اره مویی چیست؟

اره مویی دستگاهی است که در کارگاه های نجاری برای برش و فرم دهی چوب در معرق کاری و منبت کاری مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه برای برش منحنی و مستقیم چوب، تخته سه لایی و ساخت مبلمان استفاده می شود.

مشخصات فنی اره مویی

بر روی اره مویی معمولا تیغه کوتاه 13 سانتیمتری نصب می شود که عمق برش آن بین 25 تا 51 سانتیمتر می باشد. اره مویی برقی در مقایسه با سایر اره ها دارای تیغ اره با دندانه های کم عمق تر است که معمولا بسیار ظریف هستند که تعداد دندانه در سانتیمتر 13 دندانه می باشد.

اره مویی

انواع اره مویی

اره مویی در دو مدل برقی و دستی تولید شده است که هر کدام متناسب با نیاز کاربر تهیه می شود.

اره مویی برقی

اره مویی برقی نیز از یک بازو U شکل درست شده که تیغ اره در انتهای این بازو نصب می شود و عملیات برش انجام می شود به کمک اره مویی برقی می توان چوب با ضخامت های بیشتری نسبت به اره مویی برقی را برش داد که خود اره مویی برقی دو مدل قابل حمل و رومیزی دارد که با توجه به حجم کاری توسط مشتری انتخاب می شود.

اره مویی برقی

اره مویی دستی

اره مویی دستی از یک کمان اره تشکیل شده که تیغ اره مویی به وسیله دو پیچ خروسکی روی کمان محکم می شود. عملیات برش با حرکت دست انجام می شود. از دیگر نکات قابل توجه هنگام استفاده اره مویی برقی دستی انتخاب تیغ اره مویی مناسب می باشد. به دستگاه اره مویی دستی، اره مویی کوچک یا اره مویی خانگی نیز گفته می شود.

اره مویی دستی

اجزا اره مویی

اجزا اره مویی

  1. میز کار
  2. اهرم تنظیم زاویه میز
  3. اهرم تنظیم سرعت
  4. تیغه
  5. نگهدارنده قطعه کار
  6. قفل نگهدارنده قطعه کار
  7. اهرم تنظیم زاویه تیغه

نحوه انتخاب اره مویی

انتخاب اره مویی برقی ارتباط مستقیم با نوع و حجم کار دارد. همچنین انتخاب اره مویی برقی مستلزم بررسی موارد مختلفی مانند نوع موتور، قدرت موتور، ابعاد دستگاه و توان موتور می باشد.

کاربرد اره مویی
  • منبت کاری
  • معرق کاری
  • برش منحنی
  • کابینت سازی
  • مبلمان سازی

مزایا اره مویی

  • قابل حمل
  • سهولت کاربری
  • افزایش سرعت کار

قیمت اره مویی

اره مویی مدل های متفاوتی دارد که هر کدام با توجه به مدل ها و مشخصات فنی و برند قیمت متفاوتی دارند لذا جهت استعلام قیمت انواع اره مویی برقی با کارشناسان ابزارآلات هایپر صنعت فامکو تماس حاصل فرمایید. توجه داشته باشید اره مویی برقی نیز همانند سایر ابزارآلات می تواند به شکل دست دوم نیز فروخته شود. این به آن دلیل است که قیمت اره مویی برقی ارزان در نوع دست دوم اندکی گول زننده باشد، اما کارشناسان ما توصیه می کنند تا اره مویی برقی دست دوم را خریداری نکنند تا متحمل هزینه های گزاف برای تعمیر نشوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: