تسمه انتقال قدرت چیست؟

تسمه های انتقال قدرت جز بخشی از تسمه های صنعتی هستند که وظیفه انتقال نیرو از بخشی به بخش دیگر را دارند. تسمه های انتقال قدرت شکل های متفاوتی دارند و روی پولی قرار می گیرد. این تسمه ها در برندهای متفاوت و از جنس پلی اورتان و پلاستیک تولید می شوند.

تسمه های انتقال قدرت دارای عرض کم و ساختار محکمی هستند. در طول این تسمه ها سیم هایی جهت مقاومت بیشتر وجود دارد. هایپر صنعت فامکو انواع تسمه های انتقال قدرت و نیرو را در سایز و برند های مختلف به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

انواع تسمه انتقال قدرت

تسمه های انتقال قدرت شامل تسمه های گرد، تسمه تایمینگ، تسمه وی بلت یا وی شکل، تسمه چند شیار، تسمه تخت و تسمه های آجدار انتقال قدرت می باشند. در این قسمت هر کدام از انواع این تسمه صنعتی را مختصری بررسی خواهیم کرد.

تسمه تایمینگ

تسمه تایمینگ جز تسمه های انتقال قدرت می باشند که در بخش های مختلف صنعت مورد استفاده قرار می گیرد این تسمه ها دارای گام یکسان و دنده ای می باشد و به صورت مدار باز یا مدار بسته تولید می شود.

تسمه وی شکل یا وی بلت

تسمه های وی شکل به اسم تسمه پروانه هم شناخته می شود جنس این تسمه ها از لاستیک و نخ می باشد و یکی از بارزترین مشخصه ظاهری سطح مقطع ذوزنقه ای آن است تسمه پروانه یا تسمه وی شکل به صورت دنده ای تولید می شود.

تسمه گرد

تسمه گرد به تسمه راند یا دایره ای معروف هستند که جایگزین چرخ و زنجیر هستند که از نظر قیمت و فضا مناسب هستند. تسمه های دایره ای در سایزهای متفاوتی تولید می شوند که برای انتخاب تسمه باید شماره و مدل آن را بدانیم.

تسمه چند شیار

همانطور که از اسم این تسمه مشخص است دارای شیار در طول تسمه می باشد که در سایز و سطح مقطع متفاوتی تقسیم بندی می شود. تسمه های چند شیار دارای قدرت حرکت بالایی می باشد.

تسمه آجدار انتقال قدرت

تسمه های اجدار دارای شیارهای طولی هستند که دارای ساختار یک پارچه می باشد و فشار در سراسر تسمه بطور یکنواخت توزیع می شود از این تسمه ها برای کارهای سنگین استفاده می شود و در برابر سائیدگی مقاوم هستند.

تسمه تخت

تسمه های تخت از نظر سایز طول و عرض نسبت به سایر تسمه ها محدودیت ندارند و قابل برش هستند این تسمه ها از لایه های سطحی و میانی تشکیل شدند که جنس آنها چرم مانند و از الیاف مصنوعی است.

قیمت تسمه انتقال قدرت

برای اطلاع از قیمت تسمه انتقال قدرت به صفحه محصول مورد نظر مراجعه کنید یا با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس حاصل نمایید.

faq

مواردی که هنگام انتخاب تسمه انتقال قدرت باید مورد توجه قرار گیرند شامل گشتاور انتقالی، فاصله تا مرکز، نرخ کاهش، شرایط روغن کاری و دمای کاری می باشند.

تسمه های انتقال نیرو به سه دسته عمده لایه پلی آمید (قدرت بیشتر)، لایه نخ پلی استر (سرعت بالا) و لایه نخ پلی استر و پلی آمید (سرعت و قدرت بالا) تقسیم می شوند.

چند مورد از مزایای تسمه های انتقال قدرت شامل راندمان بالا، صدای کم و انعطاف پذیری زیاد می شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: