اره موتوری چیست؟

اره موتوری یا بنزینی یکی از پر قدرت ترین مدل های اره زنجیری است که در آن از موتور احتراقی با سوخت هایی نظیر بنزین برای تامین انرژی مورد نیاز پیشرانه استفاده می شود. این نوع از اره کاربری، استارت آسان و راندمان بالایی دارد. اره های موتوری اغلب با گشتاور بالا برای هرس، برش درختان و هیزم به کار می روند.

مشخصات فنی اره بنزینی

اره بنزینی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزارهای باغبانی در میان ماشین آلات کشاورزی است که از یک زنجیره با تعداد مشخصی تیغه روی یک محور (به شکل دوار)، تشکیل شده است که کمک نیروی محرکه به گردش در می آید. این دسته از اره ها به باغداران و افرادی که دنبال سرعت و کیفیت بالایی هستند، پیشنهاد می شوند. لازم به ذکر است که اره موتوری یا بنزینی غالبا دارای طول عمر بالایی بوده و از نظر میزان مصرف سوخت نیز راندمان و کارایی بالایی دارد. اره بنزینی، از نظر مکانیسمی و تکنیکی، دارای سیستم محافظت از زنجیره می باشد و در مواقع لزوم با مسدود کردن و به نحوی قفل کردن زنجیره، مانع از آسیب رسیدن به کاربر می شود. همچنین طراحی زنجیره های آن نیز به نحوی است که با دقت و سرعت بالایی، عملیات را انجام می دهند و در نهایت جهت برش شاخه ها و اره کردن بسیار ایده آل می باشد. دسته های ارگونومیک اره های موتوری دارای یک محافظ اضافی می باشند که موجب سهولت در انجام عملیات می شوند. در بین انواع اره ها، اره بنزینی را می توان به عنوان یکی از کلیدی ترین و بهترین مدل ها نام برد. نکته حائز اهمیت این است که اره های بنزینی غالبا دارای موتور دو زمانه هستند.

یکی از نکات مهم در مورد اره موتوری این است که حتی برای افراد تازه کار و غیرحرفه ای نیز آسان بوده و پیچیدگی زیادی ندارد. اره بنزینی از نظر تکنیکی از یک زنجیره دوار دندانه دار تشکیل شده است و دارای قدرت و توان بالا و ساطور زنجیری با استحکام بالا می باشد. شایان ذکر است که اره موتوری یا بنزینی، کارایی بالایی در زمینه های مختلف، به ویژه مقیاس های بزرگ دارد.

اره موتوری یا اره بنزینی دو زمانه

در ساختار فنی اره بنزینی معمولا از موتور دو زمانه و هوا خنک استفاده می شود. اره موتوری یا بنزینی دارای دسته های ارگونومیکی می باشد که استفاده از آن را برای کاربران راحت تر کرده است. همچنین این دسته ها دارای سیستم ضد لرزش نیز می باشند که میزان لرزش های ایجاد شده را تا حد زیادی کاهش می دهد. اره موتوری دو زمانه، با نسبت معینی از بنزین و روغن فعالیت می کند و دارای سیستم استارت آسانی می باشد. وجود موتور دو زمانه در ساختار اره بنزینی، کمک زیادی به افزایش راندمان و سرعت عملیات آن می کند. مکانیسم روانکاری زنجیره در اره موتوری یا بنزینی به صورت اتوماتیک انجام می شود و همین امر از عوامل مهم در صرفه جویی زمان می باشد.

اره موتوری استارتی

اره موتوری استارتی نوع دیگری از انواع اره های برقی است که با استفاده از ساختار استارتی که برای آن در نظر گرفته اند، شروع به فعالیت می کند. این اره نیز مانند بسیاری از مدل های دیگر دارای توان و اندازه های مختلفی بوده و در زمینه های زیادی قابل استفاده می باشد. ممکن است این اره، ارزانترین اره موتوری برای خریداران محسوب نشود، اما می تواند پاسخگوی بخش عمده ای از نیازهای آنان باشد.

مزایای اره موتوری یا اره بنزینی
  • آلودگی صوتی بسیار کم
  • مکانیسم روانکاری اتوماتیک
  • بالاترین راندمان
  • امکان استفاده در مقیاس های بزرگ و وسیع
  • هزینه نگه داری و تعمیرات بسیار کم

قیمت اره موتوری بنزینی

قیمت اره موتوری بنزینی برحسب نوع برند متفاوت است. به طور کلی تعیین قیمت این محصول براساس توان موتور، حجم و ظرفیت موتور، طول تیغه انجام می پذیرد. بر همین اساس توصیه می شود، جهت اطلاع از انواع مدل ها و انتخاب بهترین مدل اره موتوری با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: