تجهیزات شبکه Ubiquiti چیست؟

شرکت Ubiquiti فعالیت خود را در سال 2005 در شهر نیویورک کشور آمریکا آغاز کرد. در ابتدا این شرکت محصولات شبکه وایرلس خود را با تمرکز برای تامین تجهیزات شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت به بازار عرضه کرد ولی با توجه به نیاز روز افزون بازار اکنون در زمینه تولید انواع تجهیزات بی سیم و با سیم نظیر رادیو و آنتن های وایرلس، سوئیچ، روتر، اکسس پوینت، دوربین های مدار بسته و دستگاه های ضبط تصویر و غیره فعالیت می کند.

کاتالوگ معرفی تجهیزات شبکه فامکو

لوگو یوبی کیوتی

محصولات یوبیکیوتی

شرکت یوبی کیوتی با بیش از 850 کارمند در بیش از 80 درصد کشورهای جهان دارای نماینگی بوده و به خدمات دهی به مشتریان خود می پردازد. محصولات این شرکت از سال 2006 با ورود به بازار ایران به دلیل کیفیت خوب و کارایی مناسب به سرعت جایگاه خود را در میان مصرف کنندگان پیدا کرد. محصولات یوبیکیوتی دارای قابلیت پوشش زیرساخت شبکه های بی سیم و با سیم می باشد. این محصولات پهنای باند بالایی ارائه کرده و از تدابیر مناسب برای مسیریابی برخوردار می باشد. این تجهیزات از کسب و کار های کوچک تا شرکت های بزرگ و ارائه دهنده خدمات را پشتیبانی می کند. در ایران محصولات یوبیکیوتی تحت عنوان یو بی ان تی (UBNT) نیز شناخته می شوند.

از محصولات شبکه یوبیکیوتی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

(برای آشنایی بیشتر با هر بخش برای نمونه یک عکس از محصولات آن بخش قرار داده شده است)

  • ایر فایبر (AirFiber)

محصولات شبکه AirFiber مرتبط با استفاده شرکت های تامین کننده اینترنت و زیرساخت می باشد.

آنتن ایر فایبر

  • یونیفای (Unifi)

محصولات Unifi مرتبط با سیستم داخلی وایرلس منازل و ادارات می باشد.

اکسس پوینت یونیفای یوبیکیوتی

  • ایر مکس (AirMax)

محصولات AirMax مرتبط با سیستم و آنتن های وایرلس نقطه به نقطه (PTP) و یک نقطه به چند نقطه (PTMP) می باشد.

آنتن ایر مکس یوبیکیوتی

  • اج مکس (EdgeMax)

محصولات EdgeMax مرتبط با سیستم های با سیم مانند روتر و سوئیچ می باشد.

روتر اج مکس

  • یوفایبر (UFiber)

محصولات UFiber مرتبط با استفاده شرکت های تامین کننده اینترنت و زیرساخت می باشد.

روتر یوفایبر

سیستم عامل AirOS

سیستم عامل تجهیزات Ubiquiti (یو بی ان تی) را AirOS می نامند، همانند سیستم عامل میکروتیک که MikroTikOS نام دارد سیستم عامل یوبی کیوتی (UBNT) نیز Arioso نام دارد.

نرم افزار یوبیکیوتی

نرم افزار Ubiquiti Controller

این نرم افزار جهت نصب به روی کامپیوتر و تلفن همراه بوده و اجازه دسترسی و کانفیگ محصولات یوبی کیوتی (یو بی ان تی) را برای ادمین شبکه آسان می کند. به وسیله این نرم افزار می توانید به صورت گرافیکی یا به اصطلاح Visual کنترل تمامی اجزای دستگاه کنترل و نظارت داشته باشید.

محصولات یوبی کیوتی

مزایای تجهیزات شبکه یوبیکیوتی
  • قابلیت مدیریت سریع ترافیک سیستم
  • سهولت نصب و کاهش هزینه های پیکربندی از طریق کنترلر یونیفای
  • هزینه نصب و نگهداری پایین
  • مطابق با استاندارد های روز دنیا

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
زهرا حسن زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 06 بهمن 1400

با سلام، من بعد از نصب نرم افزار Ubiquiti Unifi داخل تب اکسس پوینت با پیام No device found مواجه می شم. نمایشگر اکسس پوینتم هم به رنگ سفید هست و مطمئنم که سیستم به درستی متصل هست. لطف می فرمایید راهنمایی بفرمایید چه تنظیماتی مورد نیاز هست تا من اکسس پوینت رو به نرم افزار بشناسونم و تنظیمات مربوط به کانفیگش رو انجام بدم؟ با تشکر.

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 07 بهمن 1400

سلام سرکار خانم حسن زاده عزیز، اکسس پوینت و سیستمی که داخل آن کنترلر نصب شده باید در یک رنج و یک VLAN باشند و اکسس پوینت نیز باید با همین کنترلر کانفیگ شده باشد. در غیر اینصورت، باید اکسس پوینت را ریست فکتوری نموده و مجددا با کنترلر جدید کانفیگ نمایید.

پریسا رشیدی
ارسال شده در : دوشنبه 14 مهر 1399

با سلام لطفا راهنمایی بفرمایین که آیا UBIQ M2 جزو SDR محسوب میشه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 15 مهر 1399

با سلام تکنولوژی SDR یا Software Defined Radio امروزه در تجهیزات مخابراتی و رادیویی استفاده زیادی می شود که این تکنولوژی باعث انعطاف بیشتر و سازگاری بیشتر تجهیزات با خدمات چند رسانه ای می شود. شما می توانید در دسته رادیوهای UBNT از رادیوی bullet m2 hp استفاده نمایید.

پویا
ارسال شده در : دوشنبه 15 اردیبهشت 1399

سلام ممنون بابت اطلاعات عالی و کاملی که گذاشتید فقط لطف می کنید بگید از چه راهی میشه IP دستگاه های ubnt رو پیدا کرد؟ باید یک IP روی مرورگر بزنیم که باز بشه تا تنظیمات انجام بدیم دیگه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 16 اردیبهشت 1399

با سلام و عرض تشکر، شما می توانید جهت پیدا کردن IP، آدرس مک و اطلاعات ورژن دستگاه های ubnt یا ubiquiti از نرم افزار ubnt discovery استفاده نمایید.