رادیو وایرلس Ubiquiti چیست؟

رادیو وایرلس های یوبیکیوتی ضد آب می باشند و می توان از آنها در محیط بیرون و در هر شرایط آب و هوایی استفاده کرد. برخی از این رادیوها دارای آنتن داخلی می باشند اما برای دستگاه هایی که دارای آنتن داخلی نیستند می توان با توجه به فاصله مورد نیاز از آنتن های خارجی استفاده کرد.

شرکت Ubiquiti در راستای موفقیت عالی در زمینه تولید انواع اکسس پوینت یونیفای دارای بخش تجهیزات رادیو وایرلس نیز می باشد. کیفیت خوب، نصب آسان و محیط کانفیگ کاربر پسند از ویژگی های این شرکت می باشد. از رادیو یوبیکیوتی می توان برای ارتباطات نقطه به نقطه (PTP) و نقطه به چند نقطه (PTMP) استفاده کرد.

کاتالوگ معرفی تجهیزات شبکه فامکو

رادیو وایرلس یوبیکویتی

در ایران محصولات یوبیکیوتی تحت عنوان UBNT نیز شناخته می شوند و با توجه به محدودیت ها و نیاز به مجوز در زمینه تجهیزات وایرلس صرفا برخی از مدل های ذیل در بازار یافت می شود.

انواع مدل های رادیو وایرلس یوبیکیوتی

  • رادیو وایرلس یوبیکیوتی نانو استیشن (NanoStation): از این سری رادیو به دلیل برد کم آنها برای ایجاد شبکه و انتقال اطلاعات در فواصل نسبتا کم استفاده می شود.
  • رادیو وایرلس یوبیکیوتی لایت بیم (LiteBeam): از این رادیو برای ارتباطات نقطه به نقطه تا فواصل 30 کیلومتر استفاده می شود. این دستگاه به دلیل نوع طراحی آن از مقاومت بالایی در برابر شرایط سخت آب و هوایی برخوردار می باشد.
  • رادیو وایرلس یوبیکیوتی پاور بیم (PowerBeam): رادیو فوق دارای آنتن سالید می باشد که باعث جلوگیری از اثرات پارازیت محیط بر روی دستگاه می شود.
  • رادیو وایرلس یوبیکیوتی راکت (Rocket): در ارتباطات نقطه به نقطه و یک نقطه به چند نقطه از این رادیو استفاده می شود.
  • رادیو وایرلس یوبیکیوتی ایرگرید (AirGrid): این دستگاه به همراه یک آنتن Grid می باشد.
  • رادیو وایرلس یوبیکیوتی ایزو استیشن (IsoStation): دارای تکنولوژی Air MAX و قابلیت نصب در سه زاویه 30، 60 و 90 درجه می باشد.
  • رادیو وایرلس یوبیکیوتی بولت (Bullet): قابلیت نصب ساده و آسان داشته و تنها محصول شرکت یوبیکیوتی می باشد که بدون منبع برق است و برای استفاده از آن باید منبع برق 24 ولت تهیه شود.
  • رادیو وایرلس یوبیکیوتی پاور بریج (PowerBridge): دارای جنس بدنه پلاستیک و کاملا ضد آب می باشد.

مزایای رادیو وایرلس یوبیکیوتی
  • قدرت مناسب
  • سایز کوچک
  • غلبه سیگنال بر نویز محیط
  • توان کارت وایرلس بالا
  • برد بالای رادیوها
  • استفاده در ارتباطات نقطه به نقطه و یک نقطه به چند نقطه
  • بدنه مقاوم و قابل استفاده در محیط بیرونی

قیمت رادیو وایرلس یوبیکیوتی

رادیو وایرلس یوبیکیوتی در سری های مختلفی ارائه شده است که هر کدام از این سری ها دارای مدل های مختلفی هستند. قیمت این دستگاه ها بسته به سری و ویژگی هایی که دارند، متفاوت است. این ویژگی ها شامل سرعت وایرلس، پورت POE، قدرت آنتن دهی و تکنولوژی وای فای می باشند. جهت دریافت مشاوره فنی می توانید با کارشناسان تجهیزات شبکه یوبیکیوتی هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

faq

برای کانفیگ رادیو وایرلس یوبیکیوتی (Ubiquiti) از IP پیش فرض 192.168.1.20 در صفحه وب استفاده کنید و برای نام کاربری و رمز عبور از کلمه Ubnt استفاده کنید.

از رادیو های یوبیکیوتی به صورت Outdoor یا بیرونی در هر مکان می توان استفاده کرد اما به واسطه قدرت سیگنال بالا در مکان های دارای رطوبت بالا نیز استفاده از این رادیو وایرلس مناسب می باشد.

رادیو وایرلس های شرکت یوبیکیوتی در باند فرکانسی 5 گیگاهرتز کار می کنند.

توان یا سرعت انتقال کارت وایرلس رادیو های یوبیکیوتی 100 الی 150 مگابیتس در ثانیه می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محسن توانا
ارسال شده در : چهارشنبه 17 فروردین 1401

سلام، جهت مشاوره لطفا با بنده تماس بگیرید. ممنون.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 18 فروردین 1401

سلام، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

طارق عچرش
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 29 تیر 1400

سلام، بنده در روستا زندگی می کنم و در ایام کرونا تمام کلاس های درس آنلاین هستند. در روستای ما که ۵۰ کیلومتر با شهر فاصله دارد، نت وجود ندارد و حتی دکل ایرانسل هم نیست. فقط یک دکل همراه اول داریم که بدون اینترنت هست اما آنتن دهی همراه اول برای تماس خوب هست. لطفا راهنمایی کنید برای دسترسی به اینترنت چه کنم؟ متشکرم.

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 29 تیر 1400

سلام، به دلیل فاصله زیاد شما از شهر، پیشنهاد ما این است با یک شرکت تامین کننده اینترنت که یک دکل نزدیک به شما دارند، در ارتباط باشید. حضرتعالی همچنین نیاز به تجهیزات وایرلس قدرتمند از جمله نت متال و یک دیش بزرگ به سایز 34 یا 35 دارید. شما می توانید پس از تایید شرکت تامین کننده، از آنها خدمات دریافت کنید. همکاران مشاوره فنی برای راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.