منبع تغذیه سوئیچینگ

فروش منبع تغذیه سوئیچینگ

منبع تغذیه سوئیچینگ (Switched Mode Power Supply) یا SMPS نوعی منبع تغذیه الکترونیکی است و با کمک سلف یا خازن (ذخیره کننده انرژی) ولتاژ یا جریان خروجی را تنظیم می کند. با کاهش مصرف توان، گرما، سایز و وزن مدار، باعث افزایش راندمان کاری در تجهیزات مختلف شده و مشکلات منبع تغذیه خطی مانند تنظیم ولتاژ و بزرگ بودن اندازه ترانسفورماتور را رفع می کند.

سه مدار منبع تغذیه سوئیچینگ شامل باک (BUCK)، بوست (Boost) و باک بوست (Buck Boost) که مدارهای پایه در منبع تغذیه سوئیچینگ محسوب می شوند و نقش کاهنده، افزاینده و وارون گر پلاریته در ولتاژ ورودی را دارند و تفاوت این مدارها در محل قرا گرفتن خازن، سلف و سوئیچ در مدار می باشد.

منبع تغذیه سوئیچینگ

انواع منبع تغذیه سوئیچینگ

هایپر صنعت فامکو با سابقه ای درخشان در زمینه فروش تجهیزات اتوماسیون صنعتی در ایران، انواع منبع تغذیه سوئیچینگ را در مدل های زیر به شما مشتریان عزیز ارائه می نماید. منابع تغذیه سوئیچینگ به صورت زیر در تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند.

  • منبع تغذیه سوئیچینگ ریل مونت یا ریلی (Din Rail): این نوع منابع تغذیه از نظر ابعاد کوچک هستند و در داخل یا بخش بیرونی تابلو و بر روی ریل به راحتی قابل نصب می باشند. همچنین شیرها از این نوع منبع تغذیه سوئیچینگ در صنایعی که مشکل کمبود فضا مطرح است یا به میزان درجه حفاظت بالایی در برابر ذرات معلق نیاز دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. محدوده ولتاژ ورودی منبع تغذیه سوئیچینگ ریلی در مقایسه با منبع تغذیه کتابی بسیار وسیع تر است و محدوده ولتاژ ورودی آنها 100 تا 240 ولت است. در صورتیکه در این منابع، اتصال کوتاه رخ دهد، بعد از رفع شدن به صورت اتوماتیک روند کار خود را پیش می گیرد و در مجموع ایمنی بالاتری دارند. این نوع منبع تغذیه در مقایسه با مدل کتابی قیمت بالاتری داشته و برای تجهیزات با میزان حساسیت بالا بکار می روند که شامل PLC، HMI و سنسورها می باشد.

منبع تغذیه سوئیچینگ ریلی

  • منبع تغذیه سوئیچینگ کتابی یا کف خواب (Enclosed): منبع های تغذیه کف خواب در ابعاد متوسط و بزرگ عرضه می شوند و میزان ولتاژ ورودی منبع تغذیه کتابی 110 تا 220 ولت است. این منابع مجهز به سوئیچ هستند و در صورتیکه با ولتاژ برق ورودی تنظیم نشوند، موجب سوختن دستگاه می شود. در صورت اضافه جریان در خروجی یا اتصال کوتاه در منابع تغذیه سوئیچینگ کف خواب، موجب قطع شدن کامل آن شده و به منظور راه اندازی مجدد، ناچار به قطع کردن برق ورودی هستید تا دوباره به منبع تغذیه وصل شود. همچنین در این نوع منبع تغذیه به دلیل قرارگیری ترمینال ورودی برق شهری و خروجی در کنار یکدیگر، امکان اتصال کوتاه یا امکان رخداد اشتباه در فرایند نصب و راه اندازی بیشتر از مدل ریل مونت است. نصب این منبع تغذیه در مقایسه با مدل های ریلی سخت تر است و اکثرا در تجهیزاتی مانند تابلوهای LED که حساسیت بالایی ندارند، از این منابع تغذیه استفاده می شود. همچنین در بعضی از مدل های منبع تغذیه سوئیچینگ، زمانیکه جریان خروجی به حد غیر مجاز می رسد. خروجی به حالت مجاز بر می گردد و نوسانات ولتاژ خروجی در این منابع معادل 250 میلی ولت است.

منبع تغذیه سوئیچینگ کتابی

برندهای منبع تغذیه سوئیچینگ

در ادامه بهترین منبع های تغذیه سوئیچینگ را معرفی می کنیم که همه این محصولات در دسته اتوماسیون صنعتی قرار دارند و می توانید به منظور خرید منبع تغذیه سوئیچینگ به صفحات مرتبط با هر محصول مراجعه کرده تا به مشخصات فنی محصولات نیز دسترسی پیدا کنید.

کاربرد منبع تغذیه سوئیچینگ
  • تقویت کننده توان
  • انواع مختلف تجهیزات الکترونیکی خانگی
  • موارد امنیتی مانند دوربین های مداربسته
  • تجهیزات باتری خور به منظور تامین ولتاژ
  • قابل استفاده در سرور، کامپیوتر و تلویزیون
  • قابل استفاده در موتور DC
  • برای مواقعی که اندازه کوچک و راندمان کاری بالا مد نظر است، کاربرد دارد.
  • تجهیزات حمل و نقل مختلف مانند اتوبوس، هواپیما، کشتی و قطار
  • صنایع مختلف نظیر اتوماسیون صنعتی، رباتیک
  • سیستم های سنجشی و کنترل کننده
  • دستگاه های پزشکی
  • ماشین آلات
  • خودروسازی
  • ناوبری

مزایا منبع تغذیه سوئیچینگ
  • استفاده از ترانسفوماتورهای کوچک تر موجب شده به صورت فشرده و در ابعاد کوچک عرضه شوند.
  • کاهش منابع یا کوچک نمودن آن به ویژه برای وسایل الکترونیکی که با محدودیت فضا مواجه هستند.
  • تطبیق پذیری بالا و رفع مشکلات در زمینه تبدیل نمودن ولتاژ منبع استاندارد به ولتاژ خروجی مشخص و مورد نیاز سیستم
  • بازدهی چشم گیر و بالاتر در مقایسه با رگولاتورهای خطی استاندارد
  • کاهش اتلاف توان با سوئیچ کردن در وضعیت های ON و OFF
  • افزایش راندمان کاری در بازه 68 تا 90 درصد
  • دارای قابلیت انعطاف پذیری
  • وزن سبک دستگاه
  • کوچک شدن ابعاد ترانس

قیمت منبع تغذیه سوئیچینگ

از مهم ترین معیارها برای تعیین قیمت منبع تغذیه سوئیچینگ می توان به میزان ولتاژ و جریان پاور سوئیچینگ اشاره کرد که قیمت بر مبنای منبع تغذیه سوئیچینگ 5، 12، 15، 24 و 48 ولت محاسبه می شود. همچنین برخی از مدل های این دستگاه ضد آب بوده و به عنوان یک مزیت موجب افزایش قیمت این محصول می شود. توصیه می شود در زمان خرید منبع تغذیه سوئیچینگ به این موارد دقت کنید.

faq

دستگاهی که انرژی الکتریکی را برای بار الکتریکی تامین می کند، منبع تغذیه می گویند.

منابع تغذیه در انواع مختلفی از قبیل منبع تغذیه سوئیچینگ (که خود به دو دسته منبع تغذیه سوئیچینگ ریلی و منبع تغذیه سوئیچینگ کف خواب تقسیم می گردد)، منبع تغذیه آزمایشگاهی و منبع تغذیه PLC ارائه می شوند.

در هنگام انتخاب منبع تغذیه باید به مواردی همچون مقدار ولتاژ خروجی، نوع بار متصل شده به منبع تغذیه و میزان مقدار آن و همچنین داشتن نیاز به پشتیبان در هنگام بروز خطا و دسترسی از راه دور توسط مانیتور از فاصله دور، باید مورد توجه قرار گیرد.

برای نصب منبع تغذیه باید توجه داشت که فضای کافی برای نصب منبع تغذیه وجود داشته باشد و از نظر ابعادی مناسب محل نصب باشد، همچنین شرایط محیطی باتوجه به نوع منبع تغذیه باید در نظر گرفته شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی قلی زاده
ارسال شده در : جمعه 01 دی 1402

سلام، یک منبع تغذیه سوئیچینگ 48 ولت 1500 وات مینویل اصل دارم، اگر تمایل به خرید دارید لطفا به بنده پیغام بدید یا تماس بگیرید. استوک در حد نو هست. با تخفیف 40 درصد قیمت نو قابل ارائه است.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 02 دی 1402

سلام، تمامی محصولات ارائه شده در هایپر صنعت فامکو از برندهای خاص با تاریخ تولید مشخص و گارانتی معتبر می باشند، لذا امکان خرید کالاها و برندهای متفرقه و پراکنده وجود ندارد.

عبدالهی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 10 مرداد 1402

سلام، شما منبع تغذیه سوئیچینگ edr-30-24 max power رو موجود نمی کنید؟ تعداد می خوام. با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 11 مرداد 1402

سلام دوست عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

اکبر ربیعی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 06 مهر 1400

سلام، من حدود ۱۰۰۰ عدد از این منبع تغذیه سوئیچینگ ۲۴ دی سی ساخته تایوان دارم. الان پیش یکی از بچه های پاساژ امجد است. می خواستم بفروشم اگه بدرد شما می خورد در خدمتم.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 06 مهر 1400

سلام جناب ربیعی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.