دوربین پوش راد ویدئومتری

دوربین پوش راد ویدئومتری چیست؟

دوربین پوش راد یا دوربین کابلی برای بازرسی تاسیسات به کار می رود و در انتهای یک کابل فایبرگلاس منعطف قرار می گیرد، به دلیل انعطاف پذیری برای بازرسی در مسیر و تاسیسات پر پیچ و خم قابل استفاده بوده و امکان بازرسی، تهیه ویدئو و ذخیره اطلاعات، انتقال تصاویر ویدئویی را در لحظه و در شرایط سخت برای اپراتور فراهم می سازد.

بازرسی لوله های پایپینگ با روش های قدیمی مثل بازرسی با دوربین معمولی یا خزنده ها کار بسیار دشوار و زمانبری است و در مواقعی به دلیل باریک بودن یا خم های زیاد نمی توان از آنن روش ها استفاده نمود. در این موارد دوربین های کابل فایبر گلاس منعطف یا دوربین های پوش راد پیشنهاد می گردد. دوربین پوش راد ویدئومتری فاضلاب (Pushrod Camera) منجر به شناسایی آسیب ها در لوله های مختلف شده و امکان دسترسی به لوله هایی که در مکان های سخت و دشوار هستند را فراهم می کند. این دوربین ها با IP68 امکان غرق شدن در آب به صورت کامل را دارند و برخی از قطعات دوربین های پوش راد ویدیومتری قابلیت تعویض دارند که این امر موجب صرفه جویی، طول عمر بیشتر دوربین خواهد شد

دوربین پوش راد ویدئومتری بازرسی لوله

دوربین پوش راد ویدئومتری می تواند مناطق آسیب دیده در لوله را به راحتی نشان دهد که این امر موجب می شود پیمانکار بتواند بدون نیاز به تعویض لوله، آسیب هایی همچون لغزش و یا شکستگی را به خوبی شناسایی کرده و روش مناسبی برای بازسازی یا تعمیر نقطه ای مکانیکی لوله انتخاب کند و با کمترین تخریب در مسیر ها و تاسیسات به نقطه هدف و آسیب دیده نزدیک شده و دقیقا همان نقطه را ترمیم و بازسازی کند.بردهای کنترلی دوربین پوش راد ویدیومتری دارای قابلیت اطمینان و ایمنی بالا می باشد که با این تفاسیر نگرانی در رابطه با ارسال و نگهداری داده های تصویری و صدا وجود ندارد. به دلیل وجود سیالات مختلف، لنز دوربین های پوش راد دارای IP68 می باشند تا در زمان تصویربرداری مشکلی به وجود نیاید و دستگاه به کار خود ادامه دهد. در راستای بازرسی بهتر و بالا بردن روشنایی و وضوح تصاویر ارسالی بر روی این دوربین ها LED هایی تعبیه شده که در برندهای مختلف از 2 تا 12 عدد متغیر می باشد. همانطور که ذکر شد دوربین پوش راد ویدئومتری قابلیت ثبت تصاویر در زمان فیلمبرداری روی فلش مموری، SD Card و حافظه USB را دارد. این دوربین های فاضلاب به صورت شارژی بوده که با توجه به مدل و نوع کارایی با هر بار شارژ از 6 تا 8 ساعت می توان از آنها استفاده نمود.

انواع دوربین پوش راد

هایپر صنعت فامکو به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان انواع تجهیزات پایپینگ همچون انواع اتصالات لوله و غیره با بیش از دو دهه سابقه اجرای پروژ های مختلف در حوزه پایپینگ عرضه کننده انواع تجهیزات بازرسی لوله همچون سیستم پوش راد در انواع زیر می باشد:

  •  دوربین پوش راد ویدئومتری کابلی بازرسی لوله
  • دوربین پوش راد ویدئومتری کابلی پن اند تیلت (Pan & Tilt) بازرسی لوله

دوربین پوش راد کابلی بازرسی لوله

این نوع دوربین پوش راد ویدئومتری به دلیل ثابت بودن دوربین، عموما برای مکان هایی با عمق کم مانند لوله های منازل در نقاطی مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، بازرسی تاسیسات فاضلاب شهری، بازرسی و پایپینگ لوله ها از قطر 60 تا 160 میلیمتر و غیره استفاده می شود و یک تجهیز پرکاربرد در حوزه پایپینگ به حساب می آید. فروش دستگاه ویدئومتری چاه برای بازرسی تاسیسات مختلف کاربرد دارد و به راحتی می توان بازدید چاه با دوربین را فراهم ساخت. این تجهیز حتی در خصوص پروژه هایی که به ویدیومتری چاه عمیق نیاز دارند به کار می رود. البته لازم به ذکر است ثابت بودن دوربین در عملکرد آن اختلالی ایجاد نمی کند زیرا به صورت کشویی و بسیار منعطف طراحی و تولید شده است که به آسانی به اطراف خم شده و از بخش های دارای خم و منحنی نیز به راحتی تصویربرداری کند.

دوربین پوش راد ویدئومتری میله فشاری

دوربین پوش راد کابلی پن تیلت بازرسی لوله

سیستم بازرسی پن اند تیلت به دلیل داشتن قابلیت تغییر زاویه عمودی و افقی برای بازرسی خطوط لوله های پیچیده و دارای انشعاب مناسب تر است زیرا با دامنه حرکتی گسترده ای که دارد می تواند به وضوح مشکلات و آسیب های خطوط لوله را شناسایی کند. سری دوربین حفاری چاه در این نوع دوربین پوش راد دارای عملکردهای چرخشی و حسگر می باشد. شایان ذکر است که در مدل های بدون چرخش و با دوربین های ثابت، زاویه دید دوربین ها 120 درجه بوده و دید بسیار کاملی را از تاسیسات به کاربر می دهد و امکان بازرسی را با دقت، شفافیت و کیفیت بالا ارائه می دهد.

دوربین پوش راد ویدئومتری پن تیلت

اجزای دوربین پوش راد ویدئومتری

اگر بخواهیم به طور کلی اجزای دوربین پوش راد را شرح دهیم، این دستگاه شامل یک کنترل کننده اصلی یکپارچه، یک حلقه کابل فشاری در متراژ مختلف و یک دوربین با دقت و استحکام بالا می باشد. این دوربین ها دارای بدنه استیل و مقاوم هستند از این رو در برابر خوردگی و نفوذ سیال به داخل مقاومت مطلوبی دارند و برای محیط های سخت و خشن ساخته شده و با تمام محیط های تاسیساتی مختلف سازگاری دارد.

نحوه عملکرد دوربین پوش راد ویدئومتری

نحوه عملکرد دوربین پوش راد ویدئومتری بسیار ساده و در عین حال قدرتمند و کارآمد می باشد. عمکلرد به گونه ای است که دوربین آندوسکوپی خط لوله توسط کابل فایبرگلاس منعطف به داخل لوله یا محل مد نظر فشار داده شده و از محل عبور موردنظر عکس، فیلم و صدا تهیه می کند.

لزوم استفاده از دوربین پوش راد ویدئومتری

در نظر داشته باشید ممکن است در خط لوله یا فاضلاب های صنعتی متوجه گرفتگی های مکرر یا به طور کلی مشکل در روند طبیعی کار شده باشید، از این رو به منظور تشخیص مشکل به وجود آمده باید بازرسی های لازم را انجام دهید حال اگر این مشکل در یک خط لوله بزرگ و یا فاضلاب های صنعتی اتفاق افتاده باشد با یک بازرسی سطحی نمی توان آن را شناسایی کرد. دوربین های پوش راد ویدئومتری این امکان را به شما می دهد تا به آسانی محل های دور از دسترس را بازرسی کرده و دوربین بازرسی خط لوله فاضلاب صنعتی با انتقال تصاویر به صورت Real Time (بلادرنگ) امکان تشخیص و بازرسی لوله یا فاضلاب را فراهم می کند. عموما از این دوربین ها در خط لوله های بزرگ و فاضلاب های صنعتی استفاده می شود زیرا دوربین پوش راد ویدئومتری توانایی شناسایی موقعیت فیزیکی و عمق هر نوع گرفتگی یا انسداد، تجمع چربی، شکستگی، خوردگی، نشت و فرو ریختگی لوله را دارد.

پس از تشخیص موارد ذکر شده توسط تصاویر ارسالی، این دوربین شلنگی چراغدار دو راه حل پیشنهاد می گردد، در صورت تجمع زباله و لجن می توان از فرآیند هیدروجتینگ استفاده کرد. در این فرآیند با استفاده از آب با فشار و سرعت بالا، گرفتگی به وجود آمده را برطرف نمود. در صورت تشخیص آسیب در خط لوله نیز می توان آن را تعویض و یا با توجه به مشکل پیش آمده، آن را تعمیر نمود. دوربین بازرسی عمیق، روند بازرسی را سریع و ساده تر می کند. از این دوربین می توان علاوه بر شناسایی آسیب برای بازرسی های دوره ای نیز استفاده نمود تا از سلامت خطوط لوله و تجهیزات آن اطمینان حاصل کرد. دوربین پوش راد ویدئومتری این امکان را فراهم می کند تا ویدئوهای گرفته شده را به آسانی ذخیره کنیم که این امر موجب می شود تا در صورت مشاهده مشکلات مشابه با توجه به تجربه قبلی عمل کنیم.

کاربرد دوربین پوش راد ویدئومتری
  • بازرسی و آزمایش فاضلاب های مسکونی و تجاری کوچک
  • استفاده در کارخانه های خاص و مهندسی عمران
  • لوله های باریک و منحنی
  • دودکش های خانگی و صنعتی
  • امکان بررسی فضاهای محدود و دور از دسترس
  • بررسی مخازن دارای خطر و ممنوعیت ورود
  • امکان استفاده در تاسیسات و موتورخانه ها در لوله های آب سرد و گرم
  • استفاده در بررسی دیگ های بخار
  • تاسیسات و صنایع پترو شیمی
  • تاسیسات و صنایع پالایشگاهی
  • تاسیسات نیروگاه های برق
  • تاسیسات و مسیر های عبوری گاز
  • بازدید و بررسی دودکش های کارخانه ها

مزایا دوربین پوش راد ویدئومتری
  • امکان استفاده از دوربین با قطر متفاوت با توجه به خط لوله مورد نظر
  • امکان یکسان سازی نور دوربین با نور محیط
  • قدرت و دقت بالا در تشخیص آسیب
  • دارای سیستم ذخیره سازی تصاویر و صدا
  • قابلیت استفاده برای لوله هایی با قطر کوچک
  • امکان استفاده بدون قطع سرویس فاضلاب
  • امکان تغییر دوربین با توجه به قطر لوله
  • کابل فایبرگلاس منعطف و کابل با طول متنوع
  • آب بندی با استاندارد IP68
  • بازرسی سریع و آسان
  • امکان اتصال بی سیم
  • قابل حمل بودن

قیمت دوربین پوش راد ویدئومتری

قیمت دوربین ویدیومتری چاه آب و قیمت دوربین چاه عمیق متناسب با پوشش دهی متراژ مورد نظر و سایر ویژگی های دیگر متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت دستگاه ویدئومتری شبکه فاضلاب می توانید با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: