دستگاه شیارزن

شیارزن چیست؟

دستگاه شیارزن یا شیارکن ابزاری بسیار قدرتمند جهت ایجاد شیار در دیوار های گچی و مصالح بنایی است که با استفاده از برق و بهره گیری از تیغه های موازی قدرتمند و الکتروموتور توان بالا امکان ایجاد شیار در دیوار ها را به سادگی و به صورت منظم و دقیق جهت کار گذاری لوله های برقی و تاسیساتی به صورت توکار در دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرد. عبور لوله های توکار خرطومی برقی در صنعت ساختمان سازی با نظم و طبق نقشه های تاسیساتی از اهمیت بالایی برخوردار است. هایپر صنعت فامکو تامین کننده انواع شیارزن با قدرت و کیفیت بالا از برندهای روز ابزارآلات بازار کشور می باشد.

شیارزن

مشخصات فنی شیارزن

شیارزن های برقی توسط شرکت های گوناگونی تولید می شوند و جهت کارگذاری لوله های برق و قوطی های برق مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه شیارکن عملیات برش و شیارزنی را ضمن سرعت بالا با کیفیت بالایی در مسیر دقیق و مشخص به انجام می رساند. شیارکن متشکل از سه الی چهار تیغه مجاور هم و یک الکتروموتور قدرتمند با بالشتک آرمیچر مسی می باشد که قدرت برش دیوار با مصالح بنایی را دارا بوده و تا 2500 وات توان و چرخش 6000 دور دقیقه در بازار با برند های گوناگون موجود می باشد. همچنین دستگاه شیارزن دارای قاب دارای قاب محافظ تیغه جهت محافظت از دست کاربر می باشد. دسته های نگه دارنده شیارکن این امکان را به کاربر می دهد تا هنگام استفاده تسلط کامل بر روی دستگاه داشته باشد.

انواع شیارزن
  • شیارزن برقی دو تیغه
  • شیارزن برقی سه تیغه
  • شیارزن برقی چهار تیغه

اجزای شیارکن
  1. الکترو موتور یا آرمیچر قدرتمند دارای بالشتک های مسی با توان ایجاد گشتاور تا 6000 دور در دقیقه
  2. کابل و دو شاخه صنعتی پرسی جهت تحمل جریان نامی تا 25 آمپر
  3. آچار تعویض تیغه های شیارکن
  4. چهار عدد تیغه شیارزنی که به صورت موازی در یک جهت در کنار یکدیگر بر ری دستگاه نصب می شوند و قابل تعویض می باشند.
  5. دسته ته تانی و دسته روکش دار ضد گرد و غبار ارگونومیک دارای کلید استپ و استارت
  6. قاب محافظ تیغه ها که در قسمت بالایی تیغه جهت محافظت از دست کاربر روی تیغه ها را پوشش می دهد.
  7. فرچه نظافت دستگاه
  8. صفحه همسطح کننده تیغه جهت یکنواختی شیار در طول مسیر شیارزنی

اجزای شیارزن

نحوه انتخاب شیارزن برقی

در هنگام انتخاب دستگاه شیارزن برقی باید با توان دستگاه و تناسب دستگاه با پروژه مورد نظر دقت داشت و قطر شیار مورد نظر جهت کار گذاری لوله های تاسیساتی و برقی باید در نظر گرفته شود و مشخص شود به چه تعداد تیغه با توجه به سختی محل شیارزنی و عمق لازم نیاز می باشد.

نکات استفاده از شیارزن

استفاده از شیارکن مستلزم دقت و مهارت کاربر بوده ضمن اینکه تمامی موارد ایمنی حفاظت از چشم در برابر پاشش نخاله و مصالح و پوشش مناسب کار جهت سلامت فیزیکی کاربر می باشد. شیارکن دستگاه مناسبی برای ایجاد شیار در دیوار های بتنی و مصالح مسلح به شبکه آرماتور نمی باشد و در این موارد نباید به کار برده شود. استفاده از شیارکن همچنین منوط به وجود برق در پروژه می باشد. دستگاه شیارزن بعد از هر بار استفاده باید نظافت شود و با فرچه مخصوص تیغه ها، هر گونه سنگ دانه و نخاله از تیغه های دستگاه فرچه کشی شود.

کاربرد شیارزن
  • شیارکن در صنعت ساختمان کاربرد فراوان دارد.
  • شیارکن در برق کشی و سیم کشی داخلی ساختمان های مسکونی و تجاری و اداری کاربرد فراوان دارد.
  • شیارکن در لوله کشی توکار در ساختمان های در حال اجرا و به پایان رسیده در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • شیارکن در عبور کابل های دوربین های مدار بسته و سیستم های امنیتی مورد استفاده قرار می گیرد و با ایجاد مسیری یکنواخت و دقیق امکان عبور کابل ها را به صورت منظم فراهم می کند.
  • شیارکن در نصب و راه اندازی شبکه های مخابراتی جهت عبور دادن کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای شیارزن

در صورت استفاده از شیارکن برای هدایت صحیح لوله های حامل کابل های برقی و مخابراتی و همچنین لوله های آب و تاسیسات تو کار و سیستم های امنیتی و مدار بسته طبق نقشه های اجرایی، عملیات ایجاد ترنچ مورد نظر در مسیر مورد نظر بسیار دقیق و سریع انجام می شود. همچنین استفاده از شیارکن باعث عدم ایجاد تخریب در اثر ضربات چکش های تخریبی به مصالح بنایی شده و با حفظ کیفیت باربری دیوارها و سقف ها امکان عبور دادن هر نوع لوله و کابل در ساختمان فراهم می گردد.

نحوه سرویس و نگهداری از شیارزن

دستگاه شیارزن نباید در دسترس افراد ناوارد قرار داده شود. تا به دستگاه در حین استفاده آسیبی وارد نگردد. ضمن اینکه عدم مهارت کافی در استفاده از دستگاه شیارزن می تواند صدمات جبران ناپذیری به کاربر مبتدی تحمیل کند. در صورت کندی تیغه ها آنها را باید به درستی نظافت و در صورت لزوم تعویض کرد. از قرار دادن دستگاه در محل مرطوب و در مجاورت آب جلوگیری به عمل آید. جهت طول عمر بیشتر دستگاه و حفاظت از آسیب های کارگاهی بهتر است از جعبه مخصوص حمل جهت حمل به محل پروژه استفاده شود.

قیمت شیارزن

قیمت شیارزن به عوامل مختلفی مانند برند و میزان قدرت دستگاه بر حسب توان بستگی دارد. همچنین تعداد تیغه و کیفیت برند سازنده از عوامل تاثیر گذار در قیمت دستگاه شیارزن می باشد لذا جهت استعلام قیمت به صفحه نهایی محصولات مراجعه کرده و یا با کارشناسان فنی ماشین آلات ساختمانی در هایپر صنعت فامکو تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: