کابل کنترل عایق XLPE

کابل کنترل عایق XLPE چیست؟

کابل XLPE یا پلی اتیلن کراس لینک شده به علت ساختار مولکولی ضربدری دارای ویژگی های خاصی می باشد، این ماده در ساختار کابل می تواند به عنوان عایق هادی یا روکش کابل وجود داشته باشد. کابل کنترل XLPE مقاوم در برابر آسیب های مکانیکی، رطوبت، مواد خورنده، حرارت بالا و غیره بوده و دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد.

هایپر صنعت فامکو آماده ارائه این نوع کابل در مدل های زیر می باشد.

  • کابل کنترل عایق XLPE مدل USE-2
  • کابل کنترل عایق XLPE مدل RHW-2
  • کابل کنترل عایق XLPE مدل RHH

لیست قیمت کابل کنترل عایق XLPE

مشخصات فنی کابل کنترل عایق XLPE

توصیه می شود از کابل کنترل XLPE در دمای بالای 90 درجه سانتیگراد استفاده نشود چون در دمای خیلی بالا امکان ذوب شدن عایق بیرونی و در نهایت اتصال کوتاه وجود دارد، این کابل دارای خصوصیات دیگری می باشد که در جدول زیر برخی از آنها بیان شده است.

کابل کنترل عایق XLPE

مشخصات فنی کابل کنترل عایق XLPE
ولتاژ 600 تا 130 کیلوولت
جنس هادی مس آنیل شده
عایق XLPE
روکش PVC
استاندارد IEC60502-1، ISIRI3569-1

انواع کابل کنترل عایق XLPE

کابل های کنترلی که با ماده پلی اتیلن کراس لینک شده عایق می شود را می توان با توجه به ساختار به صورت کابل USE-2، کابل RHW-2 و RHH تولید کرد که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد خود بوده و برای کاربرد خاصی استفاده می شوند که در ادامه به بررسی این آنها پرداخته ایم.

کابل کنترل USE-2

هادی این کابل مسی بوده و برای پایداری بیشتر، هادی را با مواد ترموست عایق می کنند که این نوع عایق به ما امکان نصب کابل در زیر زمین را می دهد. همچنین این کابل می تواند در برابر عواملی مثل رطوبت، گرما، نور خورشید از خود مقاومت نشان دهد که این امر باعث شده از این مدل کابل در صنایع مختلف تا سطح ولتاژ 600 ولت بتوان استفاده کرد.

کابل کنترل RHW-2

این کابل XLPE در مقابل دمای بالا مقاوم بوده و ساختار آن به صورت ضد آب ساخته شده است. جنس این نوع کابل از نئوپرن و لاستیک می باشد. عدد 2 در این کابل به معنای آن است که در برابر حرارت می تواند تا 90 درجه سانتیگراد به کار خود ادامه دهد. با توجه به ویژگی های ذکر شده می توان از این نوع کابل در زیر زمین هم استفاده کرد.

کابل کنترل RHH

این کابل لاستیکی فشار ضعیف می تواند تا دمای 90 درجه سانتیگراد به خوبی کار کند. این مدل کابل عایق XLPE بر خلاف مدل RHW-2 ضد آب نیست اما دارای مقاومت بالا در برابر دمای زیاد می باشد که می توان با توجه به شرایط جوی از آن در کارخانه ها، تابلو برق ها و غیره استفاده کرد.

مزایای کابل کنترل XLPE
  • انعطاف پذیری عایق هادی
  • امکان کار در ولتاژ بالا
  • سهولت در نصب
  • مقاوم در برابر آسیب های مکانیکی
  • امکان نصب در شرایط جوی مختلف
  • طول عمر زیاد
  • امکان نصب در ارتفاع

لیست قیمت کابل کنترل عایق XLPE

با عرض پوزش کلیه قیمت ها در حال بروز رسانی می باشد، لطفا جهت استعلام قیمت خرید با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

قیمت کابل کنترل عایق XLPE
ردیف شرح قیمت به تومان
1 قیمت کابل کنترل USE-2 با عایق XLPE تماس بگیرید
2 قیمت کابل کنترل RHW-2 با عایق XLPE تماس بگیرید
3 قیمت کابل کنترل RHH-2 با عایق XLPE تماس بگیرید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: