قطعات و لوازم جانبی کمپرسور هوا

قطعات و لوازم جانبی کمپرسور هوا چیست؟

کمپرسور هوا جهت فشرده سازی هوا به یک سری قطعات و لوازم جانبی نیاز دارد تا بتواند هوا را به صورت مطلوب فشرده سازی کند. قطعات جانبی کمپرسور هوا متناسب با نوع آن ثابت و متحرک می باشند و هر کدام وظایف خاصی را بر عهده دارند.

مشخصات فنی لوازم جانبی کمپرسور هوا

کمپرسور هوا، تجهیز و وسیله پرکاربردی است که از قطعات مختلفی تشکیل شده است. اهمیت وجود هر یک از این قطعات به قدری است که ایجاد مشکل در هر یک از آنها باعث بروز اختلال در روند کار کمپرسور هوا و حتی بوجود آمدن نتایج خطرناک بسیاری می شود. این قطعات استانداردها و قوانین طراحی خاصی دارند که باید به طور کامل رعایت شوند.

انواع قطعات کمپرسور هوا

لوازم جانبی کمپرسور شامل تجهیزات و قطعات مختلفی می شوند که از جمله آنها می توان به قطعاتی چون آنلودر، الکتروموتور، لوله های ارتباطی، پی ال سی، پرشر سوییچ، گیج فشار و غیره، اشاره نمود. علاوه بر این موارد لوازم جانبی دیگری هم هستند که وجود آنها در ساختار کمپرسور، ضرورت و اهمیت بالایی دارد. این قطعات عبارتند از:

میکروفیلتر کمپرسور هوا

در هوا ذرات گرد و غبار وجود دارد و ترکیب شدن آنها با رطوبت و روغن، حالت اسیدی بوجود می آورد. همچنین ورود این ذرات و روغن به درون کمپرسور باعث آسیب دیدن کمپرسور نیز می شود، به همین دلیل برای جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار و روغن به درون کمپرسور، از میکروفیلتر کمپرسور هوا استفاده می شود.

میکروفیلتر کمپرسور هوا

تله آبگیر کمپرسور هوا

وجود تله آبگیر سبب افزایش کیفیت هوای فشرده کمپرسور هوا شده و تهیه و نصب آن یکی از الزامات استفاده از کمپرسور می باشد. به عبارت بهتر از تله آبگیر کمپرسور هوا، جهت حذف بخارات موجود، ذرات روغن و آب استفاده می شود. محل صحیح نصب تله آبگیر کمپرسور هوا، بعد از هواساز و قبل از مخزن هوای فشرده می باشد.

تله آبگیر کمپرسور هوا

مخزن هوای فشرده کمپرسور هوا

یکی از اصلی ترین تجهیزات جانبی کمپرسور هوا، مخزن هوای فشرده آن می باشد. این مخزن بعد از واحد هواساز قرار گرفته و وظیفه ذخیره سازی هوای فشرده را بر عهده دارد. بعد از تولید هوای فشرده توسط واحد هواساز، هوای فشرده وارد مخزن می گردد. مخزن هوای فشرده کمپرسور در دو نوع افقی و عمودی با ظرفیت متفاوت قابل عرضه می باشد.

مخزن هوای فشرده کمپرسور هوا

رادیاتور هوا و روغن کمپرسور هوا

در کمپرسور هوا از روغن جهت روانکاری و خنک کاری استفاده می شود. رادیاتور روغن از دو بخش جهت خنک کاری روغن و هوا تشکیل شده است. روغن پس از کاهش میزان حرارت و جذب آن، به همراه هوای داغ از کمپرسور خارج می گردد. به همین جهت، جهت خنک کاری مجدد روغن، از رادیاتور روغن کمپرسور استفاده می شود.

رادیاتور هوا و روغن کمپرسور هوا

واحد هواساز کمپرسور هوا

واحد هواساز یا ایرند، اصلی ترین بخش کمپرسور باد پیستونی و اسکرو می باشد که وظیفه مکش هوای محیط و فشرده سازی آن را بر عهده دارد. هواساز کمپرسور پس از فشرده سازی هوا آن را به سمت مخزن هوای فشرده جهت ذخیره سازی، هدایت می کند. واحد هواساز کمپرسور در دو نوع هواساز سیلندر پیستونی و هواساز کمپرسور اسکرو (ایرند) تولید می گردد.

واحد هواساز کمپرسور هوا

faq

پک کامل کمپرسور هوا شامل هواساز، مخزن هوای فشرده، تله آبگیر، میکروفیلتر، آنلودر، فیلتر سپراتور، رادیاتور روغن کمپرسور اسکرو، الکتروموتور و سایر تجهیزات جانبی می باشد.

وظیفه میکروفیلتر جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار و روغن به درون کمپرسور می باشد، اما فیلتر سپراتور هوا وظیفه جداسازی روغن پس از فشرده سازی هوا را نیز بر عهده دارد.

بله، خرید تجهیزات جانبی برای افزایش راندمان و عملکرد بهینه کمپرسور الزامی می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حامد اکبری
ارسال شده در : دوشنبه 27 دی 1400

سلام، جهت خرید کمپرسور اسکرو مشاوره می خوام و ۱۰ بار فشار برای اجرای سندبلاست لازم دارم.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 28 دی 1400

سلام جناب اکبری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

مسعود اسفندیاری
ارسال شده در : جمعه 23 مهر 1400

سلام، فیلتر می خواستم. ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : شنبه 24 مهر 1400

سلام جناب اسفندیاری عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.