کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی از انواع درب اتوماتیک است که به آن کرکره ریموت دار یا کرکره اتوماتیک نیز می گویند. در واقع می توان کرکره های برقی را جایگزین کرکره های دستی دانست که به کمک یک موتور الکتریکی و یک کلید باز و بسته می شوند. از کاربردهای کرکره برقی می توان به مکان های مختلف مانند پارکینگ ها، مراکز تجاری، مغازه ها و غیره اشاره نمود.

کرکره برقی

انواع کرکره برقی

هایپر صنعت فامکو به عنوان یکی از تامین کنندگان تجهیزات کنترل عبور و مرور، انواع کرکره برقی را در مدل های زیر ارائه می نماید:

  • کرکره برقی سیستم مرکزی
  • کرکره برقی سیستم توبلار
  • کرکره برقی سیستم ساید
  • کرکره برقی آلومینیومی
  • کرکره برقی پلی کربنات
  • کرکره برقی رول گيتر
  • کرکره برقی گالوانیزه فوم دار
  • کرکره برقی فولادی

مشخصات فنی کرکره برقی

کرکره برقی یک نوع درب اتوماتیک بوده و شامل چندین قطعه می باشد که همگی به طور هماهنگ با یکدیگر کار می کنند تا عملکرد صحیح کرکره برقی تضمین شود. کرکره برقی در دسته بندی کلی براساس نوع موتور در سه نوع سیستم مرکزی، سیستم توبلار و سیستم ساید عرضه می شود. موتور، نقش اصلی را در کرکره برقی داشته به طوری که عمل باز و بسته شدن بر عهده آن می باشد. همچنین بخش مهم دیگر کرکره برقی، سیستم کنترل است که مسئول مدیریت عملکرد کلی می باشد.

انواع کرکره برقی

کرکره های برقی را می توان براساس نوع موتور کرکره برقی و جنس تیغه به صورت زیر دسته بندی کرد که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

کرکره برقی براساس نوع موتور

کرکره برقی را می توان براساس نوع موتور استفاده شده در آنها به صورت سیستم مرکزی، توبلار و ساید دسته بندی نمود که در ادامه به بررسی هر یک پرداخته ایم.

  • کرکره برقی سیستم مرکزی

سیستم کرکره مرکزی یا سانترال یک سیستم کنترلی است که برای تبدیل کرکره های دستی قدیمی به کرکره اتوماتیک خودکار استفاده می گردید و امروزه به دلیل نصب سخت و استهلاک بالا استفاده از آن در محل های کم تردد و موارد خاص انجام می شود.

کرکره برقی سیستم مرکزی

  • کرکره برقی توبلار

کرکره توبلار یا تیوبلار به دلایل مختلفی مثل قیمت مناسب، وزن پایین، صدای کم، نصب آسان و امنیت بالا محبوبیت دارد. موتور این کرکره برقی، پر استفاده ترین نوع موتور در میان انواع دیگر بوده و برای کرکره هایی با وزن کمتر از 300 کیلوگرم در ساختمان های مسکونی، فروشگاه ها و مکان های تجاری استفاده می شود.

کرکره برقی توبلار (کرکره برقی تیوبلار)

  • کرکره برقی ساید

سیستم کرکره برقی ساید قدرتمندترین نوع موتور کرکره است و برای کرکره های با وزن بالا و محل های شلوغ و پرتردد مناسب می باشد. از این نوع کرکره برقی در مجتمع های مسکونی پرتردد، کارخانه ها، مراکز تجاری بزرگ و به طور کلی در محیط های شلوغ و فضاهای بزرگ استفاده می شود.

کرکره برقی ساید

کرکره برقی براساس نوع تیغه

یکی از اجزای مهم کرکره های برقی تیغه بوده که می توان آنها را براساس جنس تیغه به صورت آلومینیومی، پلی کربنات، رول گیتر، گالوانیزه فوم دار و فولادی دسته بندی نمود.

  • کرکره برقی آلومینیومی

در کرکره برقی آلومینیومی از آلومینیوم به عنوان ماده اصلی در ساخت تیغه های آن استفاده شده است که به دلیل خصوصیات منحصر به فرد آن از جمله سبک بودن، مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی، قابلیت باز و بسته شدن سریع، طول عمر بالا و خاصیت غیر مغناطیسی محبوبیت خاصی دارد.

کرکره برقی آلومینیومی

  • کرکره برقی پلی کربنات

کرکره برقی پلی کربنات شفاف یک نوع کرکره با مکانیزم حرکتی خودکار است که تیغه های آن از مواد اولیه پلی کربنات بوده و بین فواصل آنها از میله های استیل یا آلومینیوم استفاده شده است. کرکره برقی پلی کربنات به دلیل طراحی منحصر بفردی که دارد به محل نصب زیبایی می بخشد. این کرکره برقی مناسب فضاهایی است که بنا به دلایل خاص یا امنیتی نیاز است که داخل آن دیده شود. از ویژگی های کرکره برقی شفاف می توان به خاصیت های ضد ضربه، ضد گلوله، غیر قابل اشتعال و ضد اشعه اشاره نمود.

کرکره برقی پلی کربنات

  • کرکره برقی رول گیتر

کرکره رول گیتر که به کرکره امنیتی نیز معروف است، به دلیل داشتن میله فولادی یا استیل توپر بین تیغه ها خاصیت ضد برش دارد و به دلیل داشتن غلتک های امنیتی در قسمت بالای آن به راحتی از جای خود خارج نمی شود. همچنین تیغه های این کرکره از جنس پلی کربنات بوده و مقاومت بسیار بالایی دارند. کرکره برقی رول گیتر به دلیل استحکام و امنیت بالا در محیط هایی مانند بانک ها و طلا فروشی ها استفاده بیشتری دارد. لازم به ذکر است که این نوع کرکره شباهت بسیار زیادی به کرکره برقی پلی کربنات دارد و تفاوت آنها در میله های بین تیغه ها می باشد.

کرکره برقی رول گیتر

  • کرکره برقی گالوانیزه فوم دار

کرکره برقی گالوانیزه از ورق نازک گالوانیزه تولید می شود که داخل این ورق ها از فوم پلی اورتان (عایق صدا و حرارت) پر شده است. این نوع کرکره برقی نسبت به مدل های دیگر از استحکام و مقاومت کمتری برخوردار است اما با توجه به قیمت مناسب و عملکرد بی صدا گزینه خوبی برای استفاده در پارکینگ ساختمان ها می باشد.

کرکره برقی گالوانیزه فوم دار

  • کرکره برقی فولادی

کرکره برقی فولادی شامل تیغه ها، ریل ها و قطعات فولادی است که به هم متصل شده اند. کرکره برقی فولادی مقاومت فوق العاده ای دارد و برای اماکنی که امنیت اولویت اول آنها است، بهترین گزینه می باشد. تیغه های کرکره برقی فولادی در دو نوع پانچ شده (سوراخ دار) و ساده تولید و استفاده می شوند.

کرکره برقی فولادی

مزایای کرکره برقی
  • راحتی و سهولت استفاده: اصلی ترین مزیت استفاده از کرکره برقی راحتی استفاده از آن است. با استفاده از یک کنترل از راه دور می توان کرکره را به آسانی باز و بسته کرد.
  • امنیت: کرکره های برقی معمولا دارای سیستم قفل هوشمند با کدهای امنیتی تعریف شده هستند که امنیت و حفاظت محیط را تضمین می کنند.
  • سرعت: کرکره های برقی بلافاصله بعد از فشردن دکمه ریموت یا تشخیص هویت توسط سیستم های کنترل به سرعت باز یا بسته شده که این امر موجب کاهش زمان انتظار و ترافیک می شود.
  • طول عمر بالا: کرکره های برقی از مواد با کیفیت ساخته شده که در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم می باشد.
  • زیبایی ظاهری: کرکره های برقی با طرح و رنگ بندی های متنوع ارائه می شوند که برای هماهنگی با محیط می توان از آنها استفاده نمود.

قیمت کرکره برقی

کرکره های برقی دارای تنوع و کاربردهای متفاوتی می باشند که نوع موتور کرکره و تیغه های آن تاثیر زیادی در قیمت این محصول دارد که پس از بررسی موارد ذکر شده قیمت کرکره های برقی مشخص می شود. برای کسب اطلاع دقیق از جزئیات کرکره برقی و قیمت بروز می توانید با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: