای گیاهی و موارد مشابه استفاده می شوند. دیسک ها معمولا در خاکورزی اولیه و خاکورزی ثانویه مورد استفاده قرار می گیرند. دیسک ها می توانند از نوع صاف یا لبه کنگره ای باشند و اغلب بعد از شخم زمین برای خرد کردن کلوخه ها و نرم کردن خاک استفاده می شوند.

دیسک پشت تراکتوری

خاکورز مرکب چند منظوره

بوستر این دستگاه که به آن خاکورز مرکب یا کمبینات هم گفته می شود بصورت همزمان چند عملیات خاکورزی را انجام می دهد. در مورادی هم پشت آخرین خاکورز یک کارنده نصب می شود. این دستگاه برای ایران که در یک منطقه نیمه خشک قرار دارد و از فقر خاکی رنج می برد، یکی از بهترین وسایل خاکورزی است که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود و در عین حال می توان بهترین بستر کشت را متناسب با خاک ایران ایجاد کرد.

خاکورز مرکب چند منظوره

ساقه خرد کن پشت تراکتوری

ساقه خردکن پشت تراکتوری در مزارع و باغات کاربرد بسیاری دارد. زمانی که باغی را هرس می کنیم، بسیاری از ساقه های شکسته درختان یا بوته ها باقی می ماند که جمع کردن آنها مشکل است برای همین از ساقه خردکن استفاده می شود تا سرعت جمع آوری ضایعات افزایش یابد. این دستگاه به صورت سوارشونده می باشد و با اتصال به تراکتور کار می کند. ساقه های خرد شده می تواند به عنوان کود طبیعی، البته به صورت کنترل شده در باغ استفاده شود. ساقه خرد کن ها می توانند از نوع ثابت یا کشویی باشند که سیستم کشویی آن نیز می تواند دستی یا هیدرولیکی باشد. از این دستگاه برای خرد کردن ساق های تا قطر 6 سانتیمتر استفاده می شود.

ساقه خرد کن پشت تراکتوری

سر شاخه خرد کن پشت تراکتوری

بعد از هرس معمولا حجم زیادی سرشاخه در باغ جمع می شود که عمدتا بلا استفاده باقی می مانند و بعضا باعث ایجاد مشکلاتی نیز می شوند. به همین دلیل از دستگاه سر شاخه خرد کن پشت تراکتوری به منظور خرد کردن سرشاخه های باقی مانده از هرس درختان با قطر 10 سانتیمتر استفاده می شود. تفاوت این دستگاه با ساقه خرد کن در قطر شاخه های خرد شده است و در این دستگاه با امکان خرد کردن شاخه های با قطر 10 سانتیمتر می توان حجم بیشتری از شاخه های هرش شده را خرد کرد.

سر شاخه خرد کن پشت تراکتوری

هرس  تراکتوری

دستگاه هرس تراکتوری برای قطع، برش و در کل هرس سرشاخه درختان است. این دستگاه قابل استفاده در زمین های مسطح و شیب دار می باشد و معمولا در دو نوع شانه ای و دیسکی وجود دارد. در زمانی که تعداد درختان زیاد است، می توان با استفاده از این دستگاه که دارای دو شانه برش عموی است، عملیات هرس را به سرعت و با دقت زیادی انجام داد. علاوه بر هرس درختان، این دستگاه نمای زیبا و مرتبی در سطح باغ ایجاد می کند. تنظیم بازوهای هرس با استفاده از سیستم هیدرولیک تراکتور به راحتی انجام می شود. از این دستگاه می توان برای هرس درختان در پارک ها و فضاهای سبز در شهرها نیز استفاده کرد.

هرس شانه ای پشت تراکتوری

سنگ شکن پشت تراکتوری

سنگ شکن کشاورزی پشت تراکتوری به منظور شکستن و خرد کردن سنگ ها در مزارع و باغات استفاده می گردد و دارای تیغه های الماسی شکل می باشد. این دستگاه در مواردی که زمین سنگ زیادی دارد و پس از هر بار سنگ جمع کنی همچنان با مشکل وجود سنگ در سطح مزرعه روبه رو هستیم، استفاده می شود. خرد کردن سنگ و مخلوط کردن آن با خاک از قابلیت های این دستگاه قدرتمند است.

سنگ شکن پشت تراکتوری

بالابر باغی پشت تراکتوری

دستگاه های بالابر باغی کارایی بالایی در عملیات هرس و برداشت دارند، شامل یک موتور الکتریکی پر قدرت می باشند. طراحی این دستگاه به صورت سه چرخ است تا کاربری را برای کاربران راحت نماید. این دستگاه وسیله ای خود رو است و دارای مدار کنترل توسط کاربر است و به راحتی در هر جهتی قابلیت حرکت دارد. این بالابر باغی در برداشت دستی و یا هرس درختانی محصولاتی مانند خرما، گردو، سیب و سایر محصولات درختی می تواند استفاده می شود.

بالابر باغی پشت تراکتوری

سیکلوتیلر پشت تراکتوری

سیکلوتیلر به عنوان یکی از ادوات پشت تراکتوری جهت خرد کردن کلوخه ها بوده و برای خاکورزی ثانویه از آن استفاده می کنند. معمولا در برخی از زمین ها به دلیل بافت سنگین خاک، علیرغم شخم زمین و انجام عملیات خاکورزی اولیه، کلوخه های بزرگ و سختی بجای می مانند که برای انجام عملیات بعدی کشاورزی مشکلات عدیده ای ایجاد می کند. در این حالت از سیکلوتیلر استفاده می شود تا کلوخه های ایجاد شده خرد و سطح خاک نرم شود.

سیکلوتیلر پشت تراکتوری

لیفتراک پشت تراکتوری

لیفتراک پشت تراکتوری به عنوان یکی از ادوات کاربردی به منظور بارگیری و جابجایی در باغات، مزارع و دامداری ها می باشد. این دستگاه توان خود را از تراکتور می گیرد و با توجه به توان تراکتور می توان برای بارگیری های مختلف مخصوصا در جابجایی مواد غذایی و علوفه در مزرعه، باغ و دامداری ها از آن استفاده کرد.

لیفتراک پشت تراکتوری

بیل تراکتوری

بیل تراکتوری یکی از ادوات پشت تراکتوری به شمار می رود که با اتصال به تراکتور برای بارگیری، تخلیه کود، خاک و حمل و در مواردی برای کندن زمین و کانال در باغات و مزارع استفاده می گردد. لازم به ذکر است اتصال این دستگاه به صورت 3 نقطه ای می باشد. بیل می تواند در عقب و یا در جلو تراکتور متصل شود.

بیل تراکتوری

علف زن پشت تراکتوری

علف تراش های پشت تراکتوری به منظور درو و برداشت علوفه ها در باغات بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه از ادوات پشت تراکتوری بوده که با اتصال به پشت تراکتور می تواند کاربری و سرعت را برای اپراتور افزایش دهد.

علف زن پشت تراکتوری

کاربرد ادوات پشت تراکتوری

  • انجام عملیات خاکورزی اولیه و ثانویه
  • آماده سازی بستر کاشت
  • دروی علوفه
  • هرس درختان
  • تسطیح زمین
  • برداشت محصولات کشاورزی
  • خرد کردن سرشاخه هرس شده
  • حمل و جابجایی بار

مزایای استفاده از ادوات پشت تراکتوری

  • افزایش راندمان کاری
  • افزایش سرعت
  • کاهش نیروی کارگری
  • قابل استفاده در انواع زمین های مسطح و شیب دار
  • بهبود بازده محصول از نظر کمی و کیفی

قیمت ادوات پشت تراکتوری کشاورزی

ادوات پشت تراکتوری با توجه به هدف کاری، مکانیسم های بکار رفته در آن، نوع فولاد استفاده شده، ابعاد دستگاه و پارامترهای دیگر مانند داخلی یا وارداتی بودن می توانند قیمت های متفاوتی داشته باشند. برای انتخاب درست ادوات کشاورزی پشت تراکتوری و دریافت مشاوره و راهنمای خرید می توانید با متخصصین هایپر صنعت فامکو در بخش ماشین آلات کشاورزی تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: