علف زن چندکاره چیست؟

علف زن چندکاره دستگاهی چند منظوره است که امکان نصب هد علف زن، شاخه زن، کولتیواتور، شمشاد زن و شیکر را دارد و از آن می توان برای انجام عملیات علف زنی، سر شاخه زنی، شخم، شمشاد زنی و یا برداشت برخی محصولات باغی استفاده کرد. موتور این دستگاه از نوع بنزنی 2 زمانه می باشد.

انواع علف زن چندکاره

علف زن چندکاره با توجه به نام آنها همواره شامل یک هد علف زن با یک یا چند هد الحاقی دیگر هستند. هدهای الحاقی قابل نصب به این دستگاه معمولا شامل علف زن، اره شاخه زن، هد شخم زن یا کولتیواتور، شمشاد زن و حتی هد شیکر می باشد که با توجه به نوع نیاز می توان هر یک از آنها را انتخاب کرد. معمولا با توجه به تعداد هدهای قابل نصب بر روی دستگاه می توان به آنها علف زن 5 کاره، علف زن 4 کاره، علف زن 2 کاره و غیره می گویند.

با توجه به اینکه علف زنی و سرشاخه زنی دو کار رایج کشاورزان و باغداران می باشد، غالبا علف زن های چند کاره موجود در بازار بصورت دو کاره هستند و شامل هد علف زن و اره سر شاخه زن هستند که البته در صورت نیاز به هدهای الحاقی دیگر مانند هد کولتیواتور، هد شمشاد زن و شیکر می توان آنها را تهیه کرد. معمولا هد الحاقی موردنظر به یک شافت متصل به موتور وصل می شود، با توجه به سر شافت متصل به موتور که می تواند 7 یا 9 خار باشد، در هنگام تهیه هدهای الحاقی برای علف زن چندکاره باید به تعداد خارهای دستگاه توجه کرد و همچنین در برخی موارد قطر شفت نیز حائز اهمیت است و متناسب با قطر، باید هد خود را انتخاب کنید که در ادامه انواع هدهای دستگاه علف زن چندکاره معرفی شده است.

  • هد علف زن

هدهای علف زن مانند یک علف زن معمولی قابلیت اتصال به انواع تیغه های علف زنی مانند 2 پر، 3 پر، 4 پر و تیغه های اره ای معمولی و الماسه از 32 تا 80 پر و انواع هد نخ را دارند.

هد علف زن

  • هد سرشاخه زن

هد سرشاخه زن یکی از کاربردی ترین هد های الحاقی در دستگاه های علف زن چندکاره است. با این هد شما به راحتی می توانید علف زن خود را به یک سرشاخه زن موتوری تبدیل کنید. طول تیغه سرشاخه زن معمولا 25 سانتیمتر است و از آن می توان برای هرس شاخه های بلند استفاده کرد.

هد سر شاخه زن

  • هد کولتیواتور

هد کولتیواتور یکی دیگر از هدهای الحاقی پر کاربرد است که برای انجام عملیات خاکورزی سبک مانند هم زدن و خرد کردن خاک نرم پای نهال و یا باغچه ها به کار می رود. از این دستگاه نمی توان برای عملیات خاکورزی متوسط و سنگین استفاده کرد. این هد انواع مختلفی دارد که معمولا در نوع ساده خود شامل 16 تیغه می باشد.

هد کولتیواتور

  • هد شمشاد زن

در صورتی که علاوه بر موارد ذکر شده، قصد دارید با دستگاه خود عملیات شمشاد زنی را نیز انجام دهید، این هد برای این کار ساخته شده است. با هد شمشماد زن 60 سانت الحاقی می توانید به راحتی عملیات شمشاد زنی را در فضای سبز خود انجام دهید و جلوه زیبا و مرتبی را به فضای سبز و یا باغ شخصی خود بدهید.

هد شمشاد زن

  • هد شیکر

یکی دیگر از هدهای الحاقی جذاب برای باغدارن هد شیکر است. با این هد دستگاه علف زن در کمتر از چند دقیقه به یک دستگاه برداشت میوه تبدیل می شود. هدهای شیکر معمولا با توجه به نوع محصول می تواند به دو شکل فک با دهانه ثابت یا فک پره ای (شاخه ای) باشد. شیکر با فک ثابت معمولا برای برداشت محصولاتی مانند آلبالو، گردو، پسته ، بادام، سیب و غیره کاربرد دارد و شیکر پره ای (شاخه ای) برای برداشت محصولاتی مانند زیتون استفاده می شود.

هد شیکر

بهترین علف زن چندکاره

برای انتخاب بهترین علف زن چندکاره باید قبل از هر چیز به موتور آن دقت کرد. معمولا موتورهای این دستگاه ها از نوع 2 زمانه 43 سی سی است و در انتخاب موتور این دستگاه ها باید به کاربراتور آن دقت کرد. یکی از موارد دیگر در انتخاب بهترین علف زن چندکاره توجه به گیربکس دستگاه و مخصوصا شفت انتقال توان آن است که معمولا بصورت 7 یا 9 خار هستند، همچنین خرید از مراکز معتبر فروش می تواند به شما در انتخاب بهترین علف زن چند منظوره کمک شایانی کند.

مزایای علف زن چندکاره
  • انجام چند کار با یک دستگاه شامل علف زنی، سر شاخه زنی، شمشماد زنی، شخم زنی و برداشت میوه
  • افزایش سرعت کار
  • کاهش هزینه ها
  • قابلیت حمل آسان

کاربرد علف زن چندکاره
  • علف زنی
  • سر شاخه زنی برای انجام عملیات هرس
  • شخم زدن
  • شمشاد زنی
  • برداشت محصولات باغی

قیمت علف زن چندکاره

قیمت علف زن چندکاره با توجه به نوع هدهای الحاقی که همراه با علف زن ارائه می شود ممکن است متفاوت باشد. معمولا دستگاه های علف زن چندکاره در حالت معمولی شامل دو نوع هد الحاقی هستند و در صورتی که به هدهای الحاقی بیشتری نیاز داشته باشید باید هدهای مورد نیاز را خریداری کنید، همچنین می توانید برای دریافت قیمت بروز علف زن چندکاره با کارشناسان مجرب هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: