کمپرسور فشار قوی

کمپرسور فشار قوی چیست؟

کمپرسور فشار قوی مدل قوی تر و پیشرفته تری نسبت به کمپرسور های سیلندر پیستونی هوا می باشد. محدوده تولید فشار کمپرسور فشار قوی بین 6 تا 12 بار است. در این کمپرسورها به واسطه فشرده سازی 2 تا 4 مرحله ای و وجود سیلندر و پیستون قوی تر امکان ایجاد فشار 20 بار تا 350 بار وجود دارد.

بنا بر تعریف فوق، در کاربرد هایی که فشار بالای 20 بار و رنج هوادهی بین 100 تا 2000 لیتر بر دقیقه مورد نیاز باشد کمپرسور های فشار قوی یا دستگاه باد فشار قوی مورد استفاده قرار می گیرند.

بازدیدکننده محترم، در صورت بازدید این صفحه با موبایل، لطفا جهت رویت کامل جداول، زمانی که روی جداول هستید تصویر را به سمت چپ یا راست بکشید (برخی جداول به دلیل بزرگی ممکن است در صفحه نمایش شما به صورت کامل نمایش داده نشوند، همچنین می توانید موبایل خود را به صورت افقی بگیرید تا جداول را بهتر ببینید.).

مشخصات فنی کمپرسور باد فشار قوی

کمپرسور فشار قوی

مکانیزم و نحوه عملکرد کمپرسور باد فشاری قوی به این شکل است که ابتدا توسط فیلتر هواکش هوای محیط اطراف کمپرسور به درون هوا ساز مکیده شده و پس از فشرده سازی وارد مخزن ذخیره هوای فشار قوی می گردد و در اثر کندانس شدن و سرد شدن هوا مقداری از رطوبت آب موجود در هوای فشرده شده به صورت سیال مایع در آمده و در انتهای مخزن انباشته می شود. درمرحله بعدی هوای فشرده شده تولیدی از دستگاه باد فشار قوی وارد تله آبگیر (Water Separator) و حدود 40 درصد از رطوبت آب موجود در هوا از آن جدا می گردد، سپس به میکرو فیلتر اولیه وارد و ذرات غبار موجود در آن به اندازه 2 میکرون جذب می گردد، حال هوای پاک با خلوص بالا وارد درایر تبریدی می گردد و تمام رطوبت باقی مانده از آن جدا می گردد و در آخر هوای فشرده شده توسط میکروفیلتر ثانویه که مخصوص هوای فشار قوی است به اندازه 0.01 میکرون فیلتر می گردد تا هوای خشک و کاملا پاک برای مصارف مختلف صنعتی، ورزشی و داروسازی آماده گردد.

کمپرسورهای فشار قوی در ظرفیت های مختلف و با کاربری های متنوعی تولید و ارائه می شوند که از پر کاربردترین این ظرفیت ها می توان به کمپرسور فشار قوی 30 بار، کمپرسور باد فشار قوی 40 بار، کمپرسور فشار قوی 200 بار، کمپرسور فشار قوی 300 بار و پمپ باد فشار قوی 350 بار اشاره کرد که بسته به نوع، مدل و برند دستگاه باد فشار قوی توانایی فشرده سازی انواع گاز ها همچون هوای محیط، نیتروژن، گاز طبیعی، هیدروژن، دی اکسید کربن، مونو اکسید کربن و هلیوم را دارا می باشد.

کمپرسور باد فشار قوی 30 بار و 40 بار عموما دارای شاسی به همراه مخزن بوده اما کمپرسور باد فشار قوی 200 بار و کمپرسور باد فشار قوی 300 بار به صورت کمپرسور یکپارچه پرتابل بوده که از آن تحت عنوان کمپرسور فشار قوی پرتابل نیز یاد می شود .

کاربرد کمپرسور فشار قوی
  • کمپرسور غواصی
  • کمپرسور پینت بال
  • کمپرسور جهت تست انواع لوله و اتصالات و شیرآلات
  • کمپرسور تولید ظروف PET و پلاستیک
  • کمپرسور جهت پر کردن انواع کپسول گاز
  • کمپرسور کپسول آتش نشانی
  • کمپرسور جهت استارت موتور کشتی
  • کمپرسور ریخته گری
  • کمپرسور سند بلاست سنگ و گرانیت
  • کمپرسور جهت راه اندازی و استارت انواع دیزل ژنراتور

قیمت کمپرسور فشار قوی بسته به تعداد مرحله فشرده سازی و یا برند و کشور سازنده متغیر می باشد.

موارد مصرف کمپرسور فشار قوی 40 بار

عمده موارد مصرف کمپرسور فشار قوی 40 بار در صنایع تولیدی بطری PET و استارتر دیزل ژنراتور و موتور کشتی می باشد که ظرفیت هوادهی این کمپرسور ها در فشار 40 بار از 100 لیتر بر دقیقه تا 1500 لیتر بر دقیقه است. کمپرسور فشار قوی که در صنایع PET استفاده می شود، پس از مکش هوا توسط هوا ساز آن را به مخزن ذخیره فشار قوی انتقال می دهد و طی یک پروسه انباشته سازی فشار هوا را به 40 بار می رساند.

مشخصات کمپرسور فشار قوی 300 بار ATLANTIC

ظرفیت تولید هوا در کمپرسور فشار قوی از اهمیت بالایی برخوردار است برای مثال در کمپرسور فشار قوی ATLANTIC که از محصولات کمپانی NARDI ایتالیا است ظرفیت هواسازی بین 60 تا 100 بر دقیقه می باشد و از این رو بنا بر ظرفیت تولید هوا در دو مدل ATLANTIC 60 و ATLANTIC 100 موجود می باشد. این مدل از کمپرسور ها با توجه به سایز کوچک دستگاه به کمپرسور فشار قوی کوچک نیز شناخته می شوند.

کاربرد کمپرسور فشار قوی 300 بار یا 200 بار ATLANTIC عموما برای پر کردن کپسول هوای تنفسی و پینت بال می باشد. کمپرسور فشار قوی با ظرفیت 60 لیتری مخزن 10 لیتری را تنها در نیم ساعت به فشار 300 بار می رساند و این زمان در کمپرسور فشارقوی 100 لیتری به 20 دقیقه کاهش پیدا می کند.

مشخصات فنی کمپرسور فشار قوی ATLANTIC
مدل الکتروموتور تعداد سیلندر فیلتراسیون دور موتور (RPM) مدت زمان پرکردن
مخزن 10 لیتری با فشار 200 بار
سطح صدا (دسی بل) توان الکتروموتور ظرفیت هوا ساز وزن
اسب بخار کیلووات مترمکعب بر دقیقه لیتر بر دقیقه LBS کیلوگرم
کمپرسور فشار قوی ATLANTIC-P60 تک فاز 4 ALT 210 33 دقیقه 76 2 1.5 3.6 60 87 39.5
کمپرسور فشار قوی ATLANTIC-P100 تک فاز 4 ALT 210 20 دقیقه 79 3 2.2 6 100 93 79
کمپرسور فشار قوی ATLANTIC-P100 سه فاز 4 ALT 210 20 دقیقه 79 3 2.2 6 100 93 79
کمپرسور فشار قوی ATLANTIC-G100 گازوئیل 4 ALT 210 20 دقیقه 84 6 4.2 6 100 93 84

کمپرسور غواصی یا پمپ باد غواصی چیست و در غواصی از چه نوع کمپرسور فشار قوی استفاده می گردد؟

در غواصی به علت احتیاج به هوای خشک، پاک و عاری از روغن (اویل فری) از کمپرسور های مخصوصی استفاده می گردد که به آن کمپرسور فشار قوی غواصی یا پمپ باد غواصی می گویند و توانایی فشرده سازی هوا تا فشار 100 بار را دارا می باشد.

کمپرسور فشار قوی غواصی معمولا ساخت کشورهایی همچون چین، ایتالیا و آلمان بوده و در مدل های 3 تا 4 مرحله ای در بازار موجود می باشد این مدل از کمپرسور ها عموما به صورت پرتابل بوده که به همین دلیل در بازار نیز از آن ها تحت عنوان کمپرسور فشار قوی پرتابل نیز یاد می شود که قیمت کمپرسور فشار قوی غواصی کاملا مشخص نمی باشد و بسته به مدل، برند و کشور سازنده متغیر می باشد.

کمپرسور فشار قوی غواصی

پمپ باد غواصی به دلیل اینکه برای فشرده سازی اکسیژن استفاده می شود، قطعات بسیار حساس تری نسبت به سایر کمپرسور ها دارد. به همین جهت هزینه نگهداری و تعمیر آن نیز بالاتر می باشد.

هوای فشرده که در غواصی استفاده می شود چگونه تصفیه می گردد؟

به دلیل اینکه ادوات غواصی در مناطق مرطوب و شرجی قرار دارند، هوایی که به کمپرسور فشار قوی غواصی یا پمپ باد غواصی وارد می گردد، غالبا دارای مقادیری بخارات آب می باشد که در پروسه فشرده سازی هوا احتیاج است که این رطوبت از هوا جداسازی گردد. برای اینکار از درایر و تله آبگیر استفاده می گردد که برای جلوگیری از زنگ زدگی مخزن کاملا ضروری می باشد.

در هوای محیط علاوه بر رطوبت، به دلیل استفاده از موتور های بنزینی و دیزلی در کمپرسور، گاز CO و CO2 نیز موجود می باشد و برای اینکه هوای کاملا تمیز در اختیار غواص قرار گیرد از فیلتر های تصفیه کننده استفاده می گردد.

کمپرسور پینت بال چیست؟

برای استفاده از تفنگ پینت بال به هوای فشرده در فشار بالا احتیاج است و برای این کار از کمپرسور پینت بال استفاده می گردد.

در کمپرسور پینت بال، هوای بیرون پس از مکیده شدن تا حدود 350 بار افزایش فشار پیدا می کند که به دلیل فشار قوی بودن این کمپرسور از تمامی تجهیزات مرتبط با فشار قوی استفاده می گردد و همین می تواند دلیل اصلی گران بودن این نوع کمپرسور باشد.

کمپرسور پینت بال

در کمپرسور پینت بال که نوعی از کمپرسور های پیستونی می باشد، هوای محیط در 4 سیلندر و در چهار مرحله متوالی فشرده سازی می گردد.

علت تفاوت قیمت در کمپرسور پینت بال چیست؟

در جواب به این سوال می توان گفت که تمامی کمپرسورهایی که در پینت بال استفاده می شوند می بایست دارای رنج فشار بین 150 تا 350 بار را دارا باشند و تنها تفاوتی که می تواند در گرانی و ارزان بودن قیمت کمپرسور پینت بال تاثیر گذار باشد ظرفیت تولید هوای فشرده آن و کیفیت و برند سازنده آن می باشد.

بهترین سایز کمپرسور پینت بال

سایز کمپرسور یا ظرفیت کمپرسور پینت بال با سرعت پر شدن مخزن تعبیه شده رابطه کاملا مستقیمی دارد. بنابر این اگر نیاز مجموعه شما به این شکل است که احتیاج است مخزن به سرعت پر شود، حتما باید از کمپرسور پینت بال با ظرفیت بیشتر استفاده گردد.

در صورتی که سرعت پر شدن مخزن زیاد برای شما مهم نباشد پیشنهاد ما استفاده از کمپرسور پینت بال با ظرفیت پایین تر است که قیمت و استهلاک بسیار پایین تری دارد.

علت استفاده از میکرو فیلتر و درایر در پمپ باد فشار قوی

در تمامی کمپرسورهای هوای فشرده، برای روانکاری سطح سیلندر و پیستون و قطعات داخلی از روغن استفاده می گردد ولی پس از روشن شدن کمپرسور به علت اصطکاکی که بین قطعات است دما به شدت افزایش می یابد و همین افزایش دما موجب تبخیر روغن می گردد، از طرفی دیگر آلودگی هایی که در هوای محیط وجود دارد به همراه هوای ورودی به کمپرسور وارد می شود و در نتیجه در خروجی مخزن، هوا همراه با روغن و گردو غبار خارج می گردد که برای جلوگیری از ورود این الودگی ها به محصولات نهایی همچون بطری های PET نیاز است که از میکروفیلتر های اولیه و ثانویه ویژه کمپرسور باد فشار قوی استفاده گردد.

به غیر از آلودگی های موجود در هوای فشرده، همیشه هوای محیط دارای مقادیری رطوبت آب می باشد که می تواند در هنگام تولید بطری PET باعث کدر شدن آن شود. برای جلوگیری از این مشکل و تولید بطری کاملا شفاف توصیه می گردد که از درایر و تله آبگیر مناسب کمپرسور باد فشار بالا استفاده گردد تا رطوبت را تا حد امکان از هوای تولید شده حذف نمود.

برند های معتبر کمپرسور فشار قوی
  • کمپرسور فشار قوی ساور (Sauer) آلمان
  • کمپرسور فشار قوی ناردی (Nardi) ایتالیا مدل Atlantic
  • کمپرسور فشار قوی فینی (Fini) ایتالیا
  • کمپرسور فشار قوی پاریچی (PARISE) ایتالیا
  • کمپرسور فشار قوی اینگر سولرند (Ingersoll rand) آمریکا
  • کمپرسور فشار قوی Aerotecnica Coltri ایتالیا
  • کمپرسور فشار قوی Dalgakrin ترکیه برای بوسترها
  • کمپرسور فشار قوی بوگه (Boge) آلمان
  • سایر برند های اروپایی و چینی

شرکت هایپر صنعت فامکو به عنوان تامین کننده و ارائه کننده اصلی تمامی برندهای مطرح روز دنیا در حوزه کمپرسور هوا فشار قوی می تواند نیاز اصلی شما صنعت گران محترم را برطرف نماید همچنین مفتخریم که با استفاده از پرسنل متخصص در حوزه کمپرسور های فشار قوی قادر به ارائه مشاوره جهت انتخاب دقیق این مدل از کمپرسور ها و راه حل مناسب برای برآورده کردن نیاز های مجموعه های صنعتی هستیم.

برای اطلاع از قیمت کمپرسور باد فشار قوی و دریافت مشاوره رایگان به منظور انتخاب مدل مناسب و خرید کمپرسور باد فشار قوی با کارشناسان ما در هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

faq

یکی از انواع کمپرسور های تولید هوای فشرده، کمپرسور های فشار قوی می باشند. این نوع از کمپرسور ها مدل پیشرفته ای از خانواده کمپرسور های سیلندر پیستونی بوده که هوای اطراف خود را طی چند مرحله (معمولا بین 2 تا 4 مرحله) متراکم نموده که این امر باعث می شود تا فشاری بالاتر از فشار نرمال (6 تا 12 بار) در سیستم های هوای فشرده تولید شود.

رنج کاری کمپرسور های فشار قوی از نظر میزان توانایی تولید فشار به 4 دسته کلی تقسیم می شود که عبارتند از:

  • 20 تا 30 بار
  • 40 بار
  • 250 بار
  • 350 تا 400 بار

از معتبرترین برند های کمپرسور فشار قوی که در بازار داخلی ایران موجود می باشند و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب نیز هستند می توان به برند هایی همچون کمپرسور فشار قوی فینی ایتالیا، پاریچی ایتالیا، ناردی ایتالیا، اینگرسولرند آمریکا، ساور آلمان و سایر برند های چینی و اروپایی اشاره کرد.

از موارد استفاده کمپرسور های فشار قوی می توان به مواردی همچون پر کردن کپسول های غواصی، پر کردن تفنگ های پینت بال، تولید ظروف Pet، پر کردن کپسول های آتش نشانی، راه اندازی ژنراتور و راه اندازی موتور کشتی اشاره کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
داود یوسفی
ارسال شده در : پنجشنبه 12 مرداد 1402

سلام، نیاز به کمپرسور فشار قوی 30 بار با ظرفیت 4 تا 5 مترمکعب دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 15 مرداد 1402

سلام جناب یوسفی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

بهرام کوشا
ارسال شده در : دوشنبه 12 اردیبهشت 1401

سلام، اطلاعات بسیار جامعی داده اید.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 12 اردیبهشت 1401

سلام، ممنونیم از اینکه نظر خود را درج فرمودید و خوشحالیم بابت رضایت شما.

شرکت جم پرشین
ارسال شده در : پنجشنبه 07 اسفند 1399

سلام من نیاز به کمپرسور قوی با تولید 15 متر مکعب در دقیقه با فشار 12 بار دارم ممنون

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 09 اسفند 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

فدایی
ارسال شده در : چهارشنبه 09 مهر 1399

مطلب خیلی خوبی بود. خیلی ممنون که کمپرسورهای ساور رو هم که کمپرسورهای فشار قوی رفت و برگشتی هستن معرفی کردین. کمپانی ساور آلمان تولید کننده کمپرسورهای فشار قوی تا 500 بار برای تمامی صنایع هستش و میشه گفت در رده کاری خودش جز چند برند اول جهانه.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 09 مهر 1399

ممنون از شما دوست عزیز