لوازم مصرفی فیلتراسیون و تصفیه

فروش لوازم مصرفی فیلتراسیون و تصفیه

لوازم مصرفی فیلتراسیون و تصفیه شامل لوازم و قطعاتی است که هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض دارند. لوازم یا قطعاتی که برای عملکرد فیلتراسیون یعنی همان جداسازی ذرات جامد از گاز یا مایع مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است از جنس پارچه، کاغذ، فلز و غیره باشند و می توانند به تنهایی یا با نصب در دستگاه های مختلف از جمله دستگاه بگ فیلتر، مورد استفاده قرار گیرند.

در نظر داشته باشید که با عبور ذرات جامد از منافذ بعضی از این لوازم که نقش فیلتر را ایفا می کنند، پس از مدتی کارایی و توان جذب آلایندگی کاهش می یابد و باید تعویض گردد. علاوه بر این، در بعضی دستگاه ها قطعاتی وجود دارند که ممکن است در اثر ضربه، استفاده نادرست، کیفیت پایین یا دلایل دیگر آسیب دیده و از بین بروند. در ادامه به معرفی اینگونه قطعات، لوازم و فیلترها که پس از مدتی مستهلک می شوند، می پردازیم.

لوازم مصرفی فیلتراسیون و تصفیه

انواع لوازم مصرفی فیلتراسیون و تصفیه

هایپر صنعت فامکو با سابقه ای درخشان در خصوص تجهیزات فیلتراسیون و تصفیه، ارائه دهنده انواع لوازم مصرفی فیلتراسیون و تصفیه به شرح زیر می باشد.

  • کیسه بگ فیلتر
  • سبد و ونتوری بگ فیلتر
  • فیلتر سقفی اتاق رنگ
  • فیلتر کیسه ای
  • فیلتر هپا
  • فیلتر کارتریجی هوا

کیسه بگ فیلتر

کیسه بگ فیلتر یا غبارگیر یک کیسه پارچه ای استوانه ای می باشد که وظیفه جذب ذرات جامد، گرد و غبار و آلاینده ها از هوا را در دستگاه بگ فیلتر یا غبارگیر کیسه ای بر عهده دارد. این کیسه فیلتر از جنس های مختلف از جمله پلی استر، تفلون، نومکس و فایبرگلاس تولید می شود و در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، شیمیایی، معدنی، فولاد و غیره کاربرد دارد. کیسه های بگ فیلتر پس از مدتی نیاز به تعویض دارند. زیرا با جذب ذرات جامد توسط کیسه، پس از مدتی منافذ بسته می شوند و کیسه توانایی خود را در جذب ذرات از دست داده و درنتیجه آلاینده ها در هوا پخش می شوند. همچنین به دلایل متعددی از جمله عدم استفاده از سبد و ونتوری، نصب بگ فلیتر به صورت نامناسب، جنس بی کیفیت و گرماژ (وزن واحد سطح پارچه) پایین پارچه، دمای بالای هوای ورودی، دوخت ضعیف و غیره امکان پارگی یا سوختن کیسه های بگ فیلتر و در نهایت تعویض ضروری و زودهنگام کیسه نیز وجود دارد.

کیسه بگ فیلتر

سبد و ونتوری بگ فیلتر

از سبد و ونتوری در دستگاه فیلتر کیسه ای یا بگ فیلتر، برای نگهداری، محافظت و افزایش عمر کیسه بگ فیلتر استفاده می شود. در واقع به سبد هایی از جنس های مختلف از جمله فولاد، مسوار و استیل که برای اسکلت بندی کیسه بگ فیلتر مورد استفاده قرار می گیرند سبد یا کیج و به قیف های آلومینیومی یا پلاستیکی که جریان هوا را به داخل کیسه به طور صحیح هدایت می کنند، ونتوری یا شیپوری بگ فیلتر می گویند.

سبد و ونتوری بگ فیلتر

فیلتر سقفی اتاق رنگ

فیلتر اتاق رنگ برای تصفیه هوای حاوی ذرات رنگ موجود در اتاق رنگ آمیزی در صنایع مختلف از جمله خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. این فیلتر در سقف اتاق نصب می گردد و هوای آلوده ای که به کمک فن به سقف می رسد را فیلتر کرده و ذرات رنگ را جذب می کند.

فیلتر سقفی اتاق رنگ

فیلتر کیسه ای

فیلتر کیسه ای که با عنوان فیلتر چند کیسه ای هم شناخته می شود، برای جذب ذرات گرد و غبار و آلاینده ها در دستگاه هایی مثل هواساز و سیستم های تهویه در کارخانجات داروسازی، شیمیایی و صنایعی از این قبیل کاربرد دارد. فیلتر کیسه ای معمولا از جنس پلی استر تولید شده و عمر مفید آن با توجه به میزان افت فشار در جریان هوا مشخص می گردد.

فیلتر کیسه ای

فیلتر هپا

فیلتر هپا یکی دیگر از انواع فیلتر های تصفیه هوا می باشد که کارایی بسیار بالایی داشته و می تواند ذرات با ابعاد بسیار پایین در حد 0.3 میکرون را جذب کند. این فیلتر از الیاف فایبرگلاس، پوشال یا پارچه و حصیر خاص تا شده به صورت آکاردئونی تشکیل شده و می تواند ذرات ریز، باکتری ها، گرده، هاگ و کپک را جذب کند.

فیلتر هپا

فیلتر کارتریجی هوا

فیلتر کارتریجی گاز برای جداسازی ذرات جامد معلق در هوا یا گاز با ابعاد حدودی 5 تا 15 میکرون مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع فیلتر ها در جنس های پلی استر، فایبرگلاس، آنتی استاتیک و غیره تولید می شوند و به علت شکل کارتریجی یا تا شده ای که دارند، سطح فیلتراسیون و راندمان بالاتری نسبت به مدل های مشابه دارند.

فیلتر کارتریجی هوا

ضرورت تعویض به موقع لوازم مصرفی فیلتراسیون و تصفیه

راندمان و کارایی لوازم مصرفی که ذکر شد، از جمله انواع فیلتر های هوا مثل کیسه بگ فیلتر، فیلتر چند کیسه ای و فیلتر هپا با گذشت زمان کاهش پیدا کرده و پس از مدتی باعث پخش غبار و آلاینده ها در هوا و یا آسیب رساندن به دستگاه مربوطه و فن می شوند. تعویض به موقع این لوازم به عمر طولانی دستگاه، افزایش راندمان، جذب کامل ذرات جامد و آلاینده ها، داشتن محیط پاکیزه و عدم آسیب رسیدن به فن و سایر تجهیزات جانبی کمک می کند. تعویض زود هنگام این لوازم نیز علاوه بر اینکه کمکی به افزایش راندمان نخواهد کرد، باعث ضرر و افزایش هزینه ها خواهد شد. بنابراین باید به صورت دوره ای و منظم فیلتر ها و سایر قطعات مصرفی حوزه فیلتراسیون، توسط اپراتور آموزش دیده بررسی شده و به میزان گرد و غبار و ذرات جامد موجود در هوا، میزان فشار جریان هوا و غیره توجه نمود و در زمان مناسب به تعویض لوازم و قطعات مصرفی پرداخت.

نحوه انتخاب لوازم مصرفی فیلتراسیون و تصفیه

برای انتخاب و خرید لوازم مصرفی حوزه فیلتراسیون و تصفیه باید به عوامل مختلفی توجه نمود. در ادامه عوامل مهم را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • برآورد میزان گرد و غبار یا ذرات جامد موجود در هوا
  • مشخص نمودن ابعاد و اندازه ذرات
  • اندازه گیری دمای هوای ورودی به فیلترها
  • بررسی میزان فشار جریان هوا
  • بررسی خواص شیمیایی و الکتریکی ذرات جامد
  • بررسی میزان رطوبت هوا
  • عدم وجود زائده یا زنگ زدگی روی قطعاتی مثل ونتوری و سبد

قیمت لوازم مصرفی تصفیه و فیلتراسیون

لوازم مصرفی تصفیه و فیلتراسیون شامل موارد مختلفی از جمله کیسه بگ فیلتر، سبد و ونتوری، فیلتر هپا، فیلتر کیسه ای و غیره می باشد و قیمت هر مورد وابسته به مشخصات خاص خود و سفارش و درخواست مشتری می باشد. بنابراین برای اطلاع از قیمت این لوازم و مشاوره خرید این محصولات، با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: