لوازم جانبی دستگاه تزریق پلاستیک

لوازم جانبی دستگاه تزریق پلاستیک چیست؟

برای استفاده بهتر از دستگاه تزریق پلاستیک نیازمند لوازم جانبی بوده تا بتوان عملکرد دستگاه را بهتر کرد، لوازم جانبی در دو نوع داخلی و وارداتی موجود می باشد. لوازم جانبی دستگاه تزریق پلاستیک شامل قطعات مصرفی زیاده بوده که در صنایع تولید بطری، تولید سبد و غیره کاربرد دارند.

هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده لوازم جانبی ماشین آلات تزریق پلاستیک می باشد.

  • آسیاب دستگاه تزریق پلاستیک
  • مواد کش دستگاه تزریق پلاستیک
  • گاز گیر دستگاه تزریق پلاستیک
  • گرم کن قالب دستگاه تزریق پلاستیک
  • میکسر مواد دستگاه تزریق پلاستیک
  • دوزینگ مستربچ دستگاه تزریق پلاستیک
  • چیلر دستگاه تزریق پلاستیک
  • دستگاه تیغ زن درب بطری
  • قالب سازی

دستگاه تزریق پلاستیک دارای لوازم مصرفی زیر بوده که توسط هایپر صنعت فامکو ارائه می گردد.

  • سیلندر و ماردون دستگاه تزریق پلاستیک
  • هیدرو موتور دستگاه تزریق پلاستیک
  • دینام دستگاه تزریق پلاستیک
  • مقسم آب دستگاه تزریق پلاستیک
  • آهن ربا دستگاه تزریق پلاستیک
  • پایه لرزه گیر دستگاه تزریق پلاستیک
  • روبند قالب دستگاه تزریق پلاستیک
  • یونیت روغن کاری دستگاه تزریق پلاستیک
  • فیلتر کاغذی دستگاه تزریق پلاستیک

انواع لوازم جانبی دستگاه ترزیق پلاستیک

قطعات جانبی دستگاه تزریق پلاستیک انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

 لوازم جانبی دستگاه ترزیق پلاستیک

آسیاب دستگاه تزریق پلاستیک

بعضی از قطعات تولید شده دارای کیفیت مطلوبی نیستند یا در حین تولید آسیب می بینند که برای استفاده مجدد از این قطعات آسیب دیده باید آنها را درون دستگاه آسیاب تزریق پلاستیک ریخت تا مجدد بتوان از آنها استفاده کرد.

آسیاب دستگاه تزریق پلاستیک

مواد کش دستگاه تزریق پلاستیک

برای انتقال مواد اولیه به دستگاه تزریق پلاستیک از مواد کش استفاده می کنند. مواد کش ها در مدل های مختلف ارائه می شوند که هر کدام متناسب با ویژگی های که دارند برای کاربری های خاصی به کار می روند. برای انتخاب دستگاه مواد کش باید به ظرفیت مورد نیاز دستگاه، فاصله انتقال مواد و تعداد دستگاه های موجود در مواد کش توجه کرد.

مواد کش دستگاه تزریق پلاستیک

گاز گیر دستگاه تزریق پلاستیک

برخی از مواد اولیه دارای رطوبت هستند. اگر این مواد بدون رطوبت گیری یا به اصطلاح گاز گیری استفاده شوند، قطعه کاملا بی کیفیت تولید می شود. به همین دلیل ابتدا مواد اولیه را درون دستگاه گازگیر می ریزند تا عملیات گازگیری انجام شود و رطوبت آنها از بین برود و سپس مواد بدون رطوبت را می توان وارد دستگاه تزریق پلاستیک کرد.

گاز گیر دستگاه تزریق پلاستیک

گرم کن قالب دستگاه تزریق پلاستیک

گرم کن قالب، کنترل کننده دمای قالب دستگاه است که به کمک یک مایع سیال مانند آب یا روغن به کنترل کردن دمای قالب کمک می کند. گرم کن قالب، وظیفه قرار دادن دما در بازه 100 تا 200 درجه سانتیگراد را دارد.

گرم کن قالب دستگاه تزریق پلاستیک

میکسر مواد دستگاه تزریق پلاستیک

برای مخلوط کردن و هم زدن مواد پلاستیک از میکسر یا همزن استفاده می شود. میکسر مواد دستگاه تزریق پلاستیک به سرعت ترکیب شدن مواد کمک کرده و در کارخانه های گرانول سازی بیشترین استفاده را دارد.

میکسر مواد دستگاه تزریق پلاستیک

دوزینگ مستربچ دستگاه تزریق پلاستیک

برای مخلوط کردن ترکیب رنگ دانه ها با مواد از دستگاه دوزینگ مستربچ استفاده می کنند. مواد اولیه بی رنگ بوده و برای رنگی شدن به درون این دستگاه ریخته می شوند. با استفاده از این دستگاه می توان مواد را از حجم کم تا زیاد و در مدل های تک رنگ و چند رنگ تولید کرد که برای دستگاه تزریق و همچنین اکسترودر مناسب می باشد. جهت مخلوط کردن رنگ و مواد باید میزان آنها را محاسبه کرد.

دوزینگ مستربچ دستگاه تزریق پلاستیک

چیلر دستگاه تزریق پلاستیک

از چیلر تزریق پلاستیک برای خنک کاری قالب و روغن دستگاه تزریق پلاستیک استفاده می شود. چیلر باعث شده تا زمان خنک کاری قطعه کاهش پیدا کند و در نتیجه تولید افزایش یابد. این روند باعث صرفه جویی در زمان نیز می شود.

چیلر دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه تیغ زن درب بطری

تیغ زن درب بطری را به اصطلاح دستگاه برش پلمپ درب نیز می گویند. این دستگاه با ایجاد شیار بر روی بطری باعث راحت باز شدن درب بطری می شود. برای درب هایی با دهانه 18 تا 45 میلیمتر کاربرد دارد و سرعت تولید دستگاه تیغ زن بطری سایز دهانه بطری بستگی دارد.

دستگاه تیغ زن درب بطری

واحد قالب سازی

یکی از مهم ترین بخش در دستگاه تزریق پلاستیک قالب سازی است. قالب ها اکثر چینی بوده به همین دلیل دارای طول عمر بالا و هزینه پایین می باشند. قالب های تزریق پلاستیک را می توان به سه دسته تقسیم بندی کرد.

واحد قالب سازی

قالب دستگاه تزریق پلاستیک

ساخت انواع قالب های تزریق پلاستیک در صنایع مختلف از جمله تولید سبد میوه، لوازم یدکی خودرو، اسباب بازی، ظروف پلاستیکی، لوازم پزشکی، لوازم ساختمانی، لوازم پزشکی، لوازم کشاورزی، لوازم خانگی و تمام قطعاتی که در دستگاه تزریق پلاستیک ساخته می شوند و همچنین تولید قالب های پریفرم برای راه اندازی خط بطری های آب معدنی و سایر بطری های پت.

قالب دستگاه تزریق پلاستیک

قالب دستگاه بادی

برای تولید بطری در سایز های مختلف، انواع دبه های پلاستیکی، انواع ظروف شوینده، مواد غذایی و سایر محصولات تو خالی از دستگاه های پلاستیک بادی تولید می شوند.

قالب دستگاه بادی

قالب دستگاه بادکن

برای تولید پریفرم به بطری از دستگاه بادکن استفاده می کنند. ساخت قالب های بادکن آسان تر از دستگاه های دیگر می باشد. قالب بادکن ها در دو مدل معمولی و اتوماتیک ساخته می شود. معمولی برای دستگاه های دستی و اتوماتیک برای تولید تعداد بالا مورد استفاده می قرار می گیرد.

قالب دستگاه بادکن

انواع لوازم مصرفی ترزیق پلاستیک

در ادامه قطعات یدکی مورد نیاز دستگاه تزریق پلاستیک را شرح خواهیم داد.

لوازم مصرفی دستگاه تزریق پلاستیک

سیلندر ماردون دستگاه تزریق پلاستیک

سیلندر و مارپیچ از اجزای اصلی دستگاه تزریق پلاستیک و اکسترودر است. خرابی مارپیچ باعث می شود تا مواد به خوبی ذوب نشوند و در خروجی قطعه به مشکل برخورد. جنس مواد اولیه در انتخاب سیلندر و ماردون تاثیر گذار است. از فولاد بیمتال برای مواد که خوردندگی دارند استفاده می شود. کاربرد این لوازم جانبی در مصارف اکسترودر، پی وی سی و غیره می باشد. سیلندر و مارپیچ های تک محور بیشترین استفاده و ماردون های کونیکال و موازی نیز در اکسترودر از پر مصرف ها می باشند.

سیلندر ماردون دستگاه تزریق پلاستیک

نحوه انتخاب سیلندر و ماردون

  • بر اساس تناژ دستگاه 130، 170، 250، 320، 420 تن و سایر دستگاه های بزرگتر.
  • براساس ظرفیت و قدرت تزریق: سیلندر نوع C , B , A
  • بر اساس جنس: فولاد معمولی، فولاد بامتال
  • سیلندر ماردون ایرانی و چینی
  • سیلندر ماردون اکسترودر کونیکال CM 45 ،CM 51 ،CM 55 ،CM 65 ،CM 80 

مقسم آب دستگاه تزریق پلاستیک

کلکتور یا مقسم آب برای ورود و خروج آب در دستگاه تزریق پلاستیک استفاده می شود که جنس بدنه از آلومینیوم بوده و چیلر برای خنک کنندگی دستگاه به کار می رود و با کمک مقسم بر اساس نیاز دستگاه تعداد ورودی و خروجی را مشخص می کند.

مقسم آب دستگاه تزریق پلاستیک

آهن ربا دستگاه تزریق پلاستیک

از آهن ربا برای جلوگیری از ورود ضایعات به داخل دستگاه تزریق پلاستیک استفاده می شود. آهن ربا در دو نوع واشری و تسمه ای ساخته شده که در نوع واشری مواد بزرگتر عبور داده می شود و در نوع تسمه ای مواد ریز تر را می توان عبور داد. این آهن ربا بر اساس سفارش مشتری در سایز های مختلف ارائه می شود.

آهن ربا دستگاه تزریق پلاستیک

پایه لرزه گیر دستگاه تزریق پلاستیک

جهت تراز دستگاه از پایه لرزه گیر استفاده می شود. جنس این پایه ها از چدن نشکن بوده و ساخت ایران می باشد. برای دستگاه 90 تا 300 تن از پایه 1 تن و برای دستگاه های بزرگتر از پایه 2 تن استفاده می کنند.

پایه لرزه گیر دستگاه تزریق پلاستیک

روبند قالب دستگاه تزریق پلاستیک

برای بستن و نگه داشتن قالب دستگاه های تزریق پلاستیک و همچنین دستگاه های بادی از روبند استفاده می شود. جنس روبندها از چدن باکیفیت می باشد که هنگام ضربه آسیب نبیند. روبندها در سه سایز مختلف تولید می شوند و بر اساس سایز دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

روبند قالب دستگاه تزریق پلاستیک

هیدروموتور دستگاه تزریق پلاستیک

هیدروموتور وظیفه چرخاندن ماردون را بر عهده دارد و در برخی اوقات دچار خرابی می شود که انتقال مواد به مشکل می خورد و قالب گیری دچار مشکل می شود.

هیدروموتور دستگاه تزریق پلاستیک

یونیت روغن کاری

یونیت روغن کاری برای روغن کاری دستگاه تزریق پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرد از بخش های مهم دستگاه تزریق پلاستیک است که به دو صورت دستی و اتوماتیک می تواند عملیات روغن کاری را انجام دهد. روغن کاری باعث افزایش طول عمر دستگاه شده و به کارکرد 24 ساعته دستگاه کمک می کند. کیفیت روغن هیدرولیک صنعتی استفاده شده نیز نقش به سزایی در استفاده از دستگاه دارد. اگر روغن کاری دستگاه درست و به موقع انجام شود هزینه نگهداری و تعمیرات دستگاه کاهش می یابد.

یونیت روغن کاری

دینام دستگاه تزریق پلاستیک

از دینام در تزریق پلاستیک برای چرخش پمپ استفاده می شود. پمپ باعث گردش روغن و کار کردن قسمت هیدرولیکی دستگاه می شود. برای استفاده از دینام در دستگاه تزریق پلاستیک از دینام فلنچ دار استفاده می کنند که بتوان آن را با پمپ کوپله کرد.

دینام دستگاه تزریق پلاستیک

فیلتر کاغذی بای پس دستگاه تزریق پلاستیک

این فیلتر در مسیر عبور روغن هیدرولیک قرار می گیرد و از ورود گرد و غبار و آلودگی جلوگیری می کند. همین باعث می شود تا طول عمر قطعات بیشتر شود. این فیلترها در سه سایز 32، 50، 100 تن موجود می باشند.

فیلتر کاغذی بای پس دستگاه تزریق پلاستیک

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: