تجهیزات کنترل سرمایش و گرمایش هوشمند

تجهیزات کنترل سرمایش و گرمایش هوشمند چیست؟

کنترل سرمایش و گرمایش هوشمند را کنترل هوشمند دما نیز می نامند که دلیل استفاده از این سیستم هوشمند، صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های برق می باشد. ماژول یا دیوایسی که قابلیت کنترل دما و امکاناتی همچون اجرای سناریوهای متفاوت و تعریف زمانبندی برای ایجاد تهویه مطبوع را داشته باشد، سیستم کنترل هوشمند سرمایش و گرمایش می گویند.

هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع کنترلر سرمایش و گرمایش هوشمند می باشد.

  • ترموستات دیواری
  • ترموستات مخفی
  • کلید هوشمند لمسی کولر آبی
  • ماژول کنترل گرمایش از کف

سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند

مشخصات فنی سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند

با سیستم هوشمند گرمایش و سرمایش می توان دمای ساختمان را همیشه در دمای متعادل ثابت تنظیم نمود. همچنین این امکان وجود دارد که دمای هر فضا را متناسب با دمای دلخواه خود تنظیم کنید فقط کافی است از طریق نرم افزار وارد تنظیمات سیستم هوشمند ساختمان شده و در هر منطقه دمایی تنظیمات مورد نظر خود را اعمال نمایید.

انواع کنترلر هوشمند سرمایش و گرمایش

در ادامه به بررسی انواع تجهیزات کنترل سرمایش و گرمایش هوشمند در هوشمند سازی ساختمان می پردازیم.

ترموستات دیواری

کنترل هوشمند دما در ساختمان به دو صورت انجام می پذیرد که متداول ترین نوع آن استفاده از ترموستات های دیواری می باشد. اساس کار این مدل از ترموستات ها به این صورت است که به وسیله سنسور دمای داخلی، دمای فضا را سنجیده و طبق سناریوهای تعریف شده فرمان لازم را به تجهیز سرمایش یا گرمایش می دهد. در برخی از این ترموستات های دیواری علاوه بر سنسور داخلی، ورودی سنسور های خارجی هم وجود دارد که این امر در صورت استفاده باعث می شود اندازه گیری دقیق تری نسبت به دمای محیط انجام پذیرد.

ترموستات دیواری

ترموستات مخفی

سیستم های هوشمند کنترل سرمایش و گرمایش ترموستات ها یا کنترلرهای هوشمند دما به صورت مخفی در تابلو برق و دور از دسترس عموم قرار می گیرد و به وسیله سنسور های دما که در مناطق دمایی تعبیه می شود اطلاعات دمای منطقه گرفته و بعد از پردازش اطلاعات طبق سناریوهای تعریف شده در کنترلر سیستم عمل می کند. تنظیم دمای دستی و تنظیمات سناریو در این گونه سیستم ها از طریق نرم افزار و تلفن همراه انجام می شود. این سیستم ها معمولا از چندین سنسور دما معادل گیری کرده و سپس میانگین دمایی محیط را مورد پردازش قرار می دهد. این امر موجب می شود تا تنظیم دما با دقت بیشتری انجام شود. همچنین در مواقعی که امکان کنترل دستی وجود نداشته باشد می توان از این سیستم ها استفاده کرد.

ترموستات مخفی

نکات سیم کشی ترموستات دیواری و مخفی

برای استفاده از سیستم کنترل هوشمند دما در نمونه ترموستات های دیواری باید ارتباط سیمی بین ترموستات و تجهیز سرمایشی یا گرمایشی برقرار باشد. در سیستم ترموستات های مخفی فقط لازم است از سنسورهای دما به ترموستات مخفی یا کنترلر مخفی دما سیم کشی شود و بقیه تنظیمات با نرم افزار انجام می شود.

کلید هوشمند لمسی کولر آبی

امروزه برای کنترل از راه دور یا کنترل از طریق ریموت از کلید های هوشمند کولر آبی نیز استفاده زیادی می شود. این کلیدها قابلیت کنترل از راه دور، ریموت یا خاموش کردن با زمان بندی را دارند.

کلید هوشمند لمسی کولر آبی

ماژول کنترل گرمایش از کف

ماژول کنترل گرمایش از کف یا ترموستات کنترل گرمایش از کف، مانند ترموستات های دیواری می باشد با این تفاوت که منطق خاموش و روشن کردن آن به دلیل لختی با انتقال حرارت سیستم گرمایش از کف متفاوت است.

ماژول کنترل گرمایش از کف

سنسور دما

سنسور دما انتقال اطلاعات دمایی به پردازنده اصلی را که معمولا ترموستات می باشد را بر عهده دارد. از این سنسور دما در ترموستات های دیواری و مخفی و گرمایش از کف استفاده می شود.

سنسور دما

کاربرد کنترل هوشمند دما

  • در تمامی ساختمان ها و اماکن که احتیاج به کنترل دما وجود دارد از این سیستم استفاده می شود. در فضاهای خاص که احتیاج به تهویه مطبوع یا دمای ثابت خاصی نیاز است می توان از این سیستم استفاده کرد مانند گلخانه ها، سالن های پرورش ماهیان، حیوانات و غیره.
  • سیستم هوشمند کنترل سرمایش و گرمایش این امکان را فراهم می کند که شما دمای هر اتاق را به صورت جداگانه تنظیم کنید یا زمان کار تجهیز را طبق زمانبندی مورد نظرتان تعریف کنید.
  • از دیگر کاربردهای کنترل هوشمند سرمایش و گرمایش کنترل از راه دور می باشد.. به عنوان مثال زمانی که شما به سفر رفته اید و گیاهان منزل نیاز به تهویه مطبوع دارند، می توانید از طریق تلفن همراهتان دمای منزل را متعادل نگه دارید.

مزایای تجهیزات کنترل سرمایش و گرمایش هوشمند

کنترل از راه دور سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان از مزیت های مهم سیستم هوشمند می باشد.

  • کنترل مجزا برای هر منطقه دمایی و تنظیم دماهای متفاوت برای هر وزن دمایی ساختمان بطور مثال اتاق کودک یا اتاق سالمند هر کدام جدا تنظیم دما داشته باشند.
  • برنامه ریزی از نظر زمان، قدرت و مدت کار کردن به راحتی امکان پذیر است و امکان تعریف کردن سناریوهای مختلف برای موقعیت های مختلف فراهم می باشد مانند سناریو تابستان یا سناریو شب و روز و غیره.
  • سیستم هوشمند کنترل دما این امکان را فراهم می کند که از مدیریت هوشمند و دمای محیط به صورت مداوم و آنلاین آگاهی داشته باشید و همین امر باعث کاهش مصرف انرژی می شود و هزینه های برق می شود.

با توجه به مزایای استفاده از سیستم هوشمند کنترل دما و استقبال از استفاده از آن شرکت های بسیاری اقدام به تولید این کنترلرها کرده اند که پیشنهاد می شود برای رفاه و آسایش و تحقق مزایای سیستم هوشمند از برند های معتبر استفاده و استعلام گرفته شود.

قیمت کنترل هوشمند سیستم سرمایش و گرمایش

قیمت کنترل هوشمند دما به عواملی زیادی بستگی ندارد و تنها مواردی که باعث اختلاف قیمت در بین آنها می شود برند، قابلیت های کنترلر، مدل ماژول کنترل دما و تعداد مناطق دمایی قابل کنترل است. می توانید برای انتخاب مناسب با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: