دستگاه سرند چیست؟

سرند دستگاهی است که برای دانه بندی مواد مختلف و جداسازی آن ها براساس اندازه، کاربرد دارد. این دستگاه از یک یا چند طبقه ساخته شده و می تواند ذرات با اندازه های گوناگون را از هم جدا کند. با توجه به اینکه دستگاه سرند با نیروی الکتروموتور راه اندازی می شود، به آن سرند برقی نیز گفته می شود.

مشخصات فنی دستگاه سرند

ظرفیت دستگاه سرند بین 10 تا 300 تن در ساعت متغیر بوده و به عوامل مختلفی از جمله ابعاد و تعداد طبقات آن بستگی دارد. معمولا دستگاه سرند به صورت شیب دار تولید می شود تا قدرت تفکیک آن بیشتر شود. این عضو از ماشین آلات صنعتی می تواند ذرات را در اندازه های 350 میکرون تا 350 میلیمتر تفکیک کند، اما معمولا برای ذرات ریز کمتر از 500 میکرون از هیدروسیکلون و سیکلون ها استفاده می شود.

دستگاه سرند

انواع دستگاه سرند

دستگاه سرند با توجه به مکانیزم جداسازی و نوع طراحی دارای انواع مختلفی است که در ادامه به شرح مشخصات هر یک از آنها می پردازیم.

دستگاه سرند دوار

دستگاه سرند دوار یا گردان از یک استوانه سوراخ دار تشکیل شده است که حول محور خود می چرخد و معمولا برای جداسازی مواد زائد از محصولات کاربرد دارد.

دستگاه سرند دوار


دستگاه سرند ارتعاشی

سرند ارتعاشی دستگاهی است که به کمک حرکت های ویبره ای و نیروی گرانشی، مواد را بر اساس سایز جدا کرده و به صورت طبقه بندی شده منتقل می کند.

دستگاه سرند ارتعاشی

دستگاه سرند گریزلی

سرند گریزلی از صفحه فلزی میله ای تشکیل شده است که مواد توسط نیرویی از جمله نیروی گرانش روی آن حرکت کرده و تفکیک می شوند. توجه داشته باشید که این دستگاه اکثرا برای تفکیک مواد سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه سرند گریزلی

دستگاه سرند شاتونی

روش کار سرند شاتونی شبیه الک دستی است، به این صورت که با حرکت های رفت و برگشتی صفحه توری شکل سرند، مواد را جداسازی کرده و به سمت جلو هدایت می کند.

دستگاه سرند شاتونی

دستگاه سرند گرد

سرند گرد لرزان یا سرند دایره ای، دارای یک یا چند طبقه بوده و از توری های گردی تشکیل شده است که با حرکت های افقی و عمودی و لرزش خود، موجب تفکیک مواد می شوند.

دستگاه سرند گرد

سرند خشک کن

سرند خشک کن یا سرند اوواش یا سرند آبگیری، دستگاهی است که وظیفه شست و شوی سنگدانه های ریز و شن و ماسه را بر عهده داشته و آنها را تفکیک و آبگیری می کند. لازم به ذکر است که به دلیل متنوع بودن عملکرد اوواش و منحصر نبودن آن به جداسازی و تفکیک مواد، این دستگاه در بخش سایر ماشین آلات معدنی به طور کامل معرفی شده است.

سرند خشک کن

نحوه عملکرد دستگاه سرند

انواع دستگاه سرند مکانیزم عملکردی متفاوتی دارند. اما به طور کلی، دستگاه سرند از صفحات توری شکل یا میله داری تشکیل شده است که به کمک حرکت دورانی، ارتعاشی، رفت و برگشتنی و غیره مواد مختلف از جمله سنگ های معدنی را الک یا جداسازی می کند. نیروی مورد نیاز دستگاه سرند توسط الکتروموتور تامین شده و به کمک چرخ دنده، تسمه و پولی یا گیربکس به بخش های محرک سرند منتقل می گردد.

کاربرد دستگاه سرند

دستگاه سرند در طیف وسیعی از صنایع و کارنجات از جمله صنایع معدنی، خوراکی، حبوبات، کاغذ و کارتن سازی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در خطوط فرآوری معادن مختلف جهت جداسازی انواع مواد معدنی، کانی ها و شن و ماسه بیشترین کاربرد را دارد.

مزایای دستگاه سرند
  • توانایی تفکیک و جداسازی مواد در کمترین زمان
  • افزایش دهنده راندمان کاری و میزان تولید
  • کاهش نیروی انسانی
  • عدم ایجاد خطای انسانی در جداسازی مواد
  • افزایش کیفیت محصول
  • ساختار ساده
  • در دسترس بودن قطعات یدکی

قیمت دستگاه سرند

با توجه به تاثیر عوامل مختلف در انتخاب انواع مدل های دستگاه سرند و ساخت این دستگاه در ابعاد و ظرفیت های مختلف، لطفا جهت دریافت مشاوره فنی و اطلاع از قیمت انواع دستگاه سرند با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: