گان رنگ چیست؟

گان یا پیستوله دستی پاشش رنگ مناسب افرادی است که در نقاشی و رنگ کاری سطوح، مهارت بالایی ندارند و نیاز دارند در پروژه های کوچک یا رنگ آمیزی های خانگی، پاشش رنگی با تراکم پایین داشته باشند تا درب، دیوار و لوازم تزئینی خود را رنگ نمایند. گان رنگ، اسپری عملیات پاشش رنگ را توسط فشار هوا انجام می دهد که این نیروی محرکه می تواند توسط خود دستگاه یا مولدی مانند کمپرسور هوا انجام گیرد. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع تجهیزات پاشش رنگ، پیستوله دستی رنگ آمیزی را در انواع زیر ارائه می نماید:

  • گان رنگ شارژی
  • گان رنگ برقی
  • گان رنگ بادی

مشخصات فنی گان رنگ

گان رنگ که از انواع دستگاه رنگ پاش مایع به شمار می رود، با نام های دیگری مانند تفنگی پاشش رنگ یا پیستوله رنگ آمیزی دستی نیز شناخته می شود و به دلیل طراحی سبک، ایجاد پاشش رنگ یکنواخت و هزینه تعمیر و نگهداری پایین نسبت به دستگاه های پاشش رنگ بزرگ، کاربرد فراوانی در صافکاری و نقاشی خودرو، رنگ آمیزی ساختمان و رنگ آمیزی های تزئینی دارد. نیروی محرکه پاشش رنگ در گان توسط منبع تغذیه باتری یا برق مستقیم تامین می گردد و حتی امکان ارائه گان رنگ با نیروی محرکه بادی نیز امکان پذیر است.

گان رنگ شارژی

گان رنگ شارژی

در پروژه هایی که دسترسی به کابل برق در آنها وجود ندارد، می توان جهت پاشش رنگ از گان یا تفنگی رنگ شارژی استفاده نمود. پیستوله دستی پاشش رنگ با منبع تغذیه باتری دار، شباهت زیادی با دستگاه های برقی دارد با این تفاوت که از موتور با قدرت پایین تری در آن جهت کارکرد با منبع تغذیه باتری استفاده شده است.

گان رنگ برقی

گان رنگ برقی

یکی از متداول ترین گان های رنگ، استفاده پیستوله دستی پاشش رنگ برقی است که در اکثر پروژه های ساختمانی می توان از آن استفاده کرد. طراحی دستگاه های گان برقی به طوری است که به راحتی قابل حمل و جابه جایی هستند و اغلب آنها با برق تک فاز کار می کنند و تعداد کمی از آن ها با برق سه فاز طراحی شده اند.

گان رنگ بادی

گان رنگ بادی

گان رنگ بادی یکی از پر استفاده ترین و مقرون به صرفه ترین روش های پاشش رنگ در محیط های خانگی و کارگاه های کوچک است که تنها با استفاده از یک دستگاه کمپرسور باد و پیستوله دستی پاشش رنگ بادی این امر امکان پذیر است. مخرن این دستگاه در زیر یا بالای تفنگی قرار گرفته و نیروی محرکه لازم جهت پاشش رنگ توسط فشار هوای فشرده تامین می گردد.

اجزاء گان رنگ

اجزا گان رنگ

  1. ایرکپ
  2. نازل
  3. ماشه پیستوله
  4. مخزن
  5. پیچ تنظیم پاشش
  6. پیچ تنظیم سیال
  7. رابط شیلنگ هوا

نحوه عملکرد گان رنگ

نحوه عملکرد انواع تفنگ رنگ پاش بر حسب مکش، پمپاژ و کنترل فشار است و در تمامی آنها بخشی وجود دارد که به آن زیر پمپ یا بخش سیال می گویند. بخش سیال باعث می شود که رنگ با فشار بالا از لوله مکش به نازل دستگاه منتقل گردد. این عمل با بالا و پایین شدن پیستون مکش انجام می شود و برای این که فشار در پیستوله دستی پاشش رنگ تنظیم شود، یک شیر ریلیف روغن این کار را انجام می دهد.

کاربرد گان رنگ

  • نقاشی ساختمان های مسکونی، رنگ آمیزی درب و دیوار
  • پاشش رنگ های روغنی، رزینی، لاتکس، آلکیدی و غیره
  • رنگ آمیزی چوب و صنایع چوبی
  • قابل استفاده در صافکاری ها و نقاشی خودرو

مزایای گان رنگ

  • سبک و قابلیت حمل آسان
  • امکان رنگ آمیزی پروژه های شخصی و کوچک
  • پاشش لایه ای نازک از رنگ بر روی سطوح
  • ایجاد لایه رنگ یکنواخت
  • کاهش هدر رفت رنگ
  • عدم شره رنگ در زمان پاشش
  • امکان استفاده به صورت عمودی یا افقی

گان رنگ دست دوم

گان رنگ به دلیل دارا بودن قطعات الکتریکال، طول عمر مشخص داشته و طول عمر دستگاه ارتباط مستقیم با نحوه نگه داری و مدت زمان استفاده از آن دارد. در صورت تصمیم به خرید گان رنگ دست دوم، هایپر صنعت فامکو به خریداران محترم توصیه می کند تا از خرید پیستوله دستی پاشش رنگ دست دوم با توجه به موارد ذکر شده، صرف نظر کرده و جهت تهیه دستگاه پیستوله دستی رنگ پاش دارای گارانتی معتبر با کارشناسان فروش در هایپر صنعت فامکو تماس حاصل فرمایند.

قیمت گان رنگ

از عوامل تاثیر گذار در قیمت نهایی گان رنگ می توان به کیفیت ساخت دستگاه، نوع ساختار و کاربری، منبع تغذیه و برند سازنده اشاره نمود. طبیعتا قیمت پیستوله دستی رنگ پاش با توجه به مواد به کار رفته در ساخت قطعات، افزایش یا کاهش خواهد داشت. از طرفی حجم مخازن و روش تامین انرژی در کاربری و قیمت نهایی گان رنگ تاثیر گذار است. منبع تغذیه گان رنگ و سهولت کاربری در کاهش نیاز نگهداری و مراقبت از دستگاه بسیار موثر است. شما مشتریان گرامی می توانید برای استعلام قیمت و دریافت مشاوره فنی رایگان جهت خرید تفنگی پاشش رنگ متناسب با کاربری مورد نیاز خود یا سایر انواع رنگ پاش و تجهیزات پاشش رنگ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: