درب اتوماتیک بیمارستانی چیست؟

درب اتوماتیک بیمارستانی به درب هایی گفته می شوند که برای جلوگیری از نفوذ ذرات معلق و عفونت های تصفیه نشده به داخل بخش های حساس بیمارستان طراحی شده باشند. درب اتوماتیک بیمارستان معمولا دارای سیستم های تصفیه هوا بوده و این قابلیت را دارند که به طور مداوم هوای تمیز را در بیمارستان حفظ کنند.

هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع درب های اتوماتیک بیمارستانی در مدل های زیر می باشد:

  • درب اتوماتیک بیمارستانی هرمتیک (درب اتاق عمل و ICU)
  • درب اتوماتیک بیمارستانی بیمارستانی سیل (هوابند)
  • درب اتوماتیک بیمارستانی ضد تشعشع

مشخصات فنی درب بیمارستانی اتوماتیک

درب های اتوماتیک بیمارستانی معمولا از جنس فلز است و در ساخت آنها از ورقه های استیل و سرب استفاده می شود. از درب هایی با جنس سرب برای محیط هایی که تشعشش وجود دارد استفاده می کنند زیرا سرب اشعه را عبور نمی دهد. همچنین از شیشه های سربی با ضخامت حداقل دو میلیمتری روی درب های بیمارستانی استفاده می شود که از عبور اشعه های مضر جلوگیری می کند. طبق استاندارد تعیین شده، در سایز درب اتوماتیک بیمارستانی این نکته حائز اهمیت است که حداقل عرض 130 سانتیمتر داشته باشد تا تخت خواب بیمار به راحتی از آن عبور کند. همچنین درب های اتوماتیک بیمارستان باید بدون درز و بدون تاب باشند و از قطعات محکم و محافظ یک تکه با لبه های گرد و بدون استفاده از پیچ باشد تا از تجمع گرد و خاک و رشد باکتری ها و ویروس ها جلوگیری کند. درب های اتوماتیک بیمارستانی محکم و ضد ضربه هستند و در ساخت آنها استاندارد تعیین شده رعایت می شود.

درب اتوماتیک بیمارستانی

درب اتوماتیک بیمارستانی هرمتیک

درب اتوماتیک هرمتیک (Hermetic) برای استفاده در واحدهای مراقبت ویژه به منظور فراهم کردن دسترسی سریع، آسان و ایمن استفاده می شود. درب اتوماتیک بیمارستانی هرمتیک یک نوع درب اتوماتیک دارای ویژگی های خاصی است که آن را از سایر درب های اتوماتیک متمایز می کند، ویژگی مهم آن قابلیت ایجاد عایق هوایی و دمایی است. این نوع درب بیمارستانی فضا را ایزوله و مهر و موم کرده و از نفوذ میکروب و هوای عفونی جلوگیری می کند. درب هرمتیک قابلیت باز و بسته شدن خودکار با سرعت بالا را دارد تا به پرسنل پزشکی اجازه دهد به سرعت وارد اتاق بیمار شده و در صورت لزوم، اقدامات اورژانسی را انجام دهند. همچنین سرعت بسته شدن در این نوع درب ها دارای اهمیت زیادی می باشد زیرا باید از ورود هوا و ذرات خارجی به داخل اتاق بیمار جلوگیری شود. درب های اتوماتیک هرمتیک از جنس فلز با قابلیت ایزوله شدن یا شیشه مقاوم ساخته می شوند. طراحی این درب ها به گونه ای است که قسمت شیشه ای کاملا شفاف بوده تا امکان مشاهده کامل اتاق برای پرسنل فراهم باشد. درب های اتوماتیک هرمتیک برای استفاده درب اتاق عمل، درب ICU، درب اتاق جراحی و محیط های ایزوله مناسب هستند

درب اتوماتیک بیمارستانی هرمتیک

درب اتوماتیک بیمارستانی سیل

درب اتوماتیک بیمارستانی سیل (Seal) یک قسمت بسیار حیاتی و حساس از زیر ساخت بیمارستان است که نقش مهمی در ایمنی و بهداشت بیماران و پرسنل در طول دوره درمان دارد. ساخت درب های اتوماتیک سیل یا هوابند با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و رعایت استانداردهای بهداشتی، انجام می شود و باید دارای ویژگی هایی همچون سرعت مناسب، حسگرهای ایمنی، صدا و لرزش کم و قابلیت ضدعفونی کردن باشند. مکانیزم حرکت درب اتوماتیک بیمارستانی سیل به این صورت است که پس از بسته شدن کمی به پایین و رو به جلو فشرده می شود و با درز بندی کامل، محیط را به طور تماما ایزوله می کند. از درب اتوماتیک بیمارستانی سیل در اتاق های تمیز و به اصطلاح کلین روم (clean room)، داروسازی، آزمایشگاه های پاتوبیولوژی و اتاق هایی که نیاز به ایزوله سازی قوی دارند استفاده می شود.

درب اتوماتیک بیمارستانی سیل

درب اتوماتیک بیمارستانی ضد تشعشع

درب اتوماتیک ضد تشعشع (شیلد) که با نام درب سربی نیز شناخته می شوند، درب اتوماتیک ضد تشعشع به دلیل داشتن لایه های سرب، از تابش اشعه های مضر محافظت می کنند. برای ساخت درب اتوماتیک ضد تشعشع، از مواد و فناوری های خاص استفاده می شود که قادر به جذب و جداسازی اشعه ها هستند. درب اتوماتیک ضد تشعشع یا درب سربی، به لحاظ داشتن لایه های سرب و سازه مقاوم ویژه، در ورودی رادیولوژی ها، مراکز پزشکی هسته ای و اصولا مکان هایی که به دلیل نوع فعالیت، احتمال تابش اشعه های خطرناک وجود دارد طراحی شده است.

درب اتوماتیک بیمارستانی ضد تشعشع

نکات خرید درب اتوماتیک بیمارستانی

درب های اتوماتیک بیمارستانی دارای مشخصات و استانداردهای خاصی هستند که برای تضمین ایمنی و بهداشت مراکز درمانی تعیین شده اند. یکی از نکاتی که باید در حین خرید به آن توجه شود این است که درب های بیمارستان باید دارای خواص ضد آتش باشند تا درصورت بروز آتش آن را گسترش ندهند. علاوه بر این درب های بیمارستانی باید دارای خواص ضد صوت باشند تا از نفوذ صداهای خارجی و داخلی جلوگیری کنند و بیماران و کارکنان در محیط ساکت استراحت کنند. این درب ها باید دارای خواص ضد عفونی و قابل شستشو نیز باشند تا از گسترش عفونت ها و بیماری ها جلوگیری شود. از دیگر نکاتی که باید در حین خرید درب اتوناتیک بیمارستانی به آن توجه شود این است که باید از نظر ایمنی، حفاظت و حریم شخصی استاندارد های لازم را داشته باشد و در صورت لزوم به تعویض و تعمیر بتوان قطعات آسیب دیده را تعمیر یا تعویض کرد.

قیمت درب اتوماتیک بیمارستانی

قیمت درب اتوماتیک بیمارستانی با توجه به نوع درب، جنس، ابعاد، برند و کیفیت آن متفاوت خواهد بود. برای دریافت قیمت انواع درب های بیمارستانی با کارشناسان فامکو تماس بگیرید یا به صفحه مورد نظر مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: