درب اتوماتیک ریلی چیست؟

درب اتوماتیک ریلی یا اسلایدینگ که به آن درب اتوماتیک کشویی نیز گفته می شود، برای استفاده در محیط های داخلی و خارجی ساختمان ها طراحی شده است. این درب ها به صورت کشویی و روی ریل به طور خودکار حرکت می کنند.

هایپر صنعت فامکو به عنوان یکی از برترین تامین کنندگان تجهیزات ساختمانی در ایران، انواع درب اتوماتیک ریلی را ارائه می نماید. انواع درب های اتوماتیک اسلایدینگ یا ریلی به شرح زیر می باشد:

  • درب اتوماتیک ریلی شیشه ای
  • درب اتوماتیک گردان (دوار)
  • درب اتوماتیک مثلثی (زاویه ای)
  • درب اتوماتیک تلسکوپی
  • درب اتوماتیک منحنی (قوسی)
  • درب اتوماتیک سوله

مشخصات فنی درب اتوماتیک اسلایدینگ

درب های اتوماتیک ریلی با استفاده از سیستم حرکت کشویی حرکت می کنند. این سیستم شامل ریل های نصب شده در زیر و روی درب است که باعث حرکت صاف و پایدار درب می شود. در این درب اتوماتیک با استفاده از موتور و سیستم قفل، باز و بسته شدن صورت می گیرد. این سری از تجهیزات ساختمانی با استفاده از کنترل از راه دور، سنسورها یا سیستم های خودکار فعال می شوند.

درب اتوماتیک ریلی (اسلایدینگ)

انواع درب اتوماتیک ریلی

درب های اتوماتیک اسلایدینگ دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به معرفی هر یک از آنها می پردازیم.

درب اتوماتیک ریلی شیشه ای

درب اتوماتیک ریلی شیشه ای نوعی زیبا و مدرن از انواع درب است که به دلیل ساختار شیشه ای، دید وسیع تری از اتاق ارائه می دهد و باعث روشن تر شدن اتاق می شود. این درب زیبایی محیط را افزایش می دهد و با استفاده از نیروی الکتریکی و با داشتن کنترل سیستم های اتوماسیون به صورت خودکار باز و بسته می شود.

درب اتوماتیک ریلی شیشه ای

درب اتوماتیک گردان

درب اتوماتیک گردان یا چرخان از چندین قطعه تشکیل شده، از درب های لاکچری و زیبا به شمار می رود و شامل یک محفظه به شکل استوانه ای می باشد که فضای اصلی را می سازد. این درب متشکل از چند لنگه درب است که از لبه به صورت پره کنار هم قرار گرفته اند و به طور متوالی در حالت بسته قرار می گیرند. هنگامی که سیستم کنترل فرمان باز شدن می دهد، لنگه ها به صورت چرخشی و خودکار باز می شوند. معمولا در درب اتوماتیک دوار حسگرهای تشخیص وزن در کف زمین نصب می شوند و با تشخیص وزن و اعلام این حسگرها به سیستم کنترل، چرخش درب انجام می شود.

درب اتوماتیک گردان

درب اتوماتیک مثلثی

درب های اتوماتیک شیشه ای مثلثی نحوه عملکردی مشابه درب های ریلی دارند با این تفاوت که لت ها در دو ریل جداگانه و با زاویه 90 درجه از هم قرار گرفته اند و در زمان بسته شدن درب به هم می رسند.

درب اتوماتیک مثلثی

درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی شامل چند لایه شیشه می باشد که هر لایه یک قطعه شیشه است و به صورت عمود بر سطح زمین قرار می گیرد. لایه های شیشه به صورت تلسکوپی روی یکدیگر قرار می گیرند و به صورت ریلی باز و بسته می شوند. در حرکت این نوع درب ها لت ها (لنگه های درب برقی) به جای اینکه به سمت مخالف حرکت کنند به یک طرف و روی یکدیگر حرکت می کنند، به گونه ای که لت دوم با نصف سرعت لت اول حرکت می کند تا با سرعت مناسب و هماهنگ با هم به نقطه نهایی برسند.

درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک منحنی

این نوع درب اتوماتیک از جنس شیشه تولید می شوند که به واسطه طراحی منحنی و قوس دار خود جذابیت بالایی دارند. شیشه این درب ها قوس دار طراحی شده و با اسم های درب شیشه ای گرد، نیم دایره، کرو یا قوسی نیز شناخته می شوند و با ظاهر مدرن و زیبایی که دارند به محل نصب خود زیبایی و شکوه می بخشند. همچنین با نصب درب اتوماتیک شیشه ای دایره کامل، تبادل هوای داخل و خارج محیط به حداقل میزان می رسد و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

درب اتوماتیک منحنی

درب اتوماتیک سوله

درب اتوماتیک سوله به گونه ای ساخته می شود که علاوه بر میسر کردن رفت و آمد خودروها و افراد، امنیت سوله را نیز تامین می کند. برای سوله از انواع درب صنعتی استفاده می شود. در اینجا درب اتوماتیک ریلی سوله را معرفی می کنیم. درب اتوماتیک ریلی سوله، با مکانیزم حرکت کشویی روی یک ریل حرکت می کند. این درب از یک بدنه فلزی محکم و موتور قدرتمند ساخته می شود و با داشتن سرعت بالا، فرآیند ورود و خروج را تسهیل می کند.

درب اتوماتیک سوله

اجزای اصلی درب اتوماتیک ریلی

درب اتوماتیک ریلی شامل اجزای مختلفی است که با هماهنگی و تعامل آنها، عملکرد صحیح و قابل اطمینان درب تضمین می شود. این اجزا عبارتند از:

  • سیستم حرکتی: سیستم حرکتی درب اتوماتیک ریلی شامل مجموعه ای از قطعات است که با همکاری یکدیگر، حرکت صحیح و امن درب را فراهم می کنند. موتورها، چرخ دنده ها، رولرها و ریل ها اجزای اصلی درب اتوماتیک هستند. موتور در این درب ها به عنوان منبع اصلی قدرت برای حرکت درب عمل می کند. مکانیزم عملکردی به این صورت است که با استفاده از چرخ دنده ها، قدرت تولید شده به رولرها منتقل می شود تا درب در جهت مورد نظر حرکت کند. رولرها و ریل ها نقش مهمی در حفظ استحکام و پایداری درب دارند و به طور همزمان با حرکت درب، آن را هدایت می کنند.
  • سیستم کنترل: سیستم کنترل درب اتوماتیک ریلی شامل مجموعه ای از سنسورها و سیستم های کنترل است که اطلاعات لازم را به مرکز کنترل منتقل می کنند و با تحلیل اطلاعات دریافت شده، دستورات لازم را به سیستم حرکتی منتقل می کند.
  • سیستم امنیت: سیستم امنیت درب اتوماتیک ریلی شامل مجموعه ای از سنسورها، قفل ها و تجهیزات امنیتی است. سنسورها برای تشخیص موانع در مسیر حرکت درب استفاده می شوند و در صورت وجود موانع، حرکت درب را متوقف و از وقوع تصادف جلوگیری می کنند.

قیمت درب اتوماتیک ریلی

همان طور که اشاره شد، تنوع درب اتوماتیک ریلی زیاد است و با توجه به نیاز محیط می توان از هر یک از آنها استفاده کرد. قیمت هر کدام از درب های اتوماتیک ریلی نیز با توجه به عوامل مختلفی مثل ابعاد، نوع عملکرد، برند و تجهیزات متفاوت است. توصیه می شود برای کسب اطلاعات و قیمت انواع درب اتوماتیک ریلی با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید یا به صفحه مورد نظر مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: