الکتروموتور کولری

قیمت :
1,950,000
تومان
قیمت :
1,845,000
تومان

فروش انواع موتور کولر یا الکتروموتور کولری

کولرهای آبی یکی از مهم ترین تجهیزات خانگی خصوصا در فصل تابستان هستند. محرک کولرهای آبی موتور آن است که به الکتروموتور کولری یا دینام کولری نیز شناخته می شوند. الکتروموتور کولری نوع دیگری از الکتروموتورها می باشند که برای استفاده در کولرهای خانگی برای به حرکت در اوردن پروانه کولر مورد استفاده قرار می گیرند. موتور کولری که با نام دینام کولری نیز شناخته میشوند با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی باعث چرخیدن پروانه های کولر شده و موجب پرتاب باد به اطراف می گردد.

الکتروموتور کولری در توان های مختلف بنا به ظرفیت کولر طراحی و ساخته می شوند. این موتورها از نوع AC بوده و با توجه به تک فاز بودن برای مصارف خانگی مناسب می باشند. توان این موتورهای براساس ظرفیت کولر متفاوت بوده و دارای توان های مختلف می باشند. توان الکتروموتور کولری معمولا با اسب بخار شناخته می شوند که رایج ترین توان آن ها یک سوم اسب (HP⅓)، یک دوم اسب (HP½) و سه چهارم اسب (HP¾) هست که با توجه به نوع ظرفیت کولر مورد استفاده قرار می گیرند.

موتور کولر یا دینام کولر یا الکتروموتور کولری

موتورهای کولری با توجه به این در دو سرعت موجود هستند به موتور یا دینام دو سرعته نیز شناخته می شوند. دور کند موتورهای کولری با سرعت 1400 دور بر دقیقه و دور تند با دور 3000 دور بر دقیقه هستند. یکی از مهمترین مزیت های الکتروموتورهای کولری استفاده نشده کلکتور در آن هست که همین امر موجب میشود که صدای کم و عمر مفید آن افزایش یابد.الکتروموتورهای کولری دارای خازن بوده از این رو موتور خازنی نیز معروف هستند. بدنه الکتورموتورهای کولری از جنس فولاد بوده و با توجه به این که این موتورها در مجاورت آب و رطوبت قرار دارند از پوشش رزن برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی استفاده می شود. این موتورها از نوع موتورهای قفس سنجابی هستند که روتور آن با آلومینیوم هستند که برای خنک سازی ان پره های تعبیه شده است. درجه حفاظت موتورهای کولری که با IP مشخص می شوند معمولا IP22 است.

برای کولرهای با ظرفیت 3000 از موتور با توان ⅓ اسب یا 0.25 کیلووات و برای کولرهای با ظرفبت 5000 از موتور با توان ⅓ اسب یا 0.37 کیلووات و برای کولر با ظرفیت 7000 موتور ¾ اسب یا 0.55 کیلووات مناسب هستند. یکی از مهمترین نکات در انتخاب الکتروموتور کولری توجه تناسب توان و ظرفیت کولر است. موتورهای کولری در توان ⅓ اسب و ⅓ اسب بدون خازن بوده و در توان ¾ اسب دارای خازن راه انداز می باشند.

هر موتور کولری از محفظه الکتروموتور از جنس فولاد که برای جلوگیری از خوردگی با لایه ای از رزین پوشش داده شده، شافت خروجی الکتروموتور، روتور قفس سنجابی، درپوش، یاتاقان برای نگه داشتن شافت و جلوگیری از صدا و خازن تشکیل شده است. بلبرینگ های استفاده شده در دینام کولر در برابر رطوبت و گرد و غبار به نحوی هست که کمترین صدای ممکن را ایجاد کنند. در الکتروموتور های کولر به ازای هر دور یک سیم پیچ مجزا وجود دارد که برای دور کند سیم پیچی 6 قطبی دور تند سیم پیچی 4 قطبی و سیم پیچی راه انداز دو قطبی هستند.

نحوه انتخاب الکتروموتور کولری

الکتروموتور کولری نیز مانند همه تجهیزات صنعتی دیگر باید به مشخصات فنی آن توجه کرد. در ابتدا باید ظرفیت کولر خود را مشخص کنیم تا موتور با تناسب آن ظرفیت انتخاب کرد. انتخاب موتور با ظرفیت بالا و متناسب نبودن با ظرفیت کولر موجب افزایش هزینه و مصرف برق بیشتر می گردد. استفاده از برندهای معتبر که در حوزه ساخت الکتروموتور فعالیت دارن نیز باید توجه کرد. از جمله برندهای معتبر ایرانی میتوان به شرکت موتوژن تبریز و الکتروژن اشاره کرد که سابقه ای طولانی در حوزه ساخت الکتروموتور دارند.

محافظت از الکتروموتور کولری

یکی از رایج ترین مشکلات در خصوص موتورهای کولری سوختن آن است که برای جلوگیری از سوختن دینام کولری بهتر است از یک محافظ برای جلوگیری از تماس با آب استفاده شود. بازدید و سرویس در فواصل زمانی مشخص جهت روغن کاری و جلوگیری از گیرپاچ کردن پولی و تسمه و استفاده از خازن محافظ باعث افزایش کارایی و طول عمر موتور می گردد.

لطفا جهت استعلام قیمت موتور کولری یا دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ روی محصول مدنظر کلیک نمایید یا با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حمیدرضا اشرفی
ارسال شده در : چهارشنبه 18 مرداد 1402

سلام، من همکار و سرویسکار کولر می باشم. می شه واحد فروش در مورد قیمت موتور با من تماس بگیرند؟ ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 18 مرداد 1402

سلام جناب اشرفی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

سلیم محمدی
ارسال شده در : دوشنبه 18 اسفند 1399

سلام قیمت ارزونترین موتور کولر آبی چنده ؟ 1/8، 1/5 و 3200، ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 18 اسفند 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مجید تهرانی
ارسال شده در : یکشنبه 26 مرداد 1399

با سلام، موتور کولرم که الکتروموتور الکتروژن تبریز هست که سیم پیچی اون اسیب دیده و یک مقدار از سیم پیچیش سوخته، میخواستم ی موتور نو بگیرم یا اینکه میشه تعمیرش کرد و قیمت نو موتور الکتروژن تبریز چقدره؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 26 مرداد 1399

سلام، متاسفانه اینکه آیا می شود موتور کولر حضرتعالی را تعمیر نمود یا خیر از دست ما خارج سات و می بایست به تعمیرکار مراجعه نمایید زیرا ما موتور کولری تعمیر نمی کنیم. ضمنا با عرض پوزش همانطور که در همین صفحه درج شده است حداقل میزان فروش موتور کولر الکتروژن یک پالت می باشد و امکان فروش به صورت تکی وجود ندارد.

علی خسروپور
ارسال شده در : چهارشنبه 01 مرداد 1399

سلام، پیش فاکتور جهت خرید موتور کولر 7000 جهت شرکت پروزن

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 01 مرداد 1399

سلام، اطلاعات درخواستی برای شما ارسال خواهد شد.

محمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 21 خرداد 1399

با سلام، یکدستگاه موتور کولر ۵۰۰۰ نیاز دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 22 خرداد 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.