پوشش دیوار چیست؟

پوشش دیوار به لایه نهایی و نازک کاری انتهای کار بر روی نمای ساختمان ها یا دیوارهای داخلی که به جای گچ استفاده می شوند، می گویند. پوشش دیوار انواع مختلفی دارد که هر یک مزایا و مشخصات خاص خود را داشته و معمولا سازندگان با توجه به طراحی انجام شده اقدام به انتخاب پوشش دیوار پروژه خود می کنند.

مشخصات فنی پوشش دیوار

پس از اجرای لایه نازک کاری دیوارهای داخلی یا خارجی و نما برای محافظت از لایه های زیرین و به منظور هماهنگی دکوراسیون و هارمونی فضاها از پوشش های مختلفی مثل سنگ، آجر، چوب، کاغذ دیواری، ترموود، چوب پلاست، رنگ اکریلیک نما، سمنت برد، میکروسمنت و غیره استفاده می کنند که هر یک مشخصات فنی و خاص خود را دارند. مهمترین خصوصیت که همه این تجهیزات ساختمانی باید داشته باشند مقاومت در شرایط آب و هوایی مختلف، زیبایی و قابل استفاده بودن در فضا با توجه به کاربری آنها است. برای مثال پوشش هایی که برای بیمارستان ها و یا درمانگاه ها استفاده می شوند، دارای مشخصات فنی خاصی هستند و بهتر است از پوشش های معمولی نباشند. پوشش هایی که برای روف گاردن، تراس و محوطه استفاده می شوند حتما باید استحکام لازم در برابر رطوبت (محیط های نم دار)، باد، باران را داشته باشند.

پوشش دیوار

انواع پوشش دیوار

پوشش دیوار سمنت برد

پوشش دیوار سمنت برد از صفحاتی سیمانی که از الیاف و سیمان ساخته می شوند، عموما دارای الیاف سلولزی می باشند و در اصطلاح به آنها فایبر سمنت برد نیز گفته می شود. کاربری آنها معمولا برای نمای ساختمان ها، دیوار حیاط، روف گاردن و غیره می باشد.

پوشش دیوار سمنت برد

پوشش دیوار میکروسمنت

پوششی بدون درز که علاوه بر دیوراهای داخلی و خارجی برای کف نیز استفاده شده و جزء دسته محصولات پلیمری قرار می گیرد. پایه اصلی این نوع پوشش سیمان و رزین است. میکروسنت دارای تنوع بسیار زیادی است و در رنگ های مختلفی به بازار عرضه می گردد.

پوشش دیوار میکروسمنت

پوشش دیوار رنگ اکریلیک نما

لباسی رنگین بر تن نمای ساختمان که دارای تنوعی بیشمار است. این نوع پوشش دیوار، ترکیبی بر پایه آب دارد و شرایط مختلف آب و هوایی را تحمل می کند و به همین دلیل ماندگاری بسیار مناسبی بر روی نمای ساختمان خواهد داشت و سازگار با محیط زیست می باشند، در نتیجه بهترین گزینه برای دیوارها و نمای آنها در محوطه باغ ها و ویلاها است.

پوشش دیوار رنگ اکریلیک نما

پوشش دیوار چوب پلاست

چوب پلاست یا در حقیقت همان چوب پلاستیکی محصولی است که برای پوشش دیوار و یا کف مورد استفاده قرار می گیرد. پوشش چوب پلاست متریالی است با نمایی شبیه به ترموود که از الیاف طبیعی چوب و خرده های چوب و پلیمر و سایر پیگمنت های رنگی تولید می شود.

پوشش دیوار چوب پلاست

پوشش دیوار ترموود

ترموود همان چوب طبیعی فن آوری شده است که در مقابل عوامل جوی، پوسیدگی و قارچ، تابش آفتاب و غیره مقاوم می باشد. از این نوع می توان برای دیوارهای خارجی روف گاردن، آلاچیق ها، محوطه ها و غیره بهره گرفت. همچنین با توجه به گرمایی که چوب به فضا می بخشد از این متریال در فضاهای داخلی و خارجی برای پوشش دیوارها استفاده می گردد.

پوشش دیوار ترموود

پوشش دیوار آجر

پیوند بین صنعت و مدرنیته باعث شده است که امروزه یکی از متریال های پر طرفدار برای پوشش دیوار، آجر باشد. ایجاد فضایی نوستالژیک و در عین حال با کیفیت باعث شده است بسیاری از افراد برای دیوارهای نما، روف گاردن و حیاط محوطه خود از آجر استفاده کنند. برخی از آجرهای تولیدی امروز به گونه ای می باشد که مقاومت لازم در آفتاب، باد و باران و غیره را داشته و زیبا می باشند.

پوشش دیوار آجر

نحوه انتخاب پوشش دیوار

طراح معمار و مشاور می تواند با توجه به عناصر موجود و پلان های طراحی فضا، راهنمایی های لازم را در خصوص انتخاب مصالح مناسب به کارفرما ارائه دهد ولی باید در نظر داشت که چند نکته اساسی در انتخاب موثر است که طراح نیز تمامی این نکات را مد نظر قرار می دهد.

  • برخی از افراد به دنبال ارزانترین پوشش دیوار هستند ولی مهمترین بخش کیفیت مصالح است خصوصا برای دیوار های خارجی و یا نما که نیاز است متریال با کیفیتی انتخاب شود تا طول عمر بیشتری داشته و از ساختمان در برابر عوامل جوی محافظت نماید. در نتیجه با توجه به بودجه خود بهترین برند و کیفیت را انتخاب نمایید.
  • فضایی که قصد پوشش آن را دارید در انتخاب مصالح بسیار موثر است. برای مثال ممکن است برای فضایی مرطوب متریالی متفاوت از یک فضای خشک انتخاب شود.
  • رنگ متریال نیز از نکاتی است که در طراحی و ایجاد هارمونی در فضا بسیار موثر است و برای داشتن زیبایی بصری بهتر است که رنگ و نوع مناسبی از متریال را برای فضای خود انتخاب کنید.

نحوه نصب پوشش دیوار

با توجه به تنوع بسیار زیاد متریال برای پوشش دیوار و نوع نصب آنها که متفاوت می شود بهتر است از متخصصین این حوزه که در نصب هر یک از این متریال تخصص و مهارت لازم را دارند کمک بگیرید تا در کمترین زمان و با بهترین کیفیت نصب مصالح پوششی دیوار انجام گیرد. در این حوزه می توانید از کارشناسان هایپر صنعت فامکو مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

نحوه تعمیر و نگهداری پوشش دیوار

متریال پوششی دیوارها معمولا به گونه ای هستند که کمترین تعمیر و نگهداری را نیاز دارند ولی در برخی موارد می توانید از روش های شستشو مخصوص برای نظافت پوشش دیوار استفاده نمایید یا برای داشتن طول عمر بالاتر می توان روی برخی از متریال پوششی نانو استفاده نمایید که متریال شما را در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت محافظت می نماید.

کاربرد پوشش دیوار
  • پوشش دیوار داخلی
  • پوشش دیوار آشپزخانه و حمام (فضاهای مرطوب)
  • پوشش دیوار حیاط
  • پوشش دیوار محوطه باغ
  • پوشش دیوار تراس و بالکن
  • پوشش دیوار روف گاردن
  • پوشش نمای ساختمان

مزایای پوشش دیوار
  • افزایش طول عمر ساختمان
  • محافظت ساختمان و متریال زیرسازی در مقابل شرایط جوی
  • داشتن یک پوشش زیبا برای دیوار های داخلی و خارجی
  • ایجاد منظره یا دکوراسیونی زیبا و چشم نواز
  • افزایش مقاومت سطوح
  • ایجاد هماهنگی بین دکوراسیون و مبلمان و پوشش های دیوار
  • جلوگیری از ایجاد درز و ترک در نمای دیوارها
  • جلوگیری از نفوذ حشرات و غیره

قیمت پوشش دیوار

با توجه به تنوع بسیار زیاد متریال های پوششی دیوار و نوسان قیمت این مصالح، برای دریافت قیمت و مشاوره های لازم با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: