ماشین آلات برداشت چیست؟

امروز با مکانیزه شدن بخش کشاورزی و بکارگیری ماشین آلات کشاورزی بسیاری از هزینه های کشاورزان کاهش یافته و عملکرد کشاورزان و باغداران در این بخش افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل ماشین های برداشت محصولات کشاورزی بسیار مهم شده است. زیرا دیگر نیاز به نیرو انسانی ندارند و با استفاده از ماشین آلات برداشت به آسانی و در کمترین زمان ممکن برداشت محصولات را انجام می دهند. استفاده از ماشین های برداشت باعث کاهش میزان تلفات محصولات می شوند.

دستگاه های برداشت تاثیرات بسیار مثبتی در کیفیت تولیدات کشاورزی دارند. به کمک ماشین آلات برداشت، مراحل مورد نظر دقیق تر و بهتر انجام می شود. لازم به ذکر است ماشین آلات برداشت محصولات باغی در صنایع فرآوری و تولیدات آب میوه بسیار اهمیت دارند، در ایران غالبا برداشت مرکبات به شیوه های دستی یا سنتی انجام می شوند بنابراین با مکانیزه کردن بخش برداشت محصولات باغی می توان سطح زیر کشت را بالا برد و کمک شایانی به باغداران نمود.

کاتالوگ ماشین آلات برداشت

انواع ماشین آلات برداشت

انواع ماشین های برداشت محصول به منظور انجام عملیات در مقیاس های مختلف طراحی شده اند. به طور کلی ماشین برداشت محصول برحسب ابعاد زمین، نوع محصول، نوع کشت و بودجه ای که در نظر گرفته شده است، انتخاب می شود. غالبا ماشین های برداشت تنوع بسیار بالایی دارند. در ادامه به بررسی انواع مدل های ماشین آلات برداشت محصول می پردازیم.

ماشین آلات برداشت سیب زمینی

ماشین برداشت سیب زمینی به منظور برداشت در خاک های سنگین مورد استفاده قرار می گیرند و شامل مدل هایی با زنجیره فولادی می شوند. این دستگاه دارای راندمان کاری بالا و سازگاری بالا با بافت و ساختار خاک دارند و شامل مدل های مختلفی مانند دوار، سیب زمینی کن با زنجیر نقاله و ماشین برداشت کامل سیب زمینی می باشد.

ماشین آلات برداشت زعفران

به کمک ماشین برداشت زعفران راندمان و سرعت کاری به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و قادر خواهید بود گل های زعفران را در مدت زمان کوتاهی جمع آوری کنید. ماشین های برداشت زعفران دارای مدل های مختلفی از جمله، مدل کالسکه ای، کوله ای، ارابه ای و هوشمند گلچین زعفران می باشند.

ماشین آلات برداشت ذرت

در زمین های کشاورزی جهت خرد کردن و هدایت ذرت علوفه ای از ماشین برداشت ذرت استفاده می گردد. لازم به ذکر است این دسته از ماشین های برداشت ذرت دارای مدل های کششی و خودگردان هستند. از نظر تکنیکی مدل های خودگردان شامل موتور محرک بوده مدل کششی نیازمند به نیروی محرکه تراکتور می باشند.

ماشین آلات برداشت ذرت

ماشین آلات برداشت کدو

دستگاه های برداشت کدو مجهز به دروگرهای مکانیکی بوده و قادر هستند عملیات برداشت را در ظرفیت های بالا انجام دهند. دستگاه های برداشت کدو را می توان به عنوان یکی از مدرن ترین دستگاه های برداشت دانست. این مدل از دستگاه های برداشت به صورت کششی به تراکتور وصل می شوند.

ماشین آلات برداشت کدو

ماشین آلات برداشت سیر

به کمک ماشین برداشت سیر، عملیات برداشت سیر بسیار سریع و با کیفیت انجام می شود. دستگاه های برداشت سیر شامل مدل های ردیفی و کرتی می باشند. ماشین های برداشت سیر غالبا دارای راندمان بالایی در خاک های سنگین می باشند.

ماشین آلات برداشت سیر

ماشین آلات برداشت زیتون

ماشین های برداشت زیتون یا زیتون چین که به نام دستگاه ویبراتور معروف هستند، به کمک ویبره و لرزشی که ایجاد می کنند برداشت زیتون را انجام می دهند. لازم به ذکر است که تنها نیرو و محرکه لازم در ماشین های صنعتی برداشت زیتون، راننده دستگاه می باشد.

ماشین آلات برداشت پنبه

ماشین های برداشت پنبه شامل دو مدل هستند که دسته اول به نام غوزه چین معروف هستند که به طور کامل تمام غوزه پنبه را جدا می کنند و دسته دوم به نام پنبه چین هستند که وش پنبه را از غوزه های رسیده جداسازی می کند. به طور کلی می توان گفت بیشتر مدل های پنبه چین ها به صورت خودرو هستند ولی مدل های سوارشونده آن نیز موجود هستند. ماشین های برداشت پنبه، کیفیت پنبه های جمع آوری شده را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند و آسیب بسیار کمی به ماشین های برداشت پنبه شامل دو مدل هستند که دسته اول به نام غوزه چین معروف هستند که به طور کامل تمام غوزه پنبه را جدا می کنند و دسته دوم به نام پنبه چین هستند که وش پنبه را از غوزه های رسیده جداسازی می کند. به طور کلی می توان گفت بیشتر مدل های پنبه چین ها به صورت خودرو هستند ولی مدل های سوارشونده آن نیز موجود هستند. ماشین های برداشت پنبه، کیفیت پنبه های جمع آوری شده را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند و آسیب بسیار کمی به محصولات وارد می کنند.

ماشین آلات برداشت پنبه

ماشین آلات برداشت میوه

ماشین های برداشت میوه شامل انواع مختلفی می باشند به طوری که به منظور برداشت مکانیزه میوه های هسته دار برداشت کمی فرق می کند. به طور کلی این دسته از ماشین ها شامل صفحات بزرگی هستند که در قسمت زیرین تاج درخت قرار می گیرند و سپس گیره هایی که دارای قطر قابل تنظیم می باشند به تنه درخت وصل شده و توسط راننده قفل می شود و بعد از آن با اعمال ضربه هایی از طریق گیره به تنه درخت عمل برداشت انجام می شود.

ماشین آلات برداشت میوه

ماشین آلات برداشت چغندر

برداشت چغندر قند به روش های سنتی و دستی بسیار سخت و هزینه بر می باشند به همین جهت استفاده از ماشین های برداشت بسیار پر طرفدار می باشند. ماشین های برداشت چغندر قند به صورت کششی و خودرو دسته بندی می شوند. زمان برداشت چغندر قند فصل پاییز و زمستان هست. اجزای مختلف ماشین های برداشت چغندر قند شامل قسمت سر زن، واحد چغندر کن و واحد تمیز کننده می شوند.

ماشین آلات برداشت چغندر

ماشین آلات برداشت گوجه

ماشین های برداشت گوجه، به صورت کاملا هیدرولیک فعالیت می کنند و از طریق مکانیسم هایی نظیر تکان دادن، برش و سورتینگ عمل برداشت را تکمیل می کنند. به طور کلی به کمک ماشین های برداشت گوجه، سرعت برداشت و در نهایت فرآوری محصول به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

ماشین آلات برداشت گوجه

ماشین آلات برداشت پسته

برداشت پسته به کمک ماشین های تکان دهنده در مدل های دستی و پشت تراکتوری امکان پذیر هست. از نظر فنی دستگاه تکان دهنده یا شیکر به تنه ی درختان متصل می شوند و با حداقل آسیب قادر هستند میزان قابل توجهی محصول پسته را برداشت کنند.

ماشین آلات برداشت پسته

ماشین آلات برداشت بادام زمینی

به طور عملی برداشت بادام زمینی در دو مرحله مشخص قابل انجام است که مرحله اول شامل در آوردن و بیرون کشیدن ریشه می باشد و دومین مرحله شامل خرمن کوبی می شود. به طور کلی می توان گفت، برداشت بادام زمینی به کمک ماشین های برداشت، راندمان و کیفیت محصولات را افزایش می دهند.

ماشین آلات برداشت بادام زمینی

ماشین آلات برداشت پیاز

دستگاه های برداشت پیاز غالبا برداشت طیف وسیعی از محصولات را شامل می شوند که پیاز، سیب زمینی، بادام زمینی و سایر محصولات زیر زمینی را می توان نام برد. از نظر نحوه اتصال ماشین برداشت پیاز شامل مدل های پشت تراکتوری، جلوی تراکتوری و سایر مدل ها می شوند. به طور کلی برداشت پیاز در مدل های تک مرحله ای و دو مرحله ای طبقه بندی می شوند.

ماشین آلات برداشت پیاز

مزایای دستگاه های برداشت
  • کمک به افزایش و راندمان محصولات
  • کاهش میزان تلفات
  • کاهش هزینه های کارگری
  • صرفه جویی در زمان

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مهدی یاری زاده
ارسال شده در : شنبه 10 دی 1401

سلام، آیا دستگاه برداشت گوجه فرنگی در خوزستان جواب می‌دهد؟ قیمتش چنده؟ کارایی چطوره؟ در زمین سنگ یا گل مشکلی نداره؟ راهنمایی کنید. لطفا.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 17 دی 1401

سلام جناب یاری زاده عزیز، در حال حاضر تجهیز مورد نظر شما ارائه نمی شود.