فروش چراغ فضای باز

تامین روشنایی خیابان ها و معابر در کنار توجه به زیبایی مبلمان شهری همواره یکی از مباحث مورد توجه شهرداری و شرکت توزیع برق بوده است. لامپ های تخلیه گازی همچون بخار سدیم و بخار جیوه از جمله تجهیزات روشنایی هستند که علاوه بر مصرف انرژی زیاد، هزینه نگهداری و تعویض بالا داری طول عمر پایینی نیز می باشند، از این رو استفاده از چراغ های خیابانی LED گزینه بسیار مناسبی برای تامین روشنایی معابر می باشد. امروزه به دلیل اهمیت بسیار بالای زیبایی فضای سبز و پارک ها، چراغ حیاطی و پارکی به گونه ای طراحی می شوند که زیبایی فضای سبز را به ارمغان بیاورد.

انواع چراغ فضای باز

انواع چراغ فضای آزاد عبارت است از:

  • چراغ خیابانی
  • چراغ پارکی
  • چراغ پروژکتوری و نما

در ادامه به بررسی انواع چراغ فضای خارجی می پردازیم.

چراغ خیابانی

از مهم‌ ترین مباحث زیرساخت های معابر، تامین روشنایی مناسب در جهت ایمن سازی تردد شبانه عابران و وسایل نقلیه می باشد. تامین روشنایی بدون ایجاد خیرگی برای رانندگان و عابرین از ویژگی های چراغ های خیابانی می باشد.

چراغ خیابانی

انواع چراغ خیابانی شامل چراغ خیابانی HID و چراغ خیابانی LED می شود که در ادامه به تفصیل به بررسی آن ها می پردازیم. مصرف انرژی پایین، طول عمر بالا و پخش یکنواخت نور از ویژگی های چراغ خیابانی ال ای دی به شمار می رود. این چراغ ها با بهره‌گیری از LED های پرقدرت، فاقد اشعه ماورای بنفش بوده و ضمن کاهش خیرگی نور گزینه‌ای بسیار مناسب جهت صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌باشد. چراغ های HID در واقع لامپ های تخلیه گازی هستند که در اثر عبور الکترون های پرانرژی از دون گاز نور تولید می کنند. روشنایی خیابان و معابر به روش های مختلفی همچون از طریق چراغ های پارکتی و کفی صورت می گیرد همچنین در بخش های دیگری استفاده از چراغ هایی با ارتفاع کم یا زیاد با توجه به نظر طراحان مناسب است.

شدت روشنایی که از یک چراغ خیابانی منتشر می شود باید متناسب با محل مورد استفاده باشد. میزان پخش نور باید به نحوی باشد که باعث اذیت شدن چشم رانندگان و عابران پیاده نشود. علاوه بر شدت روشنایی این چراغ ها باید نوری یکنواخت را منتشر سازند به گونه ای که رنگ دهی لازم را داشته باشند و سبب ایجاد سایه روشن نشود. زیرا عدم رعایت نکات مذکور ممکن است سبب آزار چشم رانندگان یا عابران پیاده گردد. علاوه بر موارد ذکر شده نصب چراغ خیابانی در ارتفاع مناسب معابر شهری و بین شهری اهمیت بسیار زیادی دارد.

چراغ پارکی

چراغ های پارکی نقش بسزایی در زیبایی محیط ایفا می کنند. این نوع چراغ فضای آزاد علاوه بر تامین روشنایی پارک ها و فضا های سبز سبب زیبا سازی مبلمان شهری نیز می شوند، در همین راستا نورپردازی مناسب فضا های سبز اهمیت ویژه ای دارد زیرا با استفاده از این چراغ ها امکان استفاده بوستان ها در هر ساعتی از شبانه روز فراهم می گردد.

چراغ پارکی

تنوع و زیبایی ظاهری چراغ های پارکی باعث گسترش استفاده از این چراغ ها در منازل و ویلا های شخصی علاوه بر پارک ها و بوستان ها گردیده است. بخش های مختلف چراغ های فضای آزاد معمولا از آهن، آلومینیوم و پلاستیک (برای مثال پلی کربنات) ساخته می شوند. به دلیل نصب چراغ های پارکی و محوطه ای در فضای باز، دارا بودن ساختار مقاوم در برابر نفوذ گرد و غبار، حشرات و سایر عوامل جوی الزامی می باشد. به سبب تعداد بالای چراغ های حیاطی، مصرف بهینه انرژی این چراغ ها بسیار مهم می باشد. از این رو امروزه استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق چراغ های محوطه ای مورد توجه قرار گرفته است.

چراغ پروژکتوری و نما

نورپردازی مناسب نما در یک ساختمان، در کنار تامین روشنایی محیط به زیبایی فضا نیز کمک شایانی می کند و زیبایی بصری خاصی به بنا می بخشد. امروزه توجه به نورپردازی فقط مربوط به ساختمان های بزرگ اداری و تجاری نبوده و نورپردازی ساختمان های مسکونی نیز مورد توجه قرار گرفته است. نورپردازی بنا متناسب با نوع ساخمان توسط وال واشر، پروژکتور و جت لایت ها طراحی و پیاده سازی می گردد. در این راستا طراحی روشنایی هر فضا متناسب با اصول نورپردازی مختص خود انجام می شود.

چراغ پروژکتوری و نما

پروژکتور ها از تجهیزات پرکاربرد جهت تامین روشنایی اماکن وسیع از قبیل معابر، پیاده رو ها، خیابان ها و هم چنین نورپردازی نمای ساختمان می باشند. مصرف بهینه انرژی در کنار تنوع زیاد این پروژکتور ها (SMD ،LED ،COB، متال هالید، بخار سدیم) سبب کاربری زیاد پروژکتور ها در سیستم های روشنایی گردیده است.

وال واشر ها با بازدهی نوری و راندمان بالا، مصرف انرژی بسیار پایین، قابلیت نصب در زوایای مختلف و هم چنین فوکوس بالا مناسب نورپردازی نمای ساختمان ها می باشند. جت لایت ها از دیگر تجهیزات پرکاربرد نورپردازی نمای ساختمان ها به شمار می آیند. نورپردازی اغلب ستون های ساختمان با نصب روکار این تجهیز صورت می گیرد.

faq

بله، برای نورپردازی خیابان ها، سوله ها، کارخانه ها و طیف گسترده ای از روشنایی ها می توان از پروژکتور ها نیز استفاده کرد.

فاصله مناسب نصب چراغ های خیابانی از یک دیگر نسبت به توان و میزان روشنایی آن ها متفاوت است اما به طور کلی این فاصله مقداری بین 30 تا 45 متر است.

ماژول درایور در داخل بدنه چراغ در هنگام مونتاژ جاگذاری می شود تا جریان AC برق شهر را به DC تبدیل کند. نیازی به اتصال درایور خارجی وجود ندارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: