قیمت :
169,500
تومان

دتکتور ترکیبی اعلام حریق چیست؟

دتکتور ترکیبی یا دتکتور مولتی یک از انواع دتکتور اعلام حریق می باشد که دارای دو یا چند سنسور متفاوت تشخیص حریق می باشد و با بوجود آمدن شرایط حساس آلارم می دهد. همچنین ممکن است شامل سایر قابلیت های تشخیص مانند تشخیص مونوکسیدکربن باشد و معمولا از نظر شکل ظاهری دو طبقه است.

دتکتور ترکیبی دود و حرارت

انواع دتکتور ترکیبی

دتکتور ترکیبی در دو نوع دتکتور مولتی متعارف و دتکتور ترکیبی آدرس پذیر در بازار موجود می باشد. انواع دتکتورهای ترکیبی از نظر نوع سنسور به دو صورت زیر ارائه می شود:

  • دتکتور ترکیبی از نوع دتکتور دود و حرارت
  • دتکتور ترکیبی کربن مونواکسید و حرارت

.

اجزای تشکیل دهنده دتکتور ترکیبی

دتکتور ترکیبی از دو نوع دتکتور یا سنسور تشکیل شده است و بنا به نوع این دو دتکتور می توانند از نوع دود و حرارت و یا کربن مونوکسید و حرارت باشند.
 

نحوه عملکر دتکتور ترکیبی

ردیاب های ترکیبی برای حس دود، گرما یا CO طراحی شده اند و با مقایسه میزان ورودی حسگرها قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه منبع ورودی حریق واقعی یا کاذب است به کاهش هشدارهای دروغین کمک می کند.

کاربرد دتکتور ترکیبی

آشكارساز ترکیبی (مولتی) هم جهت تشخیص آتش هاي بدون دود یا کم دود و هم جهت تشخیص آتش هاي با دود شدید استفاده می شود به گونه ای که هم از طریق دتکتور دودی و هم دتکتور حرارتی قادر به ایجاد هشدار در دو موقعیت رخ داد دود و حرارت ناشی از حریق می شود. در نتیجه در مکان هایی مانند موارد زیر که هم امکان وقوع دود و هم وقوع حرارت وجود دارد نصب می شود.

  • اتاق خواب هتل ها
  • بیمارستان و راه های خروج اضطراری
  • بایگانی و کتابخانه
  • مقابل درب انباری منازل مسکونی
  • آشپزخانه های متصل به سالن
  • مکان هایی که احتمال وقوع حریق دود زا و حرارت زا تواما پیش بینی می شود.
  • مکان هایی که امکان پیش بینی وقوع نوع حریق مشکل باشد.

نکته حائز اهمیت این است که در محیط های صنعتی به دلیل حساسیت بالا نباید ار دتکتور ترکیبی استفاده کرد و باید از دو دتکتور دودی و دتکتور حرارتی به صورت جداگانه استفاده کرد.

مزایا دتکتور ترکیبی

از آنجایی که دتکتور ترکیبی دودی حرارتی با داشتن دو سنسور دود و حرارت قادر به تشخیص دود و یا حرارت (آثار ناشی از حریق) و یا هر دو آن ها است، استفاده از دتکتور ترکیبی به جای دتکتور دودی و یا دتکتور حرارتی ایمنی بیشتری در ساختمان و یا محیط ایجاد می کند. همچنین استفاده از مولتی دتکتور مزایایی از قبیل زیر را دارد:

  • قابلیت استفاده جداگانه به دو صورت دتکتور دود و یا دتکتور حرارت
  • دارای میزان حساسیت قابل تنظیم دود یا حرارت
  • کاهش هشدار کاذب
  • دارای قابلیت تنطیم دمای هشدار
  • دارای طول عمر بالا
  • دارای چراغ نشان دهنده وضعیت
  • کاهش هزینه خرید سیستم اعلام حریق

قیمت دتکتور ترکیبی

قیمت دتکتور دودی حرارتی متعارف و قیمت دتکتور دودی حرارتی آدرس پذیر متفاوت است. قیمت دتکتور ترکیبی آدرس پذیر تقریبا دو برابر قیمت دتکتور ترکیبی متعارف می باشد. همچنین عامل دیگر که بر قیمت دتکتور ترکیبی موثر است برند آن می باشد. قیمت دتکتور ترکیبی برندهای اروپایی و وارداتی بیش از 2 برابر قیمت دتکتور ترکیبی ایرانی است. برای اطلاع از قیمت دتکتور ترکیبی به طور دقیق با هایپر صنعت فامکو داخلی 220 تماس حاصل فرمایید.

faq

دتکتور ترکیبی نوعی دتکتور متشکل از 2 سنسور متفاوت می باشد و از طریق هر دو سنسور پایش محیط را انجام می دهد. به طور مثل با استفاده از سنسور دود، دود ناشی از حریق و با استفاده از سنسور حرارت، حرارت ناشی از حریق را تشخیص می دهد.

دتکتور ترکیبی در دو نوع دتکتور مولتی متعارف و دتکتور ترکیبی آدرس پذیر به صورت ترکیبی از دتکتور دود و حرارت، دتکتور کربن مونواکسید و حرارت و غیره در بازار موجود می باشد.

ردیاب های ترکیبی برای حس دود، گرما و یا CO طراحی شده اند و با مقایسه میزان ورودی حسگر ها قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه منبع ورودی حریق واقعی یا کاذب است به کاهش هشدار های دروغین کمک می کند.

آشكارساز ترکیبی، جهت تشخیص آتش های بدون دود و همچنین تشخیص آتش های با دود شدید استفاده می شود به گونه ای که هم از طریق دتکتور دودی و هم دتکتور حرارتی قادر به ایجاد هشدار می شود. نکته حائز اهمیت این است که در محیط های صنعتی به دلیل حساسیت بالا نباید ار دتکتور ترکیبی استفاده کرد و باید از دو دتکتور دودی و دتکتور حرارتی به صورت جداگانه استفاده کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مصطفی نصرت ابادی
ارسال شده در : چهارشنبه 19 مهر 1402

سلام، دتکتور برای مغازه می خواستم. شما چه چیزی پیشنهاد می دین؟ بعد معذرت می خوام می شه دتکتور روی دزدگیر نصب کرد؟ برای یه مغازه 50 متری چندتا لازمه؟

مدیر سایت
ارسال شده در : دوشنبه 24 مهر 1402

سلام دوست عزیز، پنل تلفن کننده دتکتور آژیر شستی برای مغازه شما مناسب است. همکاران واحد مشاوره فنی برای راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

ابراهیم فتاحی
ارسال شده در : شنبه 03 دی 1401

با سلام و احترام، در محیط های صنعتی دتکتور دودی و حرارتی را در یک مدار حلقوی می توان به صورت یک در میان نصب کرد و اشکالی در پوشش زون ها به وجود نمی اورد؟

مدیر سایت
ارسال شده در : پنجشنبه 15 دی 1401

سلام جناب فتاحی عزیز، لازم است به صورت حضوری بازدید شود. همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.