تجهیزات نظافت شهری چیست؟

تجهیزات نظافت شهری با به کارگیری اصول نظافتی با استفاده از سیستم های مکش زباله، سیستم پاشش آب و جمع آوری مخزن به رفع آلودگی محیط کمک می نماید. استفاده از ماشین آلات و تجهیزات نظافت شهری از اتلاف هزینه های گزاف و زمان بر جلوگیری می کند و باعث کاهش کار نیروی انسانی می گردد در زیباسازی شهری نقش بسیار پر رنگی ایفا می کند.

با توجه به اهمیت بهداشت در محیط های شهری و زیبا سازی محوطه ها، استفاده از ماشین آلات و تجهیزات نظافتی افزایش چشم گیری داشته است. نظافت بهداشت شهری و مکان های عمومی با استفاده از بروزترین ماشین آلات و تجهیزات نظافت شهری باعث می شود تا ضمن کاهش بار نظافتی و نیروی انسانی، کیفیت نظافت نیز افزایش یافته و عملیات در زمان کوتاهی انجام شود. هایپر صنعت فامکو یکی از مراکز معبتر ارائه دهنده تجهیزات نظافت شهری و راه کارهای نظافتی می باشد.

تجهیزات نظافت شهری

انواع تجهیزات نظافت شهری

جهت سهولت در انجام امور نظافت شهری، ماشین آلاتی طراحی شده اند که می تواند نظافت سطح شهر را متناسب با میزان آلودگی با کمترین هزینه انجام داد. به دلیل نیاز به تامین قدرت زیاد و همچنین دشواری های دسترسی به برق در سطح شهر به منظور انجام عملیات نظافتی، منبع اکثر این ماشین ها سوخت فسیلی است. از جمله ماشین آلات مکانیزه جهت نظافت شهری عبارتند از:

  • ماشین های حمل زباله
  • دستگاه های مخزن شوی
  • جاروهای شهری
  • دستگاه های جدول شوی
ماشین های حمل زباله

ماشین حمل زباله از جمله تجهیزات نظافت شهری است که به منظور تخلیه سطل های زباله شهری و حمل آن استفاده می گردد. این تجهیز به وسیله جک های هیدرولیکی بدون دخالت کاربر، سطل های زباله را ابتدا بلند کرده و داخل مخزن تعبیه شده تخلیه می نماید.

ماشین های حمل زباله

دستگاه های مخزن شوی

دستگاه مخزن شور یا دستگاه سطل شوی، از جمله دستگاه های نظافتی است که اغلب در ماشین های شهرداری جهت نظافت سطل های زباله بکار گرفته می شود. این تجهیز مجهز به یک پمپ کارواش فشار قوی است که با پاشش پر فشار آب، مخزن های زباله را نظافت می نماید.

دستگاه های مخزن شوی

جاروهای شهری

جاروهای شهری یا همان سوییپرها، از جمله ماشین آلات نظافتی هستند که برای جمع آوری زباله های سطح خیابان، کوچه و معابر و پیاده روها استفاده می گردد. بدون شک جمع آوری حجم زیادی از زباله، گرد و خاک بدون دستگاه های نظافت شهری دشوار می باشد. این دستگاه در برخی از مدل ها دارای دو برس و در برخی دیگر دارای سه برس بوده و با استفاده از سیستم مکش، مواد را به داخل مخزنی که درون این تجهیز تعبیه شده است، جمع آوری می نماید.

جاروهای شهری

دستگاه های جدول شوی

جهت نظافت و شستشوی جدول های خیابانی از دستگاهی به نام جدول شور استفاده می گردد. این تجهیز که اغلب بر روی انواع کامیونت، نیسان و خاور نصب می گردد با استفاده از یک منبع آب و فرچه با حرکت از کنار جدول ها، نظافت جدول های خیابانی را انجام می دهد.

دستگاه های جدول شوی

مشکلات نظافت شهری و راه حل آن

محیط های شهری به علت تماس دائم با زباله و آلاینده ها به طور مرتب نیاز به نظافت دارند. عدم نظافت محیط های شهری باعث کاهش جلوه زیبایی شهر و ایجاد عوامل بیماری زا برای ساکنین می گردید. از عمده ترین مشکلات نظافت این محیط ها، وسعت پروژه و سرعت پایین نظافت با شیوه های سنتی و قدیمی می باشد. استفاده از ماشین ها و دستگاه های مکانیزه جهت نظافت شهر می تواند راهکاری مطلوب در زیبا سازی فضای شهری به شمار آید.

کاربرد تجهیزات نظافت شهری

جمع آوری زباله ها در محیط شهری ضمن افزایش جلوه بصری محیط باعث کاهش عوامل بیماری زا نیز می گردد. استفاده از ابزارهای مکانیزه و دستگاه های نظافت شهری راهکاری بهینه در راستای کاهش آلودگی محیط های شهری است.

مزایای استفاده از تجهیزات نظافت شهری
  • کاهش نیروی کار
  • افزایش سرعت نظافت
  • کاهش هزینه های نظافت در مدت زمان طولانی
  • راندمان بالای کاری
  • افزایش ایمنی کار

قیمت تجهیزات نظافت شهری

عموما دستگاه های نظافت شهری از قدرت مانور بالایی برخوردار هستند، این مدل ماشین آلات نظافتی معمولا قیمت بالاتری نسبت به دستگاه های نظافت معمولی داشته و قیمت آن ها با توجه به قدرت موتور، برند سازنده و ویژگی های دستگاه، اختلاف قیمت قابل توجهی دارند. با توجه به اینکه تنوع تجهیزات نظافت شهری متنوع و متغیر می باشد، لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع مدل ها با کارشناسان واحد ماشین آلات نظافتی در هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمائید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: