شیر پروپرشنال کنترل فشار

شیر پروپرشنال کنترل فشار چیست؟

در یک سیستم حلقه بسته برای کنترل بهتر و دقیق تر فشار سیال از شیر پروپرشنال کنترل فشار هیدرولیکی استفاده می شود. این  شیر ها که به شیر های تناسبی هم معروفند، با پاسخگویی سریع و دقیق و لرزش اندک، قابلیت نصب به صورت بلوکی را نیز دارند. شیر پروپرشنال هیدرولیک کنترل فشار اجازه می دهد فشار مدار متناسب با جریان برقی تنظیم شود.

شیر پروپرشنال کنترل فشار

فروش شیر پروپرشنال کنترل فشار

شیر برقی پروپرشنال کنترل فشار انواع شیر هیدرولیک می باشد که با تبدیل سیگنال الکتریکی ورودی به سیگنال مکانیکی خروجی، فشار سیال را کنترل می کند. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده انواع شیر پروپرشنال کنترل فشار در برندهای گوناگون می باشد.

انواع شیر های کنترل فشار پروپرشنال هیدرولیک

شیر پروپرشنال هیدرولیک کنترل فشار در دو نوع عملکرد مستقیم و پایلوت دار هستند. شیرهای کنترل فشار پروپرشنال عملکرد مستقیم  به دلیل محدودیت عملکرد مغناطیسی، الکتریکی در سایزهای کوچک و دبی های کم به کار می روند، در صورتی که شیرهای پروپرشنال کنترل فشار پایلوت دار را در سایزهای بزرگتر به کار می برند. در شیرهای پروپرشنال پایلوت دار، از یک جریان تغذیه بسیار کوچک برای کمک به کنترل فشار اصلی استفاده می شود.

اجزای شیر کنترل جریان پروپرشنال

اجزای شیر کنترل جریان پروپرشنال

اجزای یک شیر کنترل فشار پروپرشنال با توجه به تصویر فوق به شرح زیر می باشند:

  1. بدنه شیر
  2. بوبین پروپرشنال
  3. مدار تنظیم اصلی
  4. سوپاپ مخروطی تنظیم فشار
  5. شفت بوبین پروپرشنال جهت کنترل فشار

نماد شیر کنترل فشار پروپرشنال

نماد شیرهای پروپرشنال کنترل فشار مانند شکل زیر می باشد:

نماد شیر کنترل فشار پروپرشنال

نحوه کارکرد شیر کنترل فشار پروپرشنال

نحوه کارکرد شیر کنترل فشار پروپرشنال هیدرولیک بدین صورت است که به نسبت جریان الکتریکی که از قبل تعریف شده و بوبین دریافت می کند بر شفت بوبین تاثیر گذاشته و آن را در جهت کم کردن یا زیاد کردن قطر مجرای عبور سیال حرکت می دهد. در واقع مقدار جریان به صورت پله به پله در سیستم کنترل تعریف شده است و براساس آن موقعیت بعدی سوپاپ مخروطی نیز دقیقا از قبل محاسب شده به دلیل همین تناسب بین سیگنال الکتریکی ورودی و میزان حرکت سوپاپ به این شیرها شیرهای تناسبی هم می گویند.

برندهای معتبر شیر کنترل فشار پروپرشنال

  • شیر کنترل فشار پروپرشنال دوپلوماتیک
  • شیر کنترل فشار پروپرشنال پارکر ایتالیا،
  • شیر کنترل فشار پروپرشنال رکسروت آلمان
  • شیر کنترل فشار پروپرشنال ایتون آمریکا
  • شیر کنترل فشار پروپرشنال یوکن چین و ژاپن

کاربرد شیر کنترل فشار پروپرشنال هیدرولیکی

شیر کنترل فشار پروپرشنال به طور گسترده در صنایع فولاد سازی، پرسکاری و خم کاری و تولیدات پتروشیمی و پلاستیکی، صنایع لاستیک سازی و شیشه سازی و بسیاری دیگر کاربرد دارد.

مزایای شیر کنترل فشار پروپرشنال هیدرولیکی

از مزایای شیرهای پروپرشنال کنترل فشار هیدرولیکی می توان به دقت و سرعت عمل بالا، تنظیم دقیق و قابلیت اطمینان زیاد اشاره نمود. ضمن اینکه تنوع سایز آنها از سایزهای کوچک تا بزرگ باعث استفاده گسترده از این شیر در انواع مختلف صنایع که نیاز به تنظیمات دقیق و کنترل فشار سیال دارند شده است.

قیمت شیر پروپرشنال کنترل فشار

برای اطلاع از قیمت شیر پروپرشنال کنترل فشار به صفحه برند مورد نظر مراجعه نموده یا با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی دشتی
ارسال شده در : شنبه 08 آذر 1399

من تشکر میکنم از کارشناس محترم شما بخاطر راهنمایی ایشون، حتما برای خرید اولویت برای من فامکو خواهد بود موفق باشید.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 09 آذر 1399

ممنون از شما جناب دشتی عزیز، اوامری بود در خدمت هستیم.