کمپرسور دندانپزشکی

فروش کمپرسور دندانپزشکی بی صدا

کمپرسور دندانپزشکی وظیفه تامین هوای فشرده پاک در مراکز دندانپزشکی را دارد و به طور قطع می توان گفت وجود کمپرسور اویل فری مناسب می تواند تداوم یک مطب دندانپزشکی را با تضمین بیشتری همراه سازد.

هوای فشرده ای که در مراکز دندانپزشکی برای به حرکت در آوردن ابزارآلات دندانپزشکی استفاده می گردد باید کیفیت بالایی داشته باشد و به دلیل اینکه این ابزار آلات در دهان بیمار استفاده می گردد نیاز است که هوای مصرفی به طور کامل پاک و عاری از هرگونه آلودگی باشد.

در اماکن درمانی وجود سکوت و آرامش برای حفظ رضایت و افزایش کیفیت درمان یکی از الزامات اصلی می باشد و به دلیل کمبود فضای فیزیکی در دندانپزشکی ها، همواره با این دغدغه همراه هستند. به همین دلیل انتخاب کمپرسور مناسب و با کیفیت موجب افزایش کارایی یک کلینیک دندانپزشکی می گردد.

کمپرسور دندانسازی چیست؟

در کمپرسور پیستونی معمولی، به دلیل احتیاج به خنک کاری و روان کاری قطعات متحرک، غالبا هوای فشرده در مجاورت روغن قرار دارد و در هنگام استفاده نیز روغن همراه با هوا به تجهیزات وارد می گردد اما در کاربرد های پزشکی (به خصوص دندانپزشکی) به علت اهمیت فراوان کیفیت هوای مورد مصرف، از کمپرسور دندانپزشکی بدون روغن (Oil Free یا اویل فری) و کم روغن (Oil Less یا اویل لس) استفاده می گردد و به دلیل وجود نداشتن هیچ گونه روغن در این کمپرسور ها، هوای تولید شده در آنها عاری از ذرات روغن می باشد.

فیلم معرفی کمپرسور دندانپزشکی

انواع کمپرسور دندانپزشکی

کمپرسور دندانسازی بی صدا

جنس قطعات هواساز در کمپرسور دندانپزشکی معمولا از جنس های غیر فلزی (تفلون صنعتی یا گرافیت) است به همین دلیل این کمپرسور ها اغلب سبک هستند و به راحتی جابجا می شوند اما این نکته نباید فراموش شود که به دلیل حساس بودن، این کمپرسور ها احتیاج به نگهداری و مراقبت بیشتری دارند.

فشار مورد نیاز در تجهیزات مصرف کننده هوای فشرده در دندانپزشکی حداقل 5 بار است و شرایط کارکرد کمپرسور باید به شکلی باشد که فشار در مخزن از 5 بار پایین تر نیاید.

کمپرسور دندانپزشکی بدون روغن (اویل فری)

رطوبت در کمپرسور دندانپزشکی

به علت وجود رطوبت در هوای محیط، در تمامی کمپرسور ها حتی کمپرسور های بدون روغن مورد استفاده در دندانپزشکی ها مقداری رطوبت وارد می گردد و این رطوبت بعد از فرایند فشرده سازی تبدیل به قطرات آب می گردد و در مخزن ذخیره هوی فشرده ته نشین می گردد. آب به وجود آمده همراه با هوا به دستگاه ها و تجهیزات دندانپزشکی وارد می گردد و عمر مفید آنها را به شدت کاهش می دهد.

کمپرسور دندانپزشکی کیفی یا قابل حمل

راهکار ما برای از بین بردن رطوبت موجود استفاده از درایر های تبریدی است که به وسیله سرد سازی هوا 100% رطوبت را از هوا جدا می کند و هوای کاملا خشک را در اختیارمان می گذارد.

کمپرسور دندانپزشکی

مدت استراحت در کمپرسور دندان پزشکی

به علت عدم وجود روغن در کمپرسور بدون روغن این کمپرسور ها نمی توانند به مدت طولانی روشن بمانند و بعد از هر 25 دقیقه کار کرد احتیاج به 45 دقیقه استراحت دارند، بنابراین ترجیحا نسبت هوادهی کمپرسور باید 3 برابر میزان مصرف تجهیزات ما باشد به عبارت دیگر اگر در مجموعه دندان پزشکی میزان مصرف 4 یونیت دندان پزشکی 80 لیتر بر دقیقه باشد باید میزان هوا دهی کمپرسور 250 لیتر بر دقیقه باشد تا کمپرسور بتواند در بازه های زمانی مناسبی روشن و خاموش بماند.

کمپرسور دندانپزشکی

در انتخاب کمپرسور های دندانپزشکی (اویل فری) باید مواردی همچون هزینه خرید کمپرسور، بهداشت و ایمنی هوای تولید شده، در دسترس بودن قطعات یدکی، در نظر گرفتن احتمال اضافه کردن تجهیزات در آینده، توان الکتروموتور، حجم و ظرفیت کمپرسور و میزان صدا و عملکرد مورد توجه قرار گیرند.

کمپرسور های دندانسازی موجود در گروه صنعتی فامکو از برند معروف ایتالیایی fiac (فیاک ایتالیا) و بنا به درخواست مشتری ها از برند های مرغوب چینی می باشد.

کمپرسور دندانپزشکی فیاک

عوامل تاثیر گذار در خرید کمپرسور دندانپزشکی

  • هزینه اولیه خرید کمپرسور
  • برند و کیفیت کمپرسور
  • سطح صدا
  • تامین قطعات و لوازم جانبی و تعمیر و نگهداری
  • شرایط نصب کمپرسور اویل فری
  • ایمنی و بهداشت
  • ظرفیت تولید هوا
  • در نظر گرفتن احتمال افزایش ماشین آلات در آینده

انواع کمپرسور دندانپزشکی

علت اهمیت کیفیت هوای فشرده در مراکز دندانپزشکی

دندانپزشکی ها هم مانند تمام مراکز درمانی، مکانی است برای بازیابی سلامت بیماران و به همین دلیل بهداشتی بودن کلیه ابزار ها و دستگاه های موجود از اهمیت بالایی برخوردار است. همان طور که قبلا هم توضیح داده شد، کمپرسور دندانپزشکی، کمپرسور بدون روغن است و توصیه می گردد در مراکز دندانپزشکی به هیچ عنوان از کمپرسور روغنی موجود در بازار استفاده نگردد و دلیل اصلی آن این است که در کمپرسور های معمولی از ترکیب روغن و رطوبت و رسوب آن محلی برای تجمع و رشد باکتری ها به وجود می آید.

الزاماتی که باید در کمپرسور دندان پزشکی رعایت گردد:

تعمیر و نگهداری کمپرسور دندانپزشکی

  • استاندارد مکانیکی کمپرسور

تمام قطعات کمپرسور دندانپزشکی به خصوص قطعات متحرک داخلی باید گرید لازم دندانپزشکی را داشته باشند.

  • الکتروموتور کمپرسور

الکتروموتوری که در کمپرسور دندانسازی استفاده می گردد حتما باید اویل فری (Oil Free) باشد و طبق مقررات وضع شده بر مراکز درمانی، استفاده از کمپرسور معمولی در دندانپزشکی ها کاملا ممنوع گردیده است.

  • مخزن ذخیره هوای کمپرسور

به دلیل بهداشتی بودن هوای تولید شده در کمپرسور دندانپزشکی، مخزن ذخیره هوای آن نیز باید در مقابل خوردگی ها مقاوم باشد و به همین دلیل سطح داخلی مخزن با لایه ای از جنس اپوکسی پوشانده می شود.

  • شیر تخلیه مخزن

برای اینکه رطوبت جمع شده در مخزن به طور کامل تخیله گردد، احتیاج است هرچند وقت یکبار به وسیله شیر تخلیه این عمل انجام پذیرد.

  • رگلاتور و فیلتر کمپرسور

توصیه می گردد از کمپرسوری استفاده گردد که در خروجی دارای رگولاتور کنترل فشار و فیلتر نهایی باشد تا هوای خروجی کاملا مطمئن به یونیت دندانپزشکی ارسال گردد.

کیفیت کمپرسور و رابطه آن با تجهیزات حساس دندانپزشکی

در اینکه کیفیت کمپرسور با سلامت بیمار رابطه مستقیم دارد هیچ شکی نیست و همچنین کیفیت هوایی که کمپرسور دندانپزشکی تولید می نماید با طول عمر و راندمان یونیت، سکالر و شیرالات صندلی دندان پزشکی نسبت کاملا مستقیمی دارد. در صورتی که در مجموعه از کمپرسور روغنی معمولی استفاده گردد بعه دلیل وجود رطوبت و روغن طول عمر و دقت تجهیزات به شدت پایین می آید. و دلیل آن این است که ذرات آب پس از با قطعات باعث پوسیدگی و پایین آمدن راندمان و دقت دستگاه می گردد.

در صورتی که در یک واحد دندانپزشکی از کمپرسور باد روغنی استفاده گردد پس از مدتی ذرات ساییده شده و روغن تبخیر شده که به همراه هوا به تجهیزات وارد می گردد و موجب کاهش شدید دقت و راندمان قطعات می گردد.

بنابراین برای حفظ، سرمایه گذاری و افزایش طول عمر تجهیزات گران قیمت دندان پزشکی حتما احتیاج است که از کمپرسور ویژه دندانپزشکی استفاده گردد.

توان یا قدرت کمپرسور دندانپزشکی

کمپرسور دندانسازی دارای یک واحد هواساز اویل فری (بدون روغن) می باشد که بر روی مخزن نصب می گردد و مسئولیت فشرده سازی را بر عهده دارد. قدرت پمپ دندانپزشکی به اسب بخار HP یا کیلووات KW نامگذاری می شود و افزایش آن باعث افزایش ظرفیت و سرعت هوادهی کمپرسور دندانسازی می گردد. همچنین افزایش توان الکتروموتور موجب افزایش قیمت کمپرسور دندانسازی می شود.

توان یا قدرت کمپرسور دندانپزشکی

کمپرسور دندانپزشکی به چه اندازه فشار تولید می کند؟

واحد اندازه گیری تولید فشار در کمپرسور بار BAR می باشد. کمپرسور بدون روغن دندانپزشکی به طور معمول باید 5 بار باشد و تنظیمات پرشر سوئیچ مخزن کمپرسور باید به شکلی باشد که فشار از 5 بار کمتر نگردد.

برند های کمپرسور دندانپزشکی Oil Free
  • کمپرسور دندانسازی مدیک ایر دکتر سونیک DR SONIC
  • کمپرسور دندانسازی جنتیلین GENTILIN
  • کمپرسور دندانسازی مکس ایر MAXAIR
  • کمپرسور دندانسازی داین ایر DYNAIR
  • کمپرسور اویل فری فوشن FOSHAN
  • کمپرسور دندانسازی بیوتی BEAUTTY
  • کمپرسور اویل فری جی آی اس GIS
  • کمپرسور دندانسازی فورتک 4TEK
  • کمپرسور اویل فری ایکام EKOM
  • کمپرسور دندانسازی دور دنتال DURR DENTAL
  • کمپرسور دندانسازی فیاک FIAC
  • کمپرسور اویل فری اطلس کام ATLAS COM

کمپرسور دندانپزشکی دست دوم

با توجه به اینکه کمپرسور دندانسازی دست دوم امکان دارا بودن ایراداتی که در ابتدا مشخص نباشد را داشته و پس از گذشت چند روز کار کردن اشکالات آن نمایان می گردد و به اصطلاح به آنها ایرادات رندوم گفته می شود و یا اینکه کمپرسور دندانپزشکی احتمال سوابق تعمیر در مراکز غیر مجازی را داشته باشد که به علت کاهش هزینه تعمیر، تعمیرات اصولی بر روی آن انجام نشده باشد، لذا هایپر صنعت فامکو خرید کمپرسور دندانپزشکی دست دوم را پیشنهاد نمی نماید.

لیست قیمت کمپرسور دندانپزشکی

کمپرسورهای دندانپزشکی انواع و برندهای گوناگونی دارند که باعث تفاوت در قیمت آنها می شود. برای اطلاع از قیمت کمپرسور دندانپزشکی با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس گرفته یا به صفحه برند مورد نظر مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حجت شولی
ارسال شده در : پنجشنبه 30 آذر 1402

سلام، برای 4 میکرویونیت پرتابل و ایجاد یه واحد صحرایی با یک ساکشن مرکزی چه کمپرسوری باید استفاده کنم؟ لطفا راهنمایی بشه. مرسی.

admin3@web24.ir
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 01 اسفند 1402

سلام جناب شولی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سیاوش باقری
ارسال شده در : جمعه 15 اردیبهشت 1402

سلام، برای مطب دندانپزشکی دو یونیته نیاز به کمپرسور داشتم. چه نوع کمپرسوری پیشنهاد می دید؟

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402

سلام جناب باقری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

احسان امینی
ارسال شده در : یکشنبه 29 خرداد 1401

با سلام و خسته نباشید. برای میکرویونیت کارگاهی، یک کمپرسور می خوام که فشار کاری حداکثر یونیت، 0.4MPa است. هم قابل حمل باشه و هم قیمت مناسب. پیشنهاد شما چیه؟ با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : یکشنبه 29 خرداد 1401

سلام جناب امینی عزیز، فشار مدنظر شما 4 بار است، اما کمپرسور حداقل فشار 6 بار ایجاد می کند. همکاران واحد مشاوره فنی برای راهنمایی بیشتر در این باره با شما تماس خواهند گرفت.

پریناز مقدم
ارسال شده در : جمعه 22 بهمن 1400

سلام، برای مطب ۵ یونیته کمپرسور مناسب می خواستم. ممنون می شم برای خرید راهنمایی کنید.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 23 بهمن 1400

سلام سرکار خانم مقدم عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

غلامرضا کمانی
ارسال شده در : یکشنبه 31 مرداد 1400

با سلام، در زمینه تعمیر کمپرسور دندانپزشکی می تونم از شما کمک بگیرم؟ با تشکر، کمانی.

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 01 شهریور 1400

سلام جناب کمانی عزیز، همکاران واحد تعمیرات با شما تماس خواهند گرفت.

سمیع زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 05 خرداد 1400

باسلام، برای میکرویونیت دندانپزشکی، یک کمپرسور نیاز داشتم. فشار کاری حداکثر یونیت، 0.4MPa است. بخاطر قابل حمل بودن، نمی خواهم زیادی بزرگ باشد. چه کمپرسوری پبشنهاد می کنید؟ چه قیمتی هست؟ باتشکر

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 06 خرداد 1400

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

اشگان مهاجری
ارسال شده در : جمعه 30 آبان 1399

سلام، برای کمپرسور با مخزن صد و پنجاه لیتری و دو یا سه موتور قیمت می خواستم در واتس اپ اطباع بدین.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 01 آذر 1399

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

سید علیرضا مدنی
ارسال شده در : چهارشنبه 07 آبان 1399

سلام صبح بخیر من دکتر مدنی کارشناس مرکز بهداشت غرب کرج استان البرز هستم در نظر داریم برای این مرکز تعدادی کمپرسور هوا دندانپزشکی خریداری کنیم لطفا لیست قیمت های این محصولتان را در واتساپ ارسال فرمایید تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 07 آبان 1399

سلام، صبح شما هم بخیر، حتما اطلاعات درخواستی برای حضرتعالی ارسال خواهد شد.