اره عمود بر چیست؟

اره عمود بر دستگاهی است که با حرکت رفت و برگشت عمودی تیغه عملیات برش را انجام می دهد. در بعضی مدل ها تیغه علاوه بر حرکت عمودی، حرکت پاندولی یا جلو و عقب نیز دارد که عملیات برش را تسهیل کرده و می توان متریال های متفاوتی اعم از چوب، پلاستیک، فلز و سرامیک را برش داد.

اره عمود بر

مشخصات فنی اره عمود بر

اره های عمود بر از سری ابزارآلات صنعتی هستند که در بازه سرعت های مختلف کار می کنند و به وسیله یک کلید سرعت کنترل می شوند. همچنین لازم به ذکر است که اره عمود بر قابلیت برش چوب های نرم تا ضخامت 1 اینچ و چوب سخت را تا ضخامت 4/3 اینچ توانایی برش دارد.

انواع اره عمود بر

اره های عمود بر با توجه به کاربردی که دارند در انواع مختلفی تولید می شوند که در ادامه به معرفی هر یک از آنها می پردازیم.

اره عمود بر نیمه صنعتی

اره عمود بر نیمه صنعتی که به اره چکشی نیز معروف است که با توجه به تیغه ای که روی آن نصب می شود، مناسب برش چوب، نئوپان، تخته سه لایی و پلاستیک می باشد. از اره عمود بر ساده بیشتر برای کارهای نیمه صنعتی و خانگی استفاده می شود.

اره عمود بر گیربکسی

اره عمود بر گیربکسی همان طور که از نامش مشخص است دارای گیربکس های فولادی بوده و بیشتر در کارگاه های صنعتی استفاده می شود. همچنین لازم به ذکر است که این مدل اره ها به دلیل داشتن گیربکس، امکان استفاده برای مدت زمان طولانی را دارند.

اجزای اره عمود بر

اره عمود بر از قسمت های مختلفی مثل تیغه، نگهدارنده تیغه، موتور و غیره تشکیل شده است. همچنین اجزای دیگر این محصول عبارتند از:

اجزای اره عمود بر

  1. سوئیچ قفل
  2. کلید دیمر
  3. کلید خاموش روشن
  4. کلید لیزر
  5. جعبه نگهدارنده تیغه
  6. محل نصب تیغ اره مویی
  7. کلید تنظیم پایه
  8. کنترلر حرکت افقی تیغه
  9. دکمه تمیز کردن گرد و غبار
  10. راهنما تنظیم خط کش

نحوه انتخاب اره عمود بر

هنگام خرید اره عمود بر باید به المان های مختلفی اعم از توان موتور، سرعت برش تیغه، امکان برش در زاویه، نحوه تعویض تیغ و وزن اره عمود بر توجه نمود، زیرا هر یک از موارد ذکر شده تاثیر بسزایی در نتیجه و دقت کار دارند.

نکات نگهداری اره عمود بر
  • دستگاه را از برق بکشید یا باتری را خارج کنید و از یک برس کوچک برای تمیز کردن خاک اره از مکانیسم گیره تیغه، تیغه و غلتک های راهنما استفاده کنید.
  • گرد و غبار یا زباله را از دریچه های هوای موتور تمیز کنید و به طور کلی از تمیز بودن ابزار خود اطمینان حاصل کنید. این کار از داغ شدن بیش از حد اره مویی شما در آینده جلوگیری می کند.

کاربرد اره عمود بر

  • قابلیت برش چوب، نئوپان، آهن و پلاستیک
  • کاربری آسان
  • امکان برش در زاویه
  • مناسب برای کارگاه ها و کارهای خانگی

مزایای اره عمود بر
  • قابل استفاده برای براش های مستقیم و زاویه دار
  • دسته ارگونومیک، ضد لغزش و ضد لرزش
  • تغییر و تعویض تیغه به آسانی
  • سبک و قابل حمل

اره عمود بر دست دوم

اره عمود بر نیز مانند سایر دستگاه های برقی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و نحوه استفاده و نگهداری آن در دوام و طول عمر آن تاثیر چشمگیری دارد، لذا کارشناسان هایپر صنعت فامکو توصیه می کنند از خرید اره عمود بر دست دوم خودداری کنید. همچنین با دریافت مشاوره های لازم از طریق تماس با این کارشناسان می توانید اطلاعات لازم برای خرید اره عمود بر مناسب را دریافت نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: