درب اتوماتیک لولایی چیست؟

درب اتوماتیک لولایی که با نام درب سوئینگ هم شناخته می شود، با استفاده از مکانیزم لولا به صورت افقی باز و بسته می شود. این نوع درب ها با استفاده از اپراتور، موتور و چشمی ها به جای باز و بسته شدن با دست، به صورت اتوماتیک و خودکار باز و بسته می شوند.

هایپر صنعت فامکو به عنوان یکی از تامین کنندگان تجهیزات ساختمانی در ایران، انواع درب های اتوماتیک لولایی را در مدل های زیر ارائه می نماید:

  • درب اتوماتیک لولایی شیشه ای
  • درب اتوماتیک لولایی تاشو

مشخصات فنی درب اتوماتیک لولایی

درب اتوماتیک سوئینگ یا لولایی به دلیل مکانیزم حرکت لولایی یکی از پرکاربردترین درب های اتوماتیک است و در فضاهای مختلف کاربرد دارد. این درب ها قابلیت تردد نامحدود دارند و در سیکل کاری 24 ساعته می توان از آنها استفاده کرد. در حالت استاندارد عرض درب بازشو 120 سانتیمتر است اما در سایز های متفاوت قابل اجرا می باشد. درب اتوماتیک لولایی در ساختمان های مسکونی، تجاری، بیمارستانی و اداری در انواع مدل های درب اتوماتیک لولایی تک لنگه و درب اتوماتیک لولایی دو لنگه استفاده می شوند و علاوه بر زیبایی ظاهری، تاثیر بالایی در امنیت محیط دارد.

درب اتوماتیک لولایی

انواع درب اتوماتیک لولایی

درب اتوماتیک لولایی در انواع زیر تولید و ارائه می شود.

درب اتوماتیک لولایی شیشه ای

درب اتوماتیک لولایی شیشه ای شامل یک فریم، شیشه سکوریت، چشمی و اپراتور می شود. این درب ها طراحی شده اند تا بدون نیاز به تعویض درب قدیمی، قابل نصب بر روی هر نوع درب لولایی باشند و توانایی باز و بسته کردن خودکار درب ها را به داخل فضای ساختمان اضافه کنند. درب اتوماتیک لولایی شیشه ای به درب لولایی قدیمی شباهت دارد و عمده ترین تفاوت آنها در سیستم حرکتی خودکار است. درب اتوماتیک لولایی شیشه ای دارای سیستم حرکت خودکار است که با استفاده از موتور و سنسور ها، درب را به صورت خودکار باز و بسته می کند. این نوع درب از شیشه شفاف یا نیمه شفاف ساخته می شود و به دلیل ظاهر زیبا بسیار پر استفاده است.

درب اتوماتیک لولایی شیشه ای

درب اتوماتیک لولایی تاشو

درب اتوماتیک لولایی تاشو که به درب اتوبوسی مشهور است یک نوع درب است که عموما با چارچوب فلزی و شیشه ساخته می شود. این درب ها برای ورود و خروج افراد و محصولات به ساختمان ها و فضای داخلی استفاده می شوند. درب اتوماتیک تاشو به نوعی همان درب لولایی است که از هر طرف به دو قسمت تقسیم شده و یک لولا از وسط دو قسمت درب عبور می کند. درب های اتوماتیک تاشو شیشه ای علاوه بر زیبایی و استحکام، امکانات امنیتی و راحتی بالایی را نیز فراهم می کنند.

درب اتوماتیک لولایی تاشو

اجزای اصلی درب اتوماتیک لولایی

درب های خودکار از اجزای مختلفی که هماهنگ با هم کار می کنند تشکیل شده اند که اجزای اصلی را بررسی می کنیم:

بدنه درب اتوماتیک لولایی: قسمت اصلی هر نوع درب، بدنه آن است که بسته به نیاز محیط از جنس های فلزی، شیشه ای یا چوبی ساخته می شود. بدنه درب اتوماتیک لولایی باید کیفیت ساخت بالایی داشته باشد تا بتواند فشار و ضربه های مختلف را تحمل کند و همچنین در برابر آب، رطوبت و شرایط جوی سخت پایدار باشد.

کنترل باکس: واحد کنترل درب اتوماتیک شامل مدارهای الکترونیکی و سیستم های کنترلی می باشد. واحد کنترل با گرفتن سیگنال از سنسورها و تحلیل آنها و ارسال دستور حرکتی به موتور، مدیریت عملکرد درب اتوماتیک را انجام می دهد. این باکس شامل مدارهای الکترونیکی و سیستم های کنترلی است که به واسطه آن، درب قابل کنترل و مدیریت می شود.

موتور الکتریکی: موتور الکتریکی و جک برقی که برای حرکت و تولید قدرت لازم برای باز و بسته شدن درب استفاده می شود.

مزایای درب های اتوماتیک لولایی

استفاده از درب های اتوماتیک لولایی دارای مزایای فراوانی است. این درب ها با سیستم های الکترونیکی و مکانیکی کنترل می شوند و قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک را دارند، به همین دلیل مزیت های خاصی دارند از جمله:

  • راحتی استفاده: یکی از مزایای بارز استفاده از درب اتوماتیک لولایی راحتی استفاده از آن است. با داشتن چنین درب هایی نیاز به باز و بسته کردن درب به صورت دستی وجود ندارد و فقط با فشردن یک دکمه یا تشخیص سنسورها، درب به صورت خودکار باز و یا بسته می شود. این ویژگی به خصوص برای افراد مسن، کودکان و افرادی که دارای محدودیت حرکتی هستند بسیار مفید است.
  • افزایش امنیت: درب های اتوماتیک لولایی به دلیل سیستم های الکترونیکی و مکانیکی پیشرفته ای که دارند، امنیت بالاتری را به محل ارائه می دهند. این درب ها معمولا مجهز به قفل برقی و سیستم هایی هستند که فقط اجازه ورود به افراد تایید هویت شده می دهند.
  • کارایی بالا: درب های اتوماتیک لولایی با استفاده از مکانیسم ساده لولا و موتور های الکتریکی، زیبایی ظاهری و دوام بالایی را به کاربران خود ارائه می دهند.

قیمت درب اتوماتیک لولایی

قیمت درب اتوماتیک لولایی متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل اندازه و ابعاد درب، جنس درب، نوع سیستم اتوماسیون، نوع مکانیزم باز و بسته شدن و همچنین هرینه نصب و نگهداری می باشد. برای کسب اطلاع دقیق و دریافت مشاوره انواع درب لولایی با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: