درب ضد آب سرویس بهداشتی و حمام

درب سرویس بهداشتی و حمام چیست؟

درب ضد آب سرویس بهداشتی و حمام درب هایی هستند که به دلیل قرار داشتن در معرض پاشش آب و رطوبت، باید خاصیت ضد آب داشته و مقاوم به رطوبت باشند. درب سرویس بهداشتی را می توان آکوستیک (عایق صدا) کرد.

به دلیل کوچک شدن خانه ها و فضای سرویس بهداشتی که همیشه داخل آن رطوبت و بخار وجود دارد، استفاده از درب ضد آب برای حمام و توالت گزینه مناسبی می باشد. درب های آلومینیومی، درب ABS و درب PVC از جمله درب های داخلی سرویس بهداشتی و حمام به شمار می آیند.

درب ضد آب سرویس بهداشتی و حمام

مشخصات فنی درب ضد آب

انتخاب روکش با ضخامت و کیفیت مناسب بسیار حائز اهمیت است. درب سرویس بهداشتی ABS و PVC با مغز MDF و HDF با روکش های ABS و PVC در برابر آب مقاومت بسیار بالایی دارند. یکی دیگر از انواع درب سرویس بهداشتی، درب های فایبرگلاس (GRP) هستند که وزن کمتری نسبت به درب های چوبی دارند و عایق بهتری نسبت به آنها به شمار می روند.

استفاده از چوب های پلای وود یا تخته سه لایی (ورق های چوبی که با استفاده از چسب به صورت عمودی و به تعداد فرد به یکدیگر پرس شده اند) نیز در تولید درب های سرویس بهداشتی و حمام بسیار کاربرد دارد، زیرا این چوب ها حتی با حالت غوطه ور شدن در آب نیز هیچ آسیبی نمی بینند. پلی وود (چوب پلاست) نیز به علت ساختار پلیمری و خاصیت ضد آبی که دارد در درب سرویس بهداشتی استفاده می شود.

ویژگی های درب سرویس بهداشتی و حمام

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و بخار آب
  • مقاوم در برابر هجوم حشرات و موریانه
  • مقاوم در برابر تغییرات دمایی
  • ظاهری زیبا و هماهنگ با دیگر درب ها
  • عدم تغییر رنگ درب سرویس بهداشتی
  • قابل ترمیم و بازسازی
  • نصب راحت و سریع درب سرویس بهداشتی
  • استفاده از دستگیره ها و یراق آلات با دوام و با کیفیت
  • مقاومت بالا در برابر ضربه و خط و خش

انواع درب سرویس بهداشتی و حمام

درب های مخصوص استفاده در محیط های مرطوب به ویژه سرویس بهداشتی و حمام دارای انواع مختلفی هستند. هر یک از این درب ها، با توجه به متریال و ساختاری که دارند، از ویژگی های متفاوتی برخوردار هستند. در ادامه به معرفی این درب ها می پردازیم.

درب سرویس بهداشتی چوبی

برای داشتن درب سرویس بهداشتی و حمام تمام چوب که ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت باشد، می توان با یک فینیشینگ عالی از رنگ پلی اورتان استفاده نمود.

درب سرویس بهداشتی چوبی

درب سرویس بهداشتی و حمام چوبی با استفاده از روکش های ABS و PVC بر روی MDF و HDF که دارای کلاف چوبی و شبکه لانه زنبوری و چهار چوب فلزی با رویه پلیمری یا چوب پلاست هستند ساخته می شود.

این درب ها از بهترین مواد اولیه ساخته شده و جذب رطوبت پایینی دارند و ضد آب بودن یکی از مهمترین ویژگی های آنها می باشد. از رایج ترین و جدید ترین مدل های درب چوبی برای حمام و سرویس بهداشتی می توان درب سرویس بهداشتی سفید ساده، درب شیاردار مدرن و درب قاب دار را نام برد.

خرید درب ضد آب ABS برای سرویس بهداشتی

درب ضد آب سرویس بهداشتی ABS با شبکه بندی داخلی هانی کام و لانه زنبوری روی تمام مدل های چارچوب PVC، UPVC و فلزی قابل نصب است. در هنگام خرید درب های ضد آب سرویس بهداشتی abs به این نکات توجه داشته باشید که مغزی از جنس ام دی اف با رویه ABS 2 میل و کلاف چوب روس باشد. قسمت های کناره و اطراف این مدل درب سرویس بهداشتی که روکش ای بی اس ندارد را می توان با مایع رزین پوشش داد. همچنین این مدل درب ضد آب برای توالت و درب اتاق خواب به صورت سفارشی سازی نیز قابل اجرا است.

استفاده از روکش های درجه 2 و درجه 3 در ساخت درب ضد آب ABS باعث کاهش کیفیت و احتمال شکستن و خط افتادن آن می شوند. همچنین اگر از چسب بی کیفیت در تولید استفاده شود، ممکن است روکش از روی در بلند شود. یکی از معایب درب سرویس بهداشتی ABS اجرای طرح های محدود روی آن است.

به این نکته توجه نمایید که درب های HDF در برابر رطوبت و بخار آب مقاومت نداشته و نمی توان از آنها به عنوان درب ضد آب برای حمام و یا دستشویی استفاده نمود.

درب سرویس بهداشتی PVC

یکی از پرکاربردترین درب های ضد آب ساختمانی، درب ضد آب پی وی سی بوده که قابلیت استفاده و هماهنگی درب بخش های مختلف اتاقی و سرویس را دارد. بدنه این مدل درها را می توان از جنس نئوپان و یا MDF ساخت که متریال ام دی اف دارای کیفیت و قیمت بالاتری می باشد. درب سرویس بهداشتی PVC در انواع سبک های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک قابل اجرا هستند. البته این مدل درب سرویس بهداشتی ظاهری مصنوعی داشته و به زیبایی مدل های دیگر نیستند.

درب سرویس بهداشتی PVC

متریال سخت تری از پی وی سی نیز وجود دارد که پلاستیک UPVC نامیده می شود و خاصیت ضد آب دارد. درب سرویس بهداشتی UPVC ساخته شده از پلی وینیل کلراید به صورت دو جداره طراحی می شوند و عایق بسیار مناسبی در برابر حرارت و صدا هستند. درب سرویس بهداشتی UPVC به هر دو شکل لولایی و کشویی در طرح ها و رنگ های متنوع قابل اجرا است و همچنین می توان روی آن شیشه نصب کرد.

درب سرویس بهداشتی پلی وود (Polywood)

درب های سرویس بهداشتی و حمام پلی وود یا چوب پلاست، ماده ای شبیه به تخته چوب و درب های قالبی از جنس مواد پلاستیکی و پلیمری (مواد بازیافتی نظیر خاک اره و تکه های چوب، بطری مواد شوینده و نوشیدنی ها و غیره) و کاملا ضد آب هستند. همچنین داخل درب نیز از جنس پلی وود مشبک می باشد. ضخامت این درب های پلی وود 4.3 سانتی متر و روکش این درب ها روکش PVC است. این روکش پی وی سی در رنگ ها و طرح های مختلف قابل سفارش هستند و امکان انتخاب درب سرویس بهداشتی با طرح و سبک منزلتان را برای شما فراهم می آورند.

درب سرویس بهداشتی پلی وود

درب های سرویس بهداشتی و حمام پلی وود در برابر شرایط جوی و نفوذ حشرات و آفت ها مقاوم هستند و به دلیل مقاومت در برابر پوسیدگی، نیاز به نگهداری و تعمیر کمتری در درازمدت دارند. مواد کامپوزیتی استفاده شده در روکوب، چهارچوب و درب های پلی وود سرویس بهداشتی و حمام، به عنوان عایق صوتی و حرارتی عمل می کند و دوستدار محیط زیست و قابل بازیافت هستند. قیمت درب سرویس بهداشتی پلای وود نسبت به سایر مدل ها گران تر است.

درب سرویس بهداشتی پلای وود (Plywood)

در واقع تخته این مدل درب سرویس بهداشتی نوعی چوب مهندسی شده هستند که در اثر پرس شدن تعدادی ورق چوبی (تعداد فرد) به شکل تار و پودی با استفاده از چسب فنول ساخته می شوند و هر چه تعداد این ورق ها و لایه ها بیشتر باشد، پلای وود دارای مقاومت بالاتری است. البته پلای وود کاربردهای فراوانی نظیر دیوارپوش، کفپوش، وسایل تزئینی و قالب های ساختمانی و غیره دارد.

درب سرویس بهداشتی پلای وود

در هنگام تولید چسبی که در ساخت ورق های پلای وود یا تخته سه لایه یا تخته چند لایی استفاده می شود، گاز فرمالدهید وجود دارد که در مدت ساخت و ارسال درب سرویس بهداشتی و حمام به محل نصب این گاز تا حدود زیادی آزاد شده و خطرناک نیست.

درب سرویس بهداشتی فایبرگلاس

درب سرویس بهداشتی فایبرگلاس

در ساخت درب ضد آب فایبرگلاس سرویس بهداشتی هیچ گونه چوب طبیعی استفاده نشده است، بنابراین کاملا سازگار با محیط زیست هستند. برای تولید این متریال کامپوزیتی از فشرده سازی الیاف شیشه و رزین استفاده می شود تا دربی کاملا مقاوم و ضد آب با رنگ های بسیار متنوع تولید شود. درب ضد آب فایبرگلای سرویس بهداشتی نسبت به مواد شیمیایی و انواع شوینده دارای مقاومت بالایی بوده و به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی دهد. می توان با استفاده از پشم سنگ در لایه میانی این مدل درب سرویس بهداشتی را در برابر صدا عایق کرد.

درب سرویس بهداشتی شیشه ای

درب سرویس بهداشتی شیشه ای

یکی از مدل های جدید و مدرن درب سرویس بهداشتی و درب ضد آب حمام، درب شیشه ای است که بسیار زیبا و شیک بوده و تنوع طرح زیادی دارند. درب سرویس بهداشتی شیشه ای در هر دو حالت کشویی و لولایی قابل ساخت می باشد. شیشه های استفاده شده در این مدل درب ها بسیار ضخیم است و باید مقاومت بالایی نسبت به تغییرات دمایی داشته و در اثر تماس با مواد شوینده دچار آسیب نشود.

درب سرویس بهداشتی با شیشه سندبلاست

به طور کلی درب سرویس بهداشتی شیشه ای در سه مدل شیشه لمینت، شیشه سکوریت و شیشه سندبلاست قابل ارائه می باشد. درب شیشه ای لمینت با لایه میانی نشکن PVB و دو لایه شیشه سکوریت یکی از نمونه های بسیار مقاوم درب حمام و سرویس بهداشتی شیشه ای می باشد. مدل دیگری از درب سرویس بهداشتی شیشه ای وجود دارد که با دانه های شن و سیلیس به صورت طرح دار و یا مات قابل اجرا می باشد که سندبلاست نامیده می شوند.

درب سرویس بهداشتی آلومینیومی

درب سرویس بهداشتی آلومینیومی

در گذشته از این مدل درب سرویس بهداشتی استفاده فراوانی می شد. درب حمام و دستشویی آلومینیومی دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت و بخار آب داشته و دچار پوسیدگی و خوردگی نخواهد شد. تمیز کردن این مدل درب ها بسیار آسان بوده و با هر نوع شوینده و دستمالی می توان آنها را تمیز کرد بدون اینکه آسیبی ببیند یا دچار تغییر رنگ شود. همچنین درب ضد آب آلومینیومی را می توان بعد از گذشت سال ها و در زمان تعویض با درب سرویس بهداشتی جدید تر، کیلویی فروخت. تنها عیبی که این درب ها دارند این است که دارای طراحی بسیار ساده ای بوده و اغلب با رنگ سفید و یا نقره ای قابل سفارش هستند.

انواع درب سرویس بهداشتی و حمام بر اساس مدل باز و بستن

درب سرویس بهداشتی و حمام کشویی

درب سرویس بهداشتی و حمام کشویی

درب سرویس بهداشتی و حمام ریلی به سمت راست و چپ باز می شود و دارای سبکی مدرن و شیک است. این مدل درب به دو صورت یک لنگه و دو لنگه قابل طراحی و ساخت می باشد. متریال استفاده شده در ساخت درب کشویی سرویس بهداشتی و حمام بسیار متنوع بوده و می توان شیشه، آلومینیوم، ABS و فایبرگلاس را نام برد. اگر فضای کمی برای طراحی محیط سرویس بهداشتی و حمام داردی، گزینه کشویی کردن درب ها بسیار عالی می باشد.

درب سرویس بهداشتی و حمام لولایی

درب سرویس بهداشتی و حمام لولایی

از گذشته درب ها به صورت لولایی طراحی می شوند و معمولا تک لنگه هستند. درب های لولایی در هنگام باز و بسته شدن فضای زیادی را اشغال می کنند. برای ساخت این مدل درب سرویس بهداشتی می توان از متریال های پی وی سی، آلومینیوم، ای بی اس و ام دی اف و غیره استفاده نمود.

انواع سبک درب چوبی سرویس بهداشتی و حمام

درب ضد آب چوبی مدرن

درب سرویس بهداشتی مدرن با متریال چوب یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین مدل های درب ضد آب می باشد. می توان از چوب پلای وود با طراحی ساده و لوکس به همراه رنگ های خنثی برای داشتن درب سرویس بهداشتی مدرن استفاده نمود. برای افزایش مقاومت و جلا دادن به سطح درب سرویس بهداشتی، می توان از رنگ پلی اورتان استفاده نمود.

درب ضد آب چوبی کلاسیک

در این سبک می توان با ترکیب پلای وود و چوب طبیعی در ساخت درب سرویس بهداشتی همراه با تاج و قاب، طرحی بسیار زیبا و شیک داشته باشیم. به این صورت که بخش بیرونی درب سرویس بهداشتی با متریال چوب و بخش داخلی و روکوب آن با متریال پلای وود طراحی می شود.

درب ضد آب چوبی نئوکلاسیک

این سبک ترکیبی از دو سبک مدرن (ساده) و کلاسیک (تجملاتی) است. یکی از پرفروش ترین نمونه های درب سرویس بهداشتی چوبی نئوکلاسیک، درب ضد آب قاب تونیک است که به روش شبکه هانی کام و زبانه کردن تولید می گردد.

درب حمام مستر

در طراحی خانه های جدید و مدرن، اتاق هایی به شکل مستر ساخته می شوند که حمام و دستشویی جداگانه ای در داخل آنها اجرا می شود. در انتخاب درب این مدل سرویس بهداشتی باید از متریالی استفاده نمود که بوی نامطبوع و یا بخار داخل آن به فضای اتاق وارد نشود و همچنین ظاهری زیبا و سازگار با سبک دکوراسیون فضا داشته باشد. بهتر است از متریال و روکش ضد آب مانند PVC و ABS انتخاب نمایید. درب حمام مستر ام دی اف و درب حمام مستر شیشه ای دو نمونه بسیار زیبا و شیک هستند.

master-bathroom-door

بهترین درب ضد آب سرویس بهداشتی

برای انتخاب بهترین درب سرویس بهداشتی ضد آب باید به ساختار داخلی آن توجه نمود. دربی که داخل ساختار خود تخته سه لایه یا همان پلای وود داشته باشد، بی شک بهترین درب برای سرویس بهداشتی خواهد بود. درب سرویس بهداشتی پلای وود کاملا مشابه چوب طبیعی بوده و به راحتی با سایر درب های داخل منزل قابل ست کردن و هماهنگی است. اما این موضوع برای درب سرویس بهداشتی پی وی سی صدق نمی کند، چرا که این مدل درب سرویس بهداشتی ظاهری مصنوعی دارد.

یکی دیگر از با کیفیت ترین و بهترین درب های ضد آب برای حمام و دستشویی، درب ضد آب ABS است که کیفیت و مقاومت بالایی در حد درب پلای وود داشته و در عین حال قیمت این مدل در کمتر است.

رنگ ضد آب برای حمام و سرویس بهداشتی

در ساخت درب ضد آب برای دستشویی و حمام در انواع پوششی و روکش دار، به منظور افزایش مقاومت در برابر رطوبت و تابش نور خورشید سطح در را با لایه ای از رنگ پلی اورتان می پوشانند. همچنین قسمت هایی از روکوب درب سرویس بهداشتی که با آب در تماس است با رنگ پلی اورتان پوشیده می شود.

برای رنگ کردن درب سرویس بهداشتی با استفاده از رنگ پلی اورتان می توان از دو روش رنگ آمیزی پوششی و موج نما استفاده نمود. در روش اول سطح درب سرویس بهداشتی و حمام کاملا با رنگ کاور شده و هیچ نقش و اثری از طرح چوب مشخص نخواهد شد. در روش موج نما رگه ها و نقوش روی چوب کاملا دیده می شود.

ابعاد چهارچوب درب سرویس بهداشتی

با توجه به نوع استفاده از ساختمان می توان ابعاد چهارچوب درب توالت را مشخص نمود. ساختمان های تجاری و اداری با ساختمان های مسکونی متفاوت است. همچنین در واحد هایی که فرد کم توان زندگی می کند، باید ابعاد چارچوب درب دستشویی و حمام بزرگتر از حد معمول و حداقل 150×170 طراحی شود. در حالت عادی برای ساختمان های مسکونی می توان چهارچوبی با ارتفاع 210 سانتیمتر و عرض 70 تا 90 سانتیمتر طراحی نمود.

برچسب ضد آب درب سرویس بهداشتی

در خانه های قدیمی که درب سرویس بهداشتی به صورت معمولی طراحی می شدند و در برابر رطوبت و بخار آب مقاوم نیستند، ممکن است دچار زنگ زدگی و یا تغییر رنگ و خوردگی شوند. بنابراین می توان از برچسب هایی ساده و یا طرح دار روی سطح درب سرویس بهداشتی استفاده نمود تا از نفوذ آب و بخار جلوگیری نماید. می توان از این مدل برچسب ها به برچسب آب گریز نانو اشاره نمود که آب روی سطح آن نمی ماند و به آسانی تمیز می شوند.

نکات مهم در نگهداری از درب سرویس بهداشتی

  1. تا حد ممکن از شستشو و ریختن آب زید روی درب سرویس بهداشتی خودداری نمایید.
  2. روی سطح درب سرویس بهداشتی وسایل دکوری و تزئینی قرار ندهید، چرا که ممکن است سوراخ شده و یا آسیب ببیند.
  3. به هیچ عنوان رطوبت و نم داخل درب سرویس بهداشتی و حمام نفوذ نکند.
  4. توجه نمایید که در هنگام نصب دستگیره، اطراف آن را با چسب مخصوص آب بندی نمایید.
  5. در صورت انتخاب متریال PVC ممکن است دچار خراش و یا سوراخ شود و آب به آن نفوذ نماید.
  6. حتما از لولا و یراق آلات با کیفیت و مرغوب استفاده نمایید.

خرید درب سرویس بهداشتی و حمام پلای وود
  • قیمت ماده اولیه پلای وود بالا بوده و به همین خاطر برای ساخت درب ضد آب تنها قسمت هایی که در معرض آب و رطوبت هستند، نظیر قسمت داخلی و پشت کوب یا روکوب درب سرویس بهداشتی با این متریال ساخته می شود.
  • در صورتی که رطوبت در منطقه زندگی شما بسیار بالا است، می توان درب ضد آب تمام پلای وود طراحی و سفارش داد.
  • در انواع سبک ها و طراحی ها با توجه به سلیقه و بودجه خود می توانید از متریال پلای وود در ساخت درب ضد آب سرویس بهداشتی و حمام استفاده نمایید.

مراکز فروش دربهای ضد آب

اگر تصمیم به خرید درب سرویس بهداشتی و درب ضد آب حمام از مراکز فروش درب های ضد آب دارید، هایپر صنعت فامکو یکی از معتبرترین مراکز فروش این مدل درب ها با کیفیتی مطلوب و با دوام می باشد.

قیمت درب سرویس بهداشتی

عوامل متعددی در محاسبه قیمت درب سرویس بهداشتی و حمام موثر بوده که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد
  • نوع متریال و مواد اولیه
  • داشتن چهارچوب
  • روکوب درب سرویس بهداشتی
  • برند تولید کننده
  • جنس بدنه درب
  • روکش درب سرویس بهداشتی
  • کشویی یا لولایی بودن
  • نوع و کیفیت یراق آلات

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: