تجهیزات اعلام حریق

فروش تجهیزات اعلام حریق

هایپر صنعت فامکو به عنوان یکی از فعالان در زمینه تجهیزات اعلام حریق قادر به تامین تجهیزات اعلام حریق، نصب و راه اندازی انواع برندهای تجهیزات اعلام حریق، سیم کشی تجهیزات اعلام حریق و مشاوره خرید و برآورد تعداد تجهیزات اعلام حریق می باشد.

بروشور راهنمای تجهیزات آتش نشانی

فیلم معرفی تجهیزات اعلام حریق

انواع تجهیزات اعلام حریق

هر سیستم اعلام حریق از اجزای مختلفی از قبیل فرمان دهنده اصلی (کنترل پنل)، دستگاه های آغاز کننده فرآیند اعلام حریق، دستگاه های اطلاع رسانی و دستگاه های کمک کننده تشکیل شده است. هر کدام از تجهیزات اعلام حریق به هر کدام از این بخش ها مربوط می شود. تجهیزات اعلام حریق شامل موارد زیر هستند:

  • دستگاه مرکزی: مهم ترین بخش یک سیستم اعلام حریق دستگاه مرکزی است که تجهیزات، با سیم کشی شعاعی در سیستم اعلام حریق متعارف و به صورت حلقوی در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر به آن متصل شده اند. همچنین روی کنترل پنل اعلام حریق متعارف به تعداد زون های موجود در سیستم شماره و دکمه (LED) وجود دارد.
  • دتکتور های دود (Smoke Detector): جزو دستگاه های آغاز کننده هستند. در واقع سنسور اعلام حریق محسوب می شود. به دود حساس هستند و به دو دسته دتکتور دودی فتوالکتریک و یونیزاسیون تقسیم می شوند.

دتکتور دودی اعلام حریق

  • بیم دتکتور (Beam Detector): نوعی دتکتور دودی از نوع لیزری هستند که به آن ها دتکتور دودی خطی نیز گفته می شود. این نوع دتکتور هم مثل بقیه دتکتورها آغاز کننده فرآیند اعلام حریق است.

بیم دتکتور لیزری

  • دتکتور مکنده هوا (Air Sampling Detector): این نوع دتکتور با مکش هوا و آنالیز آن ذرات ریز دود را حتی در زمان تشکیل آن تشخیص می دهد.
  • دتکتور های حرارت (Heat Detector): این نوع دتکتور به حرارت حساس هستند و به دو نوع دتکتور ثابت یا افزایشی تقسیم می شوند، که علاوه بر شکل معمولی دتکتور یا به صورت کابل هستند و یا میله ای.
  • دتکتور های ترکیبی یا مولتی (Multi Detector): این نوع دتکتور به ترکیبی از دود و حرارت حساس هستند. بلافاصله پس از اینکه حسگر دود، دود حس کند و یا حسگر حرارت، گرما حس کند فعال می شوند.
  • دتکتور های گاز (Gas Detector): این نوع دتکتور به انواعی از گاز های خطرناک مثل گاز کربن دی اکسید و مونوکسید کربن حساس هستند.
  • دتکتور شعله ای (Flame Detector): این نوع دتکتور به نور شعله های آتش حساس هستند و به دو نوع دتکتور شعله ای مادون قرمز و ماورا بنفش تقسیم می شوند. دتکتور های شعله ای مادون قرمز نیز علاوه بر نوع IR در دو نوع IR2 و IR3 ارایه می شود.
  • شستی اعلام حریق (Manual Call Point): شستی اعلام حریق وسیله ای است که با فشار دادن آن اعلام حریق رخ می دهد. شستی ها نیز جزو دستگاه های آغاز کننده اعلام حریق هستند. شستی ها معمولا در دو نوع شستی ریست پذیر (فشاری) و شستی شیشه شکستنی در بازار موجود می باشند. شستی فشاری پس از استفاده نیاز به تعویض شیشه ندارد و با کلید تعبیه شده در زیر آن ریست می شود اما شستی شیشه شکستنی پس از استفاده شیشه آن باید تعویض گردد.

شستی اعلام حریق

  • آژیر ها: آژیر زنگ هشدار بوده که به صورت شنیداری است. نوعی دیگر از آن که آژیر فلاشر نام دارد، هم به صورت دیداری و هم به صورت شنیداری می باشد. آژیر اعلام حریق جزو دستگاه های اطلاع رسانی سیستم اعلام حریق می باشد. آژیر ها در انواع صنعتی و غیر صنعتی و با ولتاژ های 24 و 220 ولت و برد صداهای متفاوت به بازار عرضه می شوند.

آزیر اعلام حریق

  • دستگاه تلفن کننده اعلام حریق: دستگاه تلفن کننده اعلام حریق وسیله ای الکترونیکی در تجهیزات اعلام حریق می باشد که در هنگام وقوع حریق به صورت خودکار با شماره هایی که از قبل به حافظه آن سپرده شده است تماس برقرار می کند. تلفن کننده در دو نوع سیم کارت خور و قابل اتصال به خط ثابت به بازار عرضه می شود.
  • چراغ ریموت (ریموت اندیکاتور): نوعی هشدار دیداری است که در مناطق بزرگی که زون بندی شده و هر زون خود شامل مکان های زیادی می باشد مانند سر درب اتاق ها کاربرد دارد.

چراغ ریموت اعلام حریق

  • پایه دتکتور: دتکتور هنگام نصب ابتدا نیاز به پایه دارد و باید روی پایه جایگذاری شود و سپس سیم کشی ها انجام و پس از آن دتکتور تصب شود.
  • مرکز تکرار کننده (Repeater): پنل یا دستگاه تکرار کننده سیستم اعلام حریق نمایشگر مکرر اعلام حریق و خطوط معیوب سیستم می باشد. به عبارتی دیگر تکرار کننده در فاصله ای دور از کنترل پنل نصب می شود و هنگام هشدار اعلام حریق تکرار کننده نیز حریق را هشدار می دهد.

پنل تکرار کننده اعلام حریق

  • ماژول ها: به سه دسته ماژول زون کانونشنال، ماژول ورودی و خروجی تقسیم می شوند.

تجهیزات سیستم اعلام حریق آدرس پذیر در تمام موارد مشابه سیستم های اعلام حریق متعارف هستند با این تفاوت که آدرس یا کد جزیی که دچار حریق شده است را به طور دقیق مشخص می کنند.

قیمت تجهیزات اعلام حریق

همانطور که در بالا ذکر شد تجهیزات اعلام حریق شامل موارد بسیار متعددی است که هر کدام از آن ها نیز انواع مختلفی دارند. به طور مثال دتکتور دودی به 3 نوع دتکتور دودی یونیزاسیون و فتوالکتریک و مکنده تقسیم می شود. به همین دلیل این تجهیزات دارای قیمت های بسیار متفاوتی هستند. برای اطلاع از قیمت های تجهیزات اعلام حریق یا به لیست قیمت ها در سایت مراجعه کنید و یا با کارشناسان شرکت فامکو تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد بصارتی نیا
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 اردیبهشت 1402

سلام، بنده یکی از مهندسین هستم که در پالایشگاه نفت در زمینه تجهیزات اعلام حریق (نصب و راه اندازی و نگهداری) فعالیت می کنم. لطفا مرا در جریان آخرین اطلاعات و محصولات قرار دهید. متشکرم.

مدیر سایت
ارسال شده در : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402

سلام و عرض ادب، با آرزوی موفقیت برای حضرتعالی، با توجه به گستردگی محصولات لطفا دقیق مشخص نمایید در چه حوزه ای نیاز به اطلاعات دارید.