قیمت :
165,250,000
تومان
قیمت :
9,900,000
تومان

دستگاه تکمیل چمن چیست؟

ماشین های تکمیل چمن جزو ماشین های حوزه فضای سبز محسوب می شوند که جهت بهبود، رشد و ماندگاری چمن و یا ترمیم آن کاربرد دارند. این دستگاه ها در انواع دستگاه های برش چمن، هواده ها، برنده ها، خط کشی چمن، بذرپاش چمن و موارد مشابه دیگر دسته بندی می شوند.

مشخصات فنی دستگاه تکمیل چمن

با گسترش فضای سبز در شهرها، بحث نگهداری و مراقبت از آنها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. مراقبت صحیح از فضاهای سبز و بخصوص چمن ها که یکی از ارکان مهم فضاهای سبز هستند، باعث شادابی مکان های عمومی و شخصی می شود و جلوه زیبایی را به محیط اطراف خود می دهند. چمن ها مانند هر موجود زیستی دیگری در معرض انواع تنش های محیطی و غیر محیطی هستند.

برای حفظ و نگهداری چمن ها، علاوه بر استفاده از چمن زن برای مراقبت های زیستی و گیاهی، به ماشین ها و دستگاه هایی برای مراقبت از چمن نیاز است. دستگاه هایی مانند برنده ها، هواده ها، برش چمن و غیره از این دسته از ماشین ها هستند. علاوه بر این، بخش زیادی از چمن ها و فضاهای سبز استفاده های ورزشی دارند که این نوع از چمن ها به دلیل ترافیک بالایی که دارند، نیازمند مراقبت های خاص هستند.

همچنین برخی از دستگاه ها مانند خط کش چمن در این نوع از چمن ها برای خط کشی و ایجاد فضاها و مکان های محصور برای انجام فعالیت ها و مسابقات ورزشی نیاز است. به مجموعه این ماشین ها که برای تکمیل مکانیزاسیون چمن به کار می روند ماشین های تکمیل چمن گفته می شود. دستگاه تکمیل چمن می تواند باعث افزایش طول عمر و ماندگاری چمن شده و در تعویض و خط کشی چمن با کاربری های مختلف استفاده می شود. وجود این نوع از ماشین های تکمیل چمن، باعث افزایش بهره وری چمن، کاهش هزینه ها و زیباسازی پیوسته و مداوم فضاهای شهری و غیر شهری می شوند.

دستگاه تکمیل چمن (ماشین تکمیل چمن)

انواع دستگاه تکمیل چمن

دستگاه تکمیل چمن انواع مختلفی دارد این دستگاه ها شامل دستگاه خط کش چمن، برش چمن، بذرپاش چمن و غیره می باشد که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

دستگاه خط کشی چمن

با توجه به اینکه برخی از زمین های چمن برای انجام فعالیت های ورزشی ایجاد می شوند، از دستگاه خط کش چمن برای خط کشی زمین مطابق با قوانین آن ورزش خاص استفاده می شود. این دستگاه در دو نوع دستی و موتوری وجود دارد که در حالت کلی دارای یک مخزن رنگ است و در نوع دستی که به آن غلتکی نیز گفته می شود، از چرخ های فلزی برای رنگ آمیزی و خط کشی چمن استفاده می شود. در نوع موتوری یا ماشینی آن نیز عملیات خط کشی توسط نازل مخصوص انجام می شود.

دستگاه خط کشی چمن

دستگاه برش چمن

چمن ها مانند هر موجود زیستی دیگری دارای عمر مشخصی هستند و از طرفی در فضاهای سبز به دلیل ترافیک بالا و استفاده مداوم از چمن، بعد از مدت کوتاهی دچار خرابی می شوند. این خرابی می تواند بصورت پژمردگی و خشک شدگی باشد و یا اینکه اصطلاحا دچار کچلی می شوند. در این شرایط چمن نیاز به تعویض دارد و از این رو به دستگاه هایی برای برش چمن قبلی جهت تعویض و یا جابجایی نیاز است. این وظیفه به عهده یک دستگاه قوی و موتوری به نام دستگاه برش چمن است.

دستگاه برش چمن

دستگاه بذرپاش چمن

بذرپاش یکی از دستگاه های ضروری در عملیات ایجاد یا ترمیم چمن ها هستند. این دستگاه ها دارای مخزن بذر و یک محور در جلو مخزن است که در زمین، شیارهای با عمق کم را ایجاد می کند و بذر در شیارها ریخته می شود. این دستگاه برای ایجاد زمین های چمن و یا ترمیم قسمت های کچل شده زمین های چمن نیز به کار می روند.

دستگاه بذرپاش چمن

مزایای دستگاه تکمیل چمن
  • افزایش ماندگاری و طول عمر چمن
  • کاهش هزینه ها
  • زیبا شدن فضاهای شهری
  • افزایش سرعت کار نگهداری از چمن ها و فضاهای سبز

کاربرد دستگاه تکمیل چمن
  • نگهداری چمن
  • بذرکاری زمین های چمن
  • ترمیم چمن
  • خط کشی زمین های چمن
  • زیباسازی فضاهای سبز

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: