چراغ پارکی چیست؟

چراغ های پارکی نقش بسزایی در نور پردازی و زیبا سازی فضای سبز شهری ایفا می کند. این تجهیزات روشنایی که با نام چراغ فضای سبز و چراغ حیاطی نیز شناخته می شوند در مدل های متنوعی با هدف نورپردازی پارک ها و بوستان های شهری، محوطه بیرونی ویلا و حیاط منزل طراحی و ساخته می شوند. انواع چراغ پارکی حیاطی عبارت است از:

  • چراغ پارکی سردری
  • چراغ پارکی دیواری
  • چراغ پارکی آویز
  • چراغ پارکی چمنی

مشخصات فنی انواع چراغ پارکی حیاطی

چراغ های پارکی از حیث درجه حفاظت، جنس بدنه، نوع لامپ و هم چنین کاربرد در انواع مختلفی تولید می شوند. منابع نور مختلفی از قبیل لامپ LED، لامپ فلورسنت، لامپ بخار جیوه، لامپ COB و غیره در چراغ های پارکی بکار برده می شوند. البته لازم به ذکر است که امروزه منابع نور LED به سبب کم مصرف بودن و پخش نور مناسب نسبت به سایر موارد رواج بیشتری دارد.

درجه حفاظت چراغ‌ های پارکی که بیانگر میزان حفاظت در برابر ورود اجسام خارجی و گرد و غبار و همچنین ورود آب و رطوبت است، به سبب قرار گرفتن در فضای آزاد دارای IP بالایی می باشد. بدنه چراغ های پارکی از جنس ورق فولادی، آهن و هم چنین آلومینیوم دایکاست ساخته می شود. چراغ پارکی با بدنه از جنس آلومینیوم دایکاست، به سبب قیمت مناسب تر و هم چنین وزن کمتر رواج بیشتری دارد. مدل های دیواری، آویز، سردر، سرلوله، چمنی و همچنین مدل خورشیدی از انواع پرکاربرد چراغ های حیاطی می باشد. در ادامه به بررسی هر یک از این مدل ها می پردازیم.

چراغ پارکی سردری

چراغ سردری که با نام چراغ سر ستونی هم شناخته می شوند یکی از انواع چراغ های پارکی است که در ورودی محوطه ها، روی ستون ها و کنار پله ها نصب شده و تاثیر بالایی بر زیبایی محیط دارد.

چراغ پارکی سردری

این نوع از چراغ های حیاطی با بالاترین کیفیت و طرح و رنگ های متنوع می تواند برای ویلا و خانه ها و محیط های باز دیگر مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی جدای از بحث روشنایی به عنوان یک المان دکوراتیو برای محوطه ویلا و حیاط می توانید آن را به کار برید. این گونه چراغ ها از دو قسمت پایه و هد تشکیل شده و نصب آن بر روی سطح از طریق پایه انجام می گیرد. همانند سایر چراغ‌ های فضای آزاد، مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار دارد.

چراغ پارکی دیواری

چراغ های دیواری که دارای ساختاری بسیار متنوع می باشند در فضا های باز و محل هایی همچون روی دیوار و محوطه حیاط و باغ نصب می گردد.

چراغ پارکی دیواری

این چراغ ها که در انواع کلاسیک و لوکس تولید می شوند بیشتر برای تامین روشنایی یک منطقه ای خاص از محیط بکار برده می شود و همانطور که از نام آن مشخص است در کنار دیوار نصب و استفاده می گردد. چراغ های پارکی دیواری معمولا در جنس های پلاستیکی و فلزی از جنس آلومینیوم دایکاست ساخته می شوند.

چراغ پارکی آویز

چراغ های آویز پارکی بیشتر برای تامین روشنایی موضعی و همچنین تزیین فضا های مسقفی همچون بالکن و آلاچیق مورد استفاده قرار می گیرند.

چراغ پارکی آویز

این چراغ از سه قسمت حباب، پایه و زنجیر تشکیل می شود. این چراغ ها به وسیله زنجیر به سقف مکان متصل می شود. زنجیر آویز از جنس آلومینیوم دایکاست شده، و در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم است.

چراغ پارکی چمنی

چراغ چمنی با نام چراغ سرلوله نیز شناخته می شود این چراغ ها از پایه چراغ های پارکی نسبتا کوتاهی تشکیل شده اند و اغلب برای تامین روشنایی فضای سبز شهری و محوطه باغ و حیاط کاربرد دارند.

چراغ پارکی چمنی

این چراغ ها تاثیر بسیار زیادی در زیباسازی فضا دارد و با نصب این چراغ ها به زیبایی می توانید جلوه ای باشکوه به محیط ببخشید.

چراغ پارکی مدرن

از آن جا که زیبا سازی مبلمان شهری با گذشت زمان اهمیت بیشتری پیدا می کند، چراغ پارکی مدرن مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند.

چراغ پارکی مدرن

از مزایای اغلب چراغ پارکی مدرن علاوه بر اینکه دارای طراحی مدرن و امروزی است، دارای تجهیزات و قطعاتی است که با کاهش مصرف برق نقش مهمی در صرفه جویی و کاهش هزینه ها دارد. معمولا در ساخت چراغ پارکی مدرن از لامپ ال ای دی استفاده می شود. از این چراغ ها نه فقط برای روشنایی پارک ها بلکه برای روشنایی محیط ویلا، حیاط یا باغ نیز استفاده می شود.

چراغ پارکی پلاستیکی

چراغ پارکی پلاستیکی معمولا از مواد پلی کربنات، پلی آمید یا ABS ساخته می شود. این چراغ ها داری مقاومت بالایی در برابر فشار و تغییرات محیطی می باشند و می تواند برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرند.

چراغ پارکی پلاستیکی

چراغ پارکی پلاستیکی معمولا در مدل های متنوعی طراحی می شود و علاوه به روشنایی باعث زیبایی محیط می شود. این چراغ ها در انواع زمینی، دیواری یا آویز ساخته می شوند.


چراغ پارکی خورشیدی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی استفاده از چراغ پارکی خورشیدی مورد استفاده بیشتری قرار گرفته است. چراغ پارکی خورشیدی انرژی گرمایی حاصل از نور خورشید را به برق تبدیل می کند.

چراغ پارکی خورشیدی

وظیفه اصلی تبدیل نور خورشید به برق را قطعه ای به نام ماژول خورشیدی بر عهده دارد و الکتریسیته حاصل را در باتری ذخیره می کند. با تاریک شدن هوا به مرور میزان برق تولیدی در طول روز کاهش پیدا می کند و کنترلر اجازه تامین برق چراغ از باتری را می دهد و به صورت خودکار چراغ روشن می شود. مزیت اصلی چراغ پارکی خورشیدی صرفه جویی در مصرف برق و کاهش هزینه ها می باشد.

قیمت چراغ پارکی حیاطی

فارغ از مسائل مربوط به بازار، شرایط اقتصادی و تاثیر میزان معروفیت و محبوبیت برند که قطعا در قیمت هر کالا موثر است و چراغ پارکی نیز از این امر مستثنی نیست، پارامتر هایی همچون جنس بدنه، نوع لامپ، درجه حفاظت، کیفیت و هم چنین ارتفاع پایه چراغ از موارد تاثیر گذار در قیمت چراغ پارکی می باشد. جهت اطلاع از قیمت انواع چراغ پارکی حیاطی و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.

faq

بله، برخی از چراغ های پارکی به منظور نصب در محیط هایی که امکان سیم کشی نیست یا برق شهری وجود ندارد، دارای پنل خورشیدی هستند.

اگر چراغ پارکی که خریداری می کنید استانداردهای لازم را نداشته باشد، شرایط آب و هوایی موجب کاهش طول عمر و خرابی چراغ پارکی خواهد شد. هنگام خرید دقت داشته باشید که چراغ هایی را تهیه کنید که استانداردهای لازم را داشته باشد و در برابر نفوذ آب و حشرات موذی مقاوم باشد.

بله، امکان نصب لامپ های LED و کم مصرف در چراغ پارکی وجود دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: